Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Zelf contraheader kabels maken, waar te koop?

Pagina: 1
Acties:

• SA007
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 21:12

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Iedereen hier kent ze wel, kabeltjes om op headers te duwen, vaak kleine dingen, 1x1, tot ~6x2 ofzo, zit dan geen bandkabel in, maar losse draadjes die bij elkaar gedraait zijn.

Voorbeeld:
Afbeeldingslocatie: http://www.hardwarezone.com/img/data/articles/2004/1215/11-fp_power_led.jpg

Ik doel dan op de stekkertes waar "power led" op staat.

Hoe vind je spullen om die zelf te maken.
Lokale electroboer kan me alleen aan 1x2, 1x4 en een paar andere met kabel er al aan helpen.
Conrad heeft ze niet.
Farnell niet kunnen vinden.
Dickbest/voti niet gevonden.

Ik ben nu altijd aan het klooien door headers af te knippen en er weer draden aan het solderen, maar das geen betrouwbare bron van stekkertjes, het is lelijk en nog 's veel werk ook.

Weet iemand waar je deze spullen kan krijgen?

Verwijderd

Busstrips heten die dingen.

Te koop (ongeveer overal) maar oa bij Conrad.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

zoek eens bij molex.com naar c-grid

Iperf

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
TRRoads, busstrips passen er inderdaad op, maar zijn een flinke slag anders, die zijn eigenlijk voor printmontage, en je kan er wel snoertjes aanmaken, maar das echt lelijk.

fish: die zoek ik inderdaad, maar nu een winkel die het verkoopt...

Toch farnell?
Raar dat ik die daar niet gevonden heb, heb daar eerst 65 pagina's aan header enzo doorgespit, maar niet gevonden.

[ Voor 21% gewijzigd door SA007 op 20-03-2007 10:24 ]

• Anthor
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik weet niet of je er veel nodig hebt, maar heb je niet nog ergens een USB inbouw bracket liggen? ik heb er ook al een paar gerecyceld, omdat daar nog wel eens van die losse stekkertjes aan zitten.

• LWY
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 29-07-2022

LWY

= Louie

Ik heb er ooit eens een paar bij Futurlec gekocht (o.a. 1x2 en 2x5), ik neem aan dat zij ze nog steeds wel verkopen.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-11 18:21
Ik gebruik hier nog wel eens printpennen voor, welke ik netjes vastsoldeer aan de kabel, en een stukje krimpkous eromheen ter afscherming.

• SA007

SA007

Moderator Tweaking
Topicstarter
Anthor, ik recycle ze nu ook continue, maar ik krijg er veel minder binnen dan dat ik er nodig heb.

LWY: Futurlec heeft ze inderdaad :) Weet je toevallig wat hun levertijd is?
Mm, ergens tussen de 48 uur en 3 weken dus :P, denk zelf zo rond de 1,5 week voor standaard verzending.

DJSmiley: Die zijn vrij duur, en nog lelijk, had ik al gezegd.

[ Voor 17% gewijzigd door SA007 op 20-03-2007 21:15 ]

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

SA007 schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:16:
TRRoads, busstrips passen er inderdaad op, maar zijn een flinke slag anders, die zijn eigenlijk voor printmontage, en je kan er wel snoertjes aanmaken, maar das echt lelijk.

fish: die zoek ik inderdaad, maar nu een winkel die het verkoopt...

Toch farnell?
Raar dat ik die daar niet gevonden heb, heb daar eerst 65 pagina's aan header enzo doorgespit, maar niet gevonden.
mischien onder order samples bij molex (nooit geprobeert maar wellicht een optie)

en ja farnell heeft toch een boel cgrid eh ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Fish op 20-03-2007 21:30 ]

Iperf

• jeronimo
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09:05
Voorbeeldje van Farnell:
housing: 1211646 / FCI 65039-035LF
crimp: 1097978 / FCI 47750-000LF
Pagina: 1