Toon posts:

Temperaturen Acer Aspire 3623 (Celeron M 370)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik weet niet of het een probleem is, maar ik heb een vraag:

mijn laptop, Acer Aspire 3623 met Celeron M 370 (1,5 Ghz) processor geeft in zowel CPU-Z als Everest temperaturen aan rond de 50 graden idle :? . Is dit normaal of is dit te hoog?

Ik heb er verder geen problemen mee, geen vastlopers, geen vertragingen, geen plots uitvallen van de stroom oid maar de fan draait wel vaak (maar ja, wat is vaak :? ?)

Er is niets oc'd, moet ik me zorgen maken over deze temps?
De temps van de HDD zijn rond de 30 graden idle of stressed, die veranderen niet veel. Ik heb de laptop nu een half jaar en ben zeer voorzichtig met stof, ik kan ook zien dat de koeler niet verstopt zit. Hoe smerig deze wél is, heb ik nog niet durven bekijken 8)7 . De laptop heeft nog garantie, dus ik maak hem liever niet zelf open.

edit:

Het is dus niet de bedoeling om iets aan de clockspeeds te gaan doen, ik wil alleen weten of de koeling z'n werk goed doet en of 50 graden geen problemen mbt levensduur etc gaat opleveren. Ook ben ik benieuwd of CPU-Z en Everest misschien verkeerde waardes aangeven?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 00:19 . Reden: Bericht hieronder ]

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een Celeron heeft nu eenmaal geen Speedstep, en kan niet underclocken. Hij zal altijd maximaal draaien, al is 50 graden misschien wat warm. In ieder geval een reden om nooit een Celeron laptop te kopen, al heb je daar niet zoveel meer aan...

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Verwijderd

Topicstarter
Niemand een idee?

Op de Acer site vind ik wel de maximum omgevingstemperaturen voor de laptop maar niets over de max temperaturen van de processor...

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 28-01 19:41
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 21:41:
Niemand een idee?

Op de Acer site vind ik wel de maximum omgevingstemperaturen voor de laptop maar niets over de max temperaturen van de processor...
50 graden is niet erg. Als de koeling gewoon draait gaat je procje gewoon door hoor. Ik heb in m`n ouwe laptop een P-M 1,5GHz zitten, deze speedstepped wel en draaide idle steeds rond de 40 graden. Ondervolted dat wel, dus 50 graden voor een niet speedsteppende proc lijkt me redelijk normaal.

Ik heb nu in m`n laptopje een Turion64 zitten, dat kreng wordt ook constant 50 graden, fan aan -> ondergevolt -> 46 graden en de fan uit >:) Probeer dus eens Notebook hardware control te installeren en zet je CPU voltage een flink end lager. Je laptop heeft een Dothan core als ik me niet vergis, en die kan behoorlijk ondervolted draaien :) Minder volt = minder hitte = minder fan aan = minder stof in je fan en R U S T :9