Toon posts:

Acer Aspire 5600 : geheugenuitbreiding ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Acer Aspire 5600 waar ik een geheugenuitbreiding wil doen :

Nu heb ik 2 X512 MB (dual channel) zitten met volgende eigenschappen :
Type : DDR2
Module Size : 512MB
Max Bandwidth : PC2-4300 (266 Mhz)
Manufacturer : Hyundai Electronics
EPP : no
Correction : None
Frequency : 266,7 MHz
FSB:DRAM : 1:2
CAS# latency : 4.0 clocks
RAS# to CAS# Delay : 4 clocks
RAS# Precharge : 4 clocks
Cycle time (Tras) : 12 clocks
Bank Cycle Time (Trc) : 16 clocks

Ik zou graag uitbreiden tot 2 gig ... welke stickies raden jullie me aan en waar kan ik ze kopen ... (eventueel via pm). Kan ik ook stickies van hogere rang gebruiken (vb pc 5400à

Kan ik die zelf installeren, of is dit bij een laptop niet vanzelfsprekend ?

Alternatief : Aangezien ik met vista werk zou ik ook een geheugenstick als uitbreiding van geheugen kunnen gebruiken ... Wie weet welke in aanmerking komen en waar ik ze kan halen ? (eventueel via pm)

mvg
Web Wiper

• World Citizen
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 04-04 07:44
Ondanks dat deze informatie heel goed te vinden is met:

www.google.nl ---> welk laptop geheugen

hier wat tips,

de meeste laptops die ik onder mijn neus heb gehad bleeken het pretigst te werken met het geheugen wat erbij geleverd werd. Ik heb hier en daar wel een wat geheugen in een acer bij geplaatst. en dit ging alteid goed.
de merken die ik heb geprobeerd zijn,
Kingston
Adata
Vdata

Als je zelf geen moeite wilt doen (^^) om het uit te zoeken dan raad ik je aan om via acer extra geheugen bij te bestellen. Dan weet je zeker dat je geheugen koopt wat 100% in je pc werkt.

Ik zeg dus niet dat ander geheugen niet werkt, echter wil het vaak zo zijn dat merken als acer,.dell,packerd bell... een bepaald type/merk als voorkeur hebben en dat daar ook het moederborsd ed het prettigst mee om gaat

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:52

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Die Acers zijn niet kritisch, hier ligt Kingston wat 'ie prima vreet, heb er ook wel 's Dane-Elec ingestoken, lusten ze ook :)

De 5600 serie is niet moeilijk qua uitbreiding, onderaan de laptop zit een vrij grote klep met een stapel schroeven. Haal die eraf en je kunt zo bij je cpu/wifikaart/beide geheugensloten :)

Hier stond een dode link.