Toon posts:

Vervormd wazig beeld

Pagina: 1
Acties:
  • 69 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
De videokaart van een PC die ik voor kantoordoeleinden gebruik begint een beetje maf te doen.

Ik heb last van vervormd wazig beeld en af en toe een zwarte balk dwars door mijn beeld.
Wanneer gebeurt dit? Als ik mijn PC een tijdje idle laat staan en er niks mee doe.

Het resultaat is dan 1 van het volgende:
vb1
vb2

Als ik van resolutie verander dan heb ik weer normaal beeld, maar dat is natuurlijk geen duurzame oplossing. Om het probleem structureel op te lossen heb ik geprobeerd:
- veranderen van verschillende drivers
- kast open geschroefd en nagenoeg alle stof van de kaart verwijderd

Allemaal tevergeefs. Heb ik nog iets over het hoofd gezien?

Betreft een GeFroce2 MX400 op XP SP2. Meerdere drivers geprobeerd die voorheen nooit problemen opleverden. Tevens geen hard/software wijzigingen aangebracht.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 21:24
misschien is je kaart richting dood aan het gaan, probeer eens een andere erin te stoppen? :)

is het eerste wat je probeerd bij zo een probleem natuurlijk, staat ook in alle FAQ's ;)

[ Voor 36% gewijzigd door PeterSelie op 19-03-2007 22:46 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik inderdaad ook bedacht, maar vervelende is dat ik niet een andere kaart tot mijn beschikking had met hetzelfde slot (agp).

Nog andere tips hiernaast?

Verwijderd

Topicstarter
Help! Heb met andere videokaarten (en drivers) precies hetzelfde probleem!
Wat kan het nog meer zijn?

• Dbm12
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 21:06
Verwijderd schreef op zondag 01 april 2007 @ 15:48:
Help! Heb met andere videokaarten (en drivers) precies hetzelfde probleem!
Wat kan het nog meer zijn?
Probeer het beeldscherm zelf dan eens te vervangen met een andere? Als de grafische kaart het niet is moet het elders zitten.

Uiteraard kan het ook een combinatie zijn van problemen, maar beeldscherm zou ik toch als eerste even testen.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 20-07 10:36
Ik heb dit ook eens gehad en het lag toen aan het ramgeheugen, dusja mss dat het daar aan ligt?

http://specs.tweak.to/16567

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 22:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Allemaal tevergeefs. Heb ik nog iets over het hoofd gezien?
1) specs van monitoren, kabels etc.
2) wat er gebeurt als je zelfde monitor aan andere PC of andere monitor aan deze PC hangt

Beide behoren tot de basics die je op orde dient te hebben voor je ook maar een topic overweegt :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.