Hallo allemaal,
Ik heb toch even een vraagje aangezien me iets niet lekker zit. Het zal waarschijnlijk niets bijz zijn, maar toch even mijn vraag.
Ik heb vandaag voor het eerst eens mijn X1400 kaartje overclocked aan de hand van de Powerstrip die gegeven is in andere delen van de 6400.
Hierbij heb ik telkens gekeken met 3dMark05 of hij stabiel was en hoe heet hij werd.
Zonder overclock met dell drivers kom ik op de score: 1525
Dit is zowiezo al lager dan gezegd wordt in de FAQ en dat verrasde me ook in het begin.
Na een kleine overclocking zoals ook in het topic aangegeven ging ik inmiddels naar 1817 punten en ik sta nu op het uiterste van het kunnen overclocken met het programma en daarmee kom ik op 2019 punten. Geen slecht resultaat dus.
Ik kijk naar de comparison bij 3dMark05 en ik zie hetvolgende. Allereerst mijn PC:
Intel(R) Core(TM)2 CPU T5600 @ 1.83GHz
ATI MOBILITY RADEON X1400, 573 MHz / 522 MHz
Zoals jullie zien heb ik hem op 572 Core en 522 MEM lopen.
Maar tot mijn verbazing zie ik op nummer 1 staan ( ik sta op 2) :
Intel(R) Core(TM)2 CPU T7200 @ 2.00GHz
ATI MOBILITY RADEON X1400, 391 MHz / 337 MHz
Iemand dus met een @stock lopende videokaart die 2320 punten haalt
Ik ben dan ook verbijserd hierdoor... Hoe is dit mogelijk??
Zou het enkel en alleen komen doordat hij een T7200 heeft? Ik geloof dat de 3dmark score puur en alleen van je videokaart afhing aangezien er speciale CPU benchmarks zijn in 3dMark.
Als ik naar het verschil kijk in punten zie voor mij dit:
3DMark Score 2019 3DMarks
CPU Score 5554 CPUMarks
en voor de hogere
3DMark Score 2320 3DMarks
CPU Score 7707 CPUMarks
Maar ik kom er maar niet achter waarom hij ingodsnaam 300 punten meer haalt en hij wel @ stock speed draait?? Kan iemand mij dit uitleggen?