MCE + Schotel antenne

Pagina: 1
Acties:
  • 908 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kitser
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 15-02 20:51
Omdat mijn vraag over 2 verschillende dingen (schotel en mce) gaat, maak ik hiervoor een apart topic.

Wat ik wil:

In de huiskamer:

MCE Vista of 2005
94 cm lcd HD ready TV (Ga ik binnenkort kopen. Merk en Type weet ik nog niet)
Opnemen en kijken tegelijk (een andere zender)
Voorbereid zijn op HDTV (iig qua schotel en lnb)
Nederlandse zenders (inclusief Tele2 voetbal)

Op mijn slaapkamer:
Gewone tv. Geen MCE alleen tv zenders.

Wat heb ik al uitgezocht:

- Wil ik 3 decoders (dus 2 in de mce met een pci kaart en 1 op de slaapkamer in de normale decoder) heb ik een quad lnb nodig.
- Voor een paar euro per smartcard heb ik kan je bij Canaldigitaal een extra smartcard (of 2 extra).
- Voor MCE heb ik een pci decoder nodig.

Wat ik wil weten:

- Als ik een grotere schotel neem (bv 78 cm) heb ik dan minder kans op signaal verlies / bij slecht weer tov een schotel van bv 45 cm?

Er zijn 2 decoders die binnen MCE als decoder kunnen fungeren:
Techotrend S2 3200 en FloppyDTV-S

Deze kaarten ontlopen elkaar niet veel. Maar er zijn nog een paar onduidelijkheden voor mij

- Klopt het dat de Techotrend S2 3200 en de FloppyDTV binnen MCE allebei geen HD tv ontvangen?
- Klopt het dat de Techotrend S2 3200 buiten MCE met andere sofware wel HDTV kan ontvangen?
- Klopt het dat binnen MCE de Techotrend S2 3200 wel met MPEG4 en H.264 streams om. En dat kan de FloppyDTV niet?
- Klopt het dat de Techotrend S2 3200 niet in dual tuner setting kan werken?
- Zijn beide kaarten even stabiel? In Vista en 2005?

De Techotrend S2 3200 is goedkoper en kan (waarschijnlijk) buiten MCE om HDTV weergeven.
Als de Techotrend S2 3200 niet in dual tuner setting kan werken, is dit geen optie. Dan wordt het de FloppyDTV. Als ie dit wel kan, is Techotrend S2 3200 waarschijnlijk de beste keuze voor mij.
Of zie ik iets over het hoofd?

Kan er helemaal geen HDTV ontvangen worden in MCE? Ligt dit aan MCE of aan de hardware?
Ik weet dat er nog niet veel kanalen zijn die HDTV uitzenden. Het gaat mij er ook voornamelijk dat ik nu hardware koop die ik later met de komst van

(Nederlandse HDTV) ook kan gebruiken.

Ik heb op de www.multimediapc.nl de volgende hardware uitgezocht

MCE:
Smart Titanium Quad LNB
Triax 78cm donker grijs
Schotel muurbeugel L 45cm X D 5cm X H 25cm Aluminium
TechnoTrend Budget S2-3200 PCI OF Digital Everywhere FloppyDTV DVB-S MCE (Daar ben ik dus nog niet uit.)
Mediaguard Cam CI Module

Slaapkamer:
Topfield TF 5050 CI (werkt de EPG hier icm Canaldigitaal?)
Mediaguard Cam CI Module

Is dit goed / genoeg om het bovenstaande te realiseren?

Alvast bedankt!

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-01 11:22

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ik heb helaas weinig ervaring met MCE i.c.m. schotel, echter 78cm merk je echt wel t.o.v. standaard 45cm schotel! Zelf het verschil tussen 65 en 78 was duidelijk te merken bij een vriend van mij en mijzelf (hij woonde 3 huizen verderop!). 78 had veel beter ontvangst.

Hoe het met HDTV zit weet ik niet, ik weet dat er voor DVB-S niet bijster veel hardware is, en wellicht i.c.m. MCE nog minder.

Hauppauge had vroeger de WinTV DVB-S waar je ook een CI module aan kon hangen, maar of ie ook MCE ondersteunt weet ik niet...

webOS all the way!

• Kitser
Hermanvh schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:09:

Ik heb helaas weinig ervaring met MCE i.c.m. schotel, echter 78cm merk je echt wel t.o.v. standaard 45cm schotel! Zelf het verschil tussen 65 en 78 was duidelijk te merken bij een vriend van mij en mijzelf (hij woonde 3 huizen verderop!). 78 had veel beter ontvangst.
Oke. Thanx.
Dan is 1 deel van puzzel opgelost. Dan wordt het een 78 cm schotel.

Nu de rest nog...... ;)

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 20:13
(jarig!)
Misschien zou je fireDTV kunnen mailen hierover?
Ik ben zelf ook erg benieuwd, ik weet helaas het antwoord niet, maar het is hier ook de bedoeling dat er een schotel met MCE komt...

/me extera bookmarkt

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-01 11:22

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

webOS all the way!

• Extera
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 18-02 20:13
(jarig!)

Mijn Serverrack - iRacing Profiel

• kaajee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21-12-2025
En waar gaat met dit kaartje de smartcard in? Kortom; dat ding is zgn. waardeloos hier in NL, omdat hij geen CAM/smartcard ondersteund.......

• kockie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-02 08:17
Daarvoor gebruik je de "poormans cam" Of je zet in de slaapkamer een dreambox en deelt het C+ kaartje via het netwerk. Weet alleen niet hoe je het geheel onder mce aan de praat krijgt. Met progdvb/altdvb loopt het vlekkeloos :)

[ Voor 17% gewijzigd door kockie op 23-03-2007 14:31 ]

Interesse in hout stoken, duurzame energie, kachels etc? --> Ecologieforum
Interesse in Kockie --> Kockie.nl

• EvilWhiteDragon
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 27-01 12:34
- Klopt het dat de Techotrend S2 3200 en de FloppyDTV binnen MCE allebei geen HD tv ontvangen? FloppyDT kan het iig volgens de handleiding niet
- Klopt het dat de Techotrend S2 3200 buiten MCE met andere sofware wel HDTV kan ontvangen?
- Klopt het dat binnen MCE de Techotrend S2 3200 wel met MPEG4 en H.264 streams om. En dat kan de FloppyDTV niet?Volgens de Floppy handleiding kan je in MCE gee MPEG4 etc in media ceter ontvage, en werkt het daardoor niet.
- Klopt het dat de Techotrend S2 3200 niet in dual tuner setting kan werken?Geen idee
- Zijn beide kaarten even stabiel? In Vista en 2005?nog niet kunnen testen

Ik heb nu nl. zelf 2 flopydtv's gekocht voor MCE, maar die heb ik pas sids gister, dus nog geen tijd gehad om te expirimenteren. Misschien vanavond.

LinkedIn
BlackIntel

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
ik gebruik zelf wel mce2005, maar gewoon met kabel. Ik weet van anderen dat digitale kabel en satteliet niet goed werden ondersteund.
Misschien dat Vista MediaCenter dit wel kan, ik heb geen idee.

Maar misschien is MediaPortal wat voor jou? Is gratis en ondersteund volgens mij wel satteliet.

• PixelJunkie
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-05-2025
Kurios schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 14:42:
... Ik weet van anderen dat digitale kabel en satteliet niet goed werden ondersteund.
Misschien dat Vista MediaCenter dit wel kan, ik heb geen idee.
Ik heb zelf Vista Ultimate, dus met Media Center, en tijdens de setup (van MediaCenter) vraagt hij of ik Cable, Antenna of Sattelite heb...

Persoonlijk geen ervaring mee (heb thuis ook gewoon kabel) maar misschien is het nuttig...

• Kitser
Heb inmiddels een floppydtv besteld. Krijg het deze week binnen en ga er mee testen. Bedankt voor de reacties.

• Duinkonijn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 13:58

Duinkonijn

Huh?

kickie..

Hoever ben je hier mee en werkt het een beetje?

* Duinkonijn is ongeveer het zelfde van plan

Het is makkelijk om iemand zijn negatieve eigenschappen te benoemen, maar kan je ook de positieve eigenschappen benoemen?

Verwijderd

kijk maar op de volgende site eens: http://www.hetdigitalehui...n=com_frontpage&Itemid=96

En om op te nemen terwijl je kijkt moet je een 'duo LNB quad' hebben oftewel gebruik maken van een matrix. Voor de schotel is 64 cm diameter al voldoende voor HD te kunnen ontvangen. De floppyDTV is momenteel de enige die gebruik kan maken van een CAM module.
Pagina: 1