Omdat mijn vraag over 2 verschillende dingen (schotel en mce) gaat, maak ik hiervoor een apart topic.
Wat ik wil:
In de huiskamer:
MCE Vista of 2005
94 cm lcd HD ready TV (Ga ik binnenkort kopen. Merk en Type weet ik nog niet)
Opnemen en kijken tegelijk (een andere zender)
Voorbereid zijn op HDTV (iig qua schotel en lnb)
Nederlandse zenders (inclusief Tele2 voetbal)
Op mijn slaapkamer:
Gewone tv. Geen MCE alleen tv zenders.
Wat heb ik al uitgezocht:
- Wil ik 3 decoders (dus 2 in de mce met een pci kaart en 1 op de slaapkamer in de normale decoder) heb ik een quad lnb nodig.
- Voor een paar euro per smartcard heb ik kan je bij Canaldigitaal een extra smartcard (of 2 extra).
- Voor MCE heb ik een pci decoder nodig.
Wat ik wil weten:
- Als ik een grotere schotel neem (bv 78 cm) heb ik dan minder kans op signaal verlies / bij slecht weer tov een schotel van bv 45 cm?
Er zijn 2 decoders die binnen MCE als decoder kunnen fungeren:
Techotrend S2 3200 en FloppyDTV-S
Deze kaarten ontlopen elkaar niet veel. Maar er zijn nog een paar onduidelijkheden voor mij
- Klopt het dat de Techotrend S2 3200 en de FloppyDTV binnen MCE allebei geen HD tv ontvangen?
- Klopt het dat de Techotrend S2 3200 buiten MCE met andere sofware wel HDTV kan ontvangen?
- Klopt het dat binnen MCE de Techotrend S2 3200 wel met MPEG4 en H.264 streams om. En dat kan de FloppyDTV niet?
- Klopt het dat de Techotrend S2 3200 niet in dual tuner setting kan werken?
- Zijn beide kaarten even stabiel? In Vista en 2005?
De Techotrend S2 3200 is goedkoper en kan (waarschijnlijk) buiten MCE om HDTV weergeven.
Als de Techotrend S2 3200 niet in dual tuner setting kan werken, is dit geen optie. Dan wordt het de FloppyDTV. Als ie dit wel kan, is Techotrend S2 3200 waarschijnlijk de beste keuze voor mij.
Of zie ik iets over het hoofd?
Kan er helemaal geen HDTV ontvangen worden in MCE? Ligt dit aan MCE of aan de hardware?
Ik weet dat er nog niet veel kanalen zijn die HDTV uitzenden. Het gaat mij er ook voornamelijk dat ik nu hardware koop die ik later met de komst van
(Nederlandse HDTV) ook kan gebruiken.
Ik heb op de www.multimediapc.nl de volgende hardware uitgezocht
MCE:
Smart Titanium Quad LNB
Triax 78cm donker grijs
Schotel muurbeugel L 45cm X D 5cm X H 25cm Aluminium
TechnoTrend Budget S2-3200 PCI OF Digital Everywhere FloppyDTV DVB-S MCE (Daar ben ik dus nog niet uit.)
Mediaguard Cam CI Module
Slaapkamer:
Topfield TF 5050 CI (werkt de EPG hier icm Canaldigitaal?)
Mediaguard Cam CI Module
Is dit goed / genoeg om het bovenstaande te realiseren?
Alvast bedankt!
Wat ik wil:
In de huiskamer:
MCE Vista of 2005
94 cm lcd HD ready TV (Ga ik binnenkort kopen. Merk en Type weet ik nog niet)
Opnemen en kijken tegelijk (een andere zender)
Voorbereid zijn op HDTV (iig qua schotel en lnb)
Nederlandse zenders (inclusief Tele2 voetbal)
Op mijn slaapkamer:
Gewone tv. Geen MCE alleen tv zenders.
Wat heb ik al uitgezocht:
- Wil ik 3 decoders (dus 2 in de mce met een pci kaart en 1 op de slaapkamer in de normale decoder) heb ik een quad lnb nodig.
- Voor een paar euro per smartcard heb ik kan je bij Canaldigitaal een extra smartcard (of 2 extra).
- Voor MCE heb ik een pci decoder nodig.
Wat ik wil weten:
- Als ik een grotere schotel neem (bv 78 cm) heb ik dan minder kans op signaal verlies / bij slecht weer tov een schotel van bv 45 cm?
Er zijn 2 decoders die binnen MCE als decoder kunnen fungeren:
Techotrend S2 3200 en FloppyDTV-S
Deze kaarten ontlopen elkaar niet veel. Maar er zijn nog een paar onduidelijkheden voor mij
- Klopt het dat de Techotrend S2 3200 en de FloppyDTV binnen MCE allebei geen HD tv ontvangen?
- Klopt het dat de Techotrend S2 3200 buiten MCE met andere sofware wel HDTV kan ontvangen?
- Klopt het dat binnen MCE de Techotrend S2 3200 wel met MPEG4 en H.264 streams om. En dat kan de FloppyDTV niet?
- Klopt het dat de Techotrend S2 3200 niet in dual tuner setting kan werken?
- Zijn beide kaarten even stabiel? In Vista en 2005?
De Techotrend S2 3200 is goedkoper en kan (waarschijnlijk) buiten MCE om HDTV weergeven.
Als de Techotrend S2 3200 niet in dual tuner setting kan werken, is dit geen optie. Dan wordt het de FloppyDTV. Als ie dit wel kan, is Techotrend S2 3200 waarschijnlijk de beste keuze voor mij.
Of zie ik iets over het hoofd?
Kan er helemaal geen HDTV ontvangen worden in MCE? Ligt dit aan MCE of aan de hardware?
Ik weet dat er nog niet veel kanalen zijn die HDTV uitzenden. Het gaat mij er ook voornamelijk dat ik nu hardware koop die ik later met de komst van
(Nederlandse HDTV) ook kan gebruiken.
Ik heb op de www.multimediapc.nl de volgende hardware uitgezocht
MCE:
Smart Titanium Quad LNB
Triax 78cm donker grijs
Schotel muurbeugel L 45cm X D 5cm X H 25cm Aluminium
TechnoTrend Budget S2-3200 PCI OF Digital Everywhere FloppyDTV DVB-S MCE (Daar ben ik dus nog niet uit.)
Mediaguard Cam CI Module
Slaapkamer:
Topfield TF 5050 CI (werkt de EPG hier icm Canaldigitaal?)
Mediaguard Cam CI Module
Is dit goed / genoeg om het bovenstaande te realiseren?
Alvast bedankt!