Toon posts:

nieuwe systeem advies gevraagt\oordeel

Pagina: 1
Acties:
  • 32 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn amd x2 3800+ verkocht en ben nu dus aan het oriteren naar anderen hardware.

Zat te denken aan een Asus P5N-E SLI, nForce 650i 110euro
http://tweakers.net/productsurvey/149618
Kleine review op tweakers zelf
De reden dat ik deze bord kies is dat de bord voorberijd is voor
-intel® Quad-Core
-Dual-channel DDR2 800/667/533
-Great performance and overclocking
Nu is dit een sli bord maar ben niet van plan om nog een sli te gaan bouwen (het heeft geen zin)
Mijn amd x2 3800+ was een sli systeem en vielt me tegen .

Deze bord is ook interesant kwa prijs .
Asus P5B-VM DO, Q965 110euro
Dit is wel een m-atx bord maar dat maakt niet uit.

De videokaart (anders heb je geen beeld :) )
Asus GeForce 8800 GTS 320MB DDR3
De reden prijs technies en mijn monitor gaat niet hoger dan 1600\1200 op 60hz (wat je niet wilt draaien:( )
Denk dat dit wel een goeie keus is. gezien op tweakers nieuws en tomshardware en anderen diverse sites.

Geheugen haal ik uit mijn media center voor tijdelijk (ben wel een tweakers maar een eigen huis kost gewoon veel geld)
Dit is 2x512mb ddr2 667 clus5 .
Dit word vervangen voor 2x1g ddr2 667 clus4 merk twinmos .

De proc haal ik ook tijdelijke uit mijn media center (intel 805d 2x3g op stock voltage)
Word op den duur vervangen voor een Intel Core 2 Duo E4300 of een Intel Core 2 Duo E6300
Even kijken welke tegen de tijd prijsbewust is of beter overklokt (je bent een tweaker of je bent het niet >:) )

Cpu koeling.
Wel ik heb een coolermaster hyper 48 liggen met aangepast 92mm fan die stiller en meer lucht verplaats.
Kwa koeling heb ik een probleem de koelblok mag niet te groot zijn omdat mijn kast de cpu gescheiden is via een fan-duck systeem. (hyper 48 past er net in)

Geluidskaart is onbourd wel voldoen en anders heb ik altijd nog een dds live kaart liggen of een creative audigy-se (gebruikt toch alleen maar stereo)

Krijg binnen kort een maxtor ide 250g harddisk binnen en gebruik mijn ouwe 60g maxtor harddisk voor opstarten van windows.
1x dvd fikker dual layer .

De voeding die het stroom verdeelt.
430watt coolermaster en een losse sli 300watt voeding die alleen 12volt levert voor de kaart (zijn allebij aanwezig)

Besturings systeem.
Windows vista basic .
De reden?
Al die rommel er bij hoef voor mij niet het gaat alleen er maar om dat ik directx10 heb voor mijn games. (en er zijn beter alternatieve brand programma's en videobewerkings programma's)

Volgens mij is de zwakst schakel in de systeem de harddisks
Nu heb ik nog een raid controller liggen en 2x40g maxtors 7200rpm 2mb vloeistof motors
Misschien dat ik dit beter kan gebruiken dan die 60g haddisk ?

Ik hoor het wel of er nog aan merkingen of advies zijn voor deze systeem

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Die proc uit je mce gaat dus je 8800 kaart tegenhouden, wat natuurlijk zonde is! Ik zou je een E6600 aanraden!

[ Voor 15% gewijzigd door Kurios op 19-03-2007 21:07 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:47

Thandor

SilverStreak

Dit topic voldoet niet aan de eisen van Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? en gaat op slot.
Nu heb ik nog een raid controller liggen en 2x40g maxtors 7200rpm 2mb vloeistof motors
Misschien dat ik dit beter kan gebruiken dan die 60g haddisk ?
'60g haddisk' zegt mij helemaal niet. Je kunt in ieder geval het beste even kijken naar de prestaties van de hardeschijven (d.m.v. specificaties en benchmarks vergelijken) of het simpelweg zelf uitproberen, je hebt de hardware immers ter beschikking staan :).
Kleine tip: Denk even aan de opmaak en schrijfstijl, reacties worden dan een stuk netter :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.