Toon posts:

[divxtodvd] Na omzetting wel geluid maar zwart beeld? *

Pagina: 1
Acties:
  • 521 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een vraag.
Ik heb een bestand gedownload te weten een avi bestand.
Ik wil dit bestand omzetten zodat ik hem bekijken op mijn dvd speler.
Als ik het bestand heb omgezet naar dvd en ik wil deze bekijken dan krijg ik een zwart beeld met
af en toe een groen vlak er door heen
Audio hoor ik wel.
Ik heb het beeld ook al als het avi bestand is omgezet zonder dat het gebrand is op een dvd, dus als ik hem bekijk op mijn pc.
Dus er gaat iets fout bij het omzetten iemand een idee wat ik fout doe?
Als ik de instelling bekijk in bovengenoemd programma staat alles goed.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je wel alle codecs ervoor op je pc staan? Als je die namelijk niet hebt (en je gebruikt een player die niet afhankelijk is van externe codecs) dan kan het goed dat je video zwart blijft.

• HyperioN
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 24-05 20:06
Geef eens wat meer informatie.. zoals welk programma je hebt gebruikt en welke instellingen.
Hier kunnen we natuurlijk helemaal niks mee.

Verwijderd

1. Het AVI bestand werkt wel op je PC?

2. Je DVD speler ondersteund je betreffende DVD soort wel? (DVD-R, DVD-RW, DVD+, DVD+RW)

Je hebt al wel codecs op je PC staan?

Verwijderd

Topicstarter
Terw_Dan schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:26:
Heb je wel alle codecs ervoor op je pc staan? Als je die namelijk niet hebt (en je gebruikt een player die niet afhankelijk is van externe codecs) dan kan het goed dat je video zwart blijft.
Hoe kan ik daar achter komen of ik die codecs wel of niet heb?

• EWK
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online

EWK

Een fles dode pixels te koop!

Welk programma gebruik je?

Hoi!

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 28-04 20:04
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:27:
[...]
Hoe kan ik daar achter komen of ik die codecs wel of niet heb?
Dit kan met GSpot.

Verwijderd

http://www.free-codecs.com/download/K_Lite_Codec_Pack.htm

Ik heb zelf de 'full' versie op mijn laptop staan en heb geen probleem met het betreffende omzet programma

Verwijderd

Topicstarter
divxtodvd

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Hier kunnen we echt vrij weinig mee. Ten eerste de opmerking dat je niet na iedere zin een enter hoeft te geven; dit leest zeer irritant. Ten tweede geef je ons een minimum aan informatie en is de informatie die je geeft ook nog eens zeer lastig begrijpbaar. ALs ik het goed begrijp heb je de groene vlakken op je PC ook? Kan je de avi wel normaal afspelen? Ik pas je topictitel even aan

Divxtodvd > [divxtodvd] Na omzetting wel geluid maar zwart beeld? *

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Topicstarter
Spider.007 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:31:
Hier kunnen we echt vrij weinig mee. Ten eerste de opmerking dat je niet na iedere zin een enter hoeft te geven; dit leest zeer irritant. Ten tweede geef je ons een minimum aan informatie en is de informatie die je geeft ook nog eens zeer lastig begrijpbaar. ALs ik het goed begrijp heb je de groene vlakken op je PC ook? Kan je de avi wel normaal afspelen? Ik pas je topictitel even aan

Divxtodvd > [divxtodvd] Na omzetting wel geluid maar zwart beeld? *
Sorry voor de onduidelijke manier van overbrengen, maar inderdaad het avi bestand is wel goed op mijn pc

Verwijderd

Als het AVI bestand wel werkt en het bestand na de omzetting niet ligt het aan de omzetting
Meestal als er geen beeld wordt weergegeven heb je niet de benodige codecs.
Ook het omzettingsprogramma maakt gebruik van Codec's..

Mijn advies is om de eerder door mij genoemde codec pack te downloaden en het dan nogmaals proberen

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:50:
Als het AVI bestand wel werkt en het bestand na de omzetting niet ligt het aan de omzetting
Meestal als er geen beeld wordt weergegeven heb je niet de benodige codecs.
Ook het omzettingsprogramma maakt gebruik van Codec's..

Mijn advies is om de eerder door mij genoemde codec pack te downloaden en het dan nogmaals proberen
Vreemd heb het gedownload maar het probleem blijft bestaan........

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:20:
[...]

Vreemd heb het gedownload maar het probleem blijft bestaan........
Je moet het ook installeren O-) (en PC opnieuw opstarten)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 21:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 21:34:
[...]

Je moet het ook installeren O-) (en PC opnieuw opstarten)
Nog steeds niets........
Althans nog steeds het zelfde zwarte beeld zeg maar

Verwijderd

das raar

Misschien even het programma verwijderen en opnieuw installeren?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:31:
das raar

Misschien even het programma verwijderen en opnieuw installeren?
Heb ik ook al gedaan
Een collega van mij doet precies hetzelfde en daar werkt alles naar behoren......

Verwijderd

Dan vrees ik dat ik je verder niet kan helpen, succes ermee... Enigste dingen waar ik nog aan kan denken is ergens een fout in hardware (HD / geheugen) maar dat lijkt me onwaarschijnlijk.. Of misschien dat er een ander programma loopt dat de prestaties van het divxtodvd beperkt etc. Succes en sorry

Verwijderd

Topicstarter
Hoe werkt dit programma in hoofdlijnen heb het gedownload, en dan moet ik met patch mijn avi bestand opgeven of niet???

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Bestand rechtermuisknop en dan openen met Gspot is het makkelijkst. Verder wijst het zich vanzelf. Alle info wordt netjes op je scherm getoverd.
Verder zou je ook nog eens een ander programma kunnen proberen.

Verwijderd

Topicstarter
RoD schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:45:
Bestand rechtermuisknop en dan openen met Gspot is het makkelijkst. Verder wijst het zich vanzelf. Alle info wordt netjes op je scherm getoverd.
Verder zou je ook nog eens een ander programma kunnen proberen.
Inderdaad hij opent hem zo wel maar of het zichzelf wijst is vers 2

Ik heb nu ook nog andere programma's geprobeerd maar ook dat blijft het probleem zich voordoen grrrrrrrrrrr

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 23:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
Sinds ik uit mijn werk ben zit ik al weer van alles te proberen om het te laten werken om zomaar te zeggen.
Nu ben ik achter het volgende gekomen ik heb dus voor het kijken van avi bestanden ondermeer BS player tot mijn beschikking en daar werkt het avi bestand gewoon op.
Als ik het avi bestand omzetten naar een dvd bestand kan ik het bestand dus niet meer afspelen in BS player, echter als ik het bestand open in windows mediaplayer weer wel.

Zal het daar iets te maken mee kunnen hebben is toch vreemd, zodra ik hem op dvd brand werkt hij ook niet meer.
Pagina: 1