Mensen, ik zit met een supervaag probleem en kom er absoluut niet uit. Ik brand altijd data DVD'tjes met videobestanden voor m'n zusjes (heroes, prison break, etc.), en tot voor kort konden ze die gewoon afspelen in de computer. Sinds een week echter herkent Windows (XP) de DVD's die ik brand niet meer (andere DVD's en CD's wel gewoon). Hij zegt dan dat het een blank CD is (maar er iets op branden lukt niet, want dan zegt NERO dat er nog maar 100 mb vrij is -- oftewel de dvd staat gewoon vol met data..). Nu dacht ik dat het aan de DVD-ROM drive lag, dus heb ik er een andere bijgezet. Precies hetzelfde probleem. Nu denk ik dus dat m'n zusjes op de 1 of andere manier zo hebben lopen klootviolen op deze PC dat er een of andere setting aangezet is ofzo waardoor die gebrande DVD's niet meer gelezen kunnen worden. Iemand ervaring met dit probleem of suggesties voor een oplossing?!
Verwijderd
Misschien de TOC, Table of Contents, die niet meer goed word weggeschreven op je brander.
Andere mogelijkheid is dat ze een conflict heeft met een codec op haar pc, waar ze het dan ook mee mogen afspelen. In dat geval zou ik al haar players en codecs verwijderen en opnieuw installeren.
Ook kan het zijn dat het DivX formaat nieuwer is dan de codec die geinstalleerd staat.
Maw, legio mogelijkheden.
Wat kan helpen is de laatste versie VLC player te downloaden en deze te installeren. Deze heeft vaak al de meeste codecs erin staan en vervangt daarmee oudere.
http://www.download-all-area.com/vlcplayer/
Andere mogelijkheid is dat ze een conflict heeft met een codec op haar pc, waar ze het dan ook mee mogen afspelen. In dat geval zou ik al haar players en codecs verwijderen en opnieuw installeren.
Ook kan het zijn dat het DivX formaat nieuwer is dan de codec die geinstalleerd staat.
Maw, legio mogelijkheden.
Wat kan helpen is de laatste versie VLC player te downloaden en deze te installeren. Deze heeft vaak al de meeste codecs erin staan en vervangt daarmee oudere.
http://www.download-all-area.com/vlcplayer/
Maar het probleem is dus dat Windows (en dus ook ieder programma dat erop draait) de DVD niet eens herkent.. hij zegt gewoon dat er geen cd in de drive zit of dat het een blank cd is. Dus ik kan de bestanden op de DVD niet eens proberen af te spelen.
Heb je meerdere merken dvd's geprobeerd?
Ja, heb ik gedaan. Het rare is dus dat ik m'n DVD's niet op een andere manier ben gaan branden (zelfde merk, zelfde programma, etc.), maar dat de computer ze dus opeens van de ene op de andere dag niet meer kan lezen. En het ligt dus niet aan de drive ofzo, want ik heb er een andere bijgezet en die gaf toen precies hetzelfde probleem.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 21:49 ]
ik heb dat ook nog gehad dat mijn DVD ze als blanco zag, ik heb gewoon ff een firmwire update gedaan en dan werkte het terug, mss eens uitproberen?
Pagina: 1