Toon posts:

Wifi schakelaar op de laptop werkt niet?

Pagina: 1
Acties:
  • 801 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 4 maanden een HP DV6000 en het bevalt me prima. Al die tijd gewoon draadloos kunnen internetten zonder problemen... tot twee dagen geleden... :'(

Plotseling herkent de laptop geen Wifi meer! De schakelaar op mn laptop waarmee je Wifi aan kan zetten reageert niet (lampje blijft orange terwijl deze blauw hoort op te lichten). Ook bij 'netwerkverbindingen' staat ie er niet eens meer tussen! In het apparatenbeheer kan ik m ook nergens vinden. Het is alsof het m'n laptop nooit Wifi heeft ondersteund... en dat is vreemd want een paar dagen geleden was ik nog online....

Op internet las ik dat je in het BIOS scherm ook je Wifi mee aan/uit zetten. Dat dat lijkt mij eigenlijk niet nodig omdat ik nooit eerder op deze laptop met BIOS geprutst heb, toen de Wifi het dus wel deed.. Ook heb ik XP opnieuw geïnstalleerd uit wanhoop maar dat heeft ook niet geholpen. :'(

Weet iemand waar dit nog meer aan kan liggen zodat ik dit thuis kan verhelpen? Ik zie er namelijk er tegenop om m op te sturen zodat ik 3-4 weken (of langer..) zonder laptop zit.

Verwijderd

Lijkt me dat er iets goed mis is... Windows re-install werkte dus niet? Lijkt me dat er iets mis is binnen in je laptop, waardoor je laptop je wifi-kaart niet meer herkent. Staat deze nog wel onder apparaatbeheer? En wat zegt de handleiding over de kleur van je wifi-lampje?

Verwijderd

Topicstarter
De kleur van de wifi-lampje geeft aan of het uit of aan staat. Oranje is uit en hoort blauw te worden als ik hem aanzet. Maar dit knopje reageert niet meer en blijft oranje. Ook heb ik m opnieuw geïnstalleerd maar het blijft onveranderd..:(
Ik heb t gevoel dat het een hardwarematig probleem is?

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:50:
De kleur van de wifi-lampje geeft aan of het uit of aan staat. Oranje is uit en hoort blauw te worden als ik hem aanzet. Maar dit knopje reageert niet meer en blijft oranje. Ook heb ik m opnieuw geïnstalleerd maar het blijft onveranderd..:(
Ik heb t gevoel dat het een hardwarematig probleem is?
kan inderdaad best hardwarematig zijn. Als een reinstall niet helpt zou ik gewoon HP eens bellen!

Verwijderd

Topicstarter
Als het hardware is, denk ik idd dat ik maar een belletje moet plegen.. en waarschijnlijk laten opsturen waar ik al bang voor was... Iemand misschien nog een ander optie?

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:42:
Lijkt me dat er iets goed mis is... Windows re-install werkte dus niet? Lijkt me dat er iets mis is binnen in je laptop, waardoor je laptop je wifi-kaart niet meer herkent. Staat deze nog wel onder apparaatbeheer? En wat zegt de handleiding over de kleur van je wifi-lampje?
Weet je zeker dat het probleem bij de laptop zit of zou het ook een falen van je AP kunnen zijn?

Verwijderd

Topicstarter
hmmm.. ik heb geen idee wat een AP is..:S:S

• Dr. Malsain
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02-2023
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:18:
hmmm.. ik heb geen idee wat een AP is..:S:S
AP = access point. Waarschijnlijk heb je thuis een router met ingebouwd wireless access point.

Ik bedoelde hiermee te zeggen, weet je zeker er niet iets mis is met het apparaat waar je normaal verbinding mee zou maken? Je zou het eens met een andere laptop kunnen proberen of met je eigen laptop proberen verbinding te maken met een ander WiFi netwerk zodat je weet waar het probleem zit.

[ Voor 7% gewijzigd door Dr. Malsain op 19-03-2007 22:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Oh nee, dat is t niet. internet thuis werkt prima, er zijn ook andere pc's thuis met wireless internet die t verder prima doen. Ik kan nergens op mn laptop die wifi niet aan krijgen zeg maar. Overal waar ik wil internetten moet ik via LAN internetten..draadloos is fijner:)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Processors, Mobo's & Geheugen » Netwerken

Ik zou overigens gewoon contact opnemen met de supportafdeling van je laptopfabrikant. Al helemaal wanneer je nog steeds garantie hebt.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga maar eens bellen. Misschien valt t allemaal wel eens mee en heb ik hem eerder terug dan ik verwacht :) Bedank voor jullie adviezen!
Pagina: 1