Toon posts:

Vreselijk snel basissysteem bouwen

Pagina: 1
Acties:
  • 62 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Ik wil graag een systeem dat niet zo voor de hand ligt, lijkt het. Ik speel geen spelletjes, dus ik kan flink besparen op een videokaart. Verder heb ik ook geen speciale eisen, behalve dat het systeem stabiel en erg snel moet zijn, zodat ik in principe amper nog hoef te wachten op mijn pc'tje. Ik val dus een beetje tussen wal en schip. Wie kan me helpen met het vinden van een paar basisonderdelen ?

Wat heb ik nodig ?
Moederbord, processor, geheugen en hardeschijf. Brandertje heb ik nog en verder geen eisen.

Meer specifiek:

Moederbord
Ik zou graag een moederbord willen hebben die wel video onboard heeft MET tv-out. Mijn pc moet aan de tv gelust worden. Verder lijken me LAN, audio en usb onboard wel makkelijk. Sjiek zouden bluetooth en wlan onboard zijn.

Processor
Dual Core lijkt me in mijn geval slim. 64bit voor op de groei en aardig wat snelheid. Intel of AMD maakt me niets uit.

Geheugen
Minstens 2gb.

Hardeschijf
Maakt me niet zoveel uit. Ik heb hier al 250+40gb liggen die overgezet kunnen worden, dus een normale, stabiele, snelle, stevige hardeschijf als C:\ lijkt me voldoende.

Wie heeft er suggesties voor vooral processor en moederbord ??

Verwijderd

Hoeveel geld heb je te besteden?

Hoeveel geld wil je uit gaan geven?

Heb je zelf al wat onderzoek gedaan?

Hoe snel wil je de PC hebben ivm prijsverlagingen komende maanden betreffende CPU's

Neem ook anders de Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? door

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 19:28 ]

Verwijderd

Ik weet niet wat je budget is, maar ik zou sowieso dan een E6600 nemen en qua hardeschijven een RAID-configuratie.

• SOEPSTENGEL13
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-12-2025
Hmm, kan je zelf niet even op onderzoek gaan? Er zijn genoeg webshops. Als je geen zin hebt om veel te wahcten is RAID idd wel hanig, eventueel raptors, ben je nog stuk sneller, maarja als je gene budget ofzo geeft.

[ Voor 50% gewijzigd door SOEPSTENGEL13 op 19-03-2007 19:29 ]

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Hoeveel jaar moet je pc mee gaan? Over een half jaar is je supersnelle pc namelijk niet bijzonder meer.
Hoe stil moet je pc zijn?
Hoe snel is snel? Noem eens een voorbeeld.

Elke pc zou stabiel moeten zijn, dus die eis is niet echt een eis :P.

[ Voor 16% gewijzigd door dr snuggles op 19-03-2007 19:29 ]

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-01 17:25
dr snuggles schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:28:
Hoeveel jaar moet je pc mee gaan?
Hoe stil moet je pc zijn?
Hoe snel is snel? Noem eens een voorbeeld.

Elke pc zou stabiel moeten zijn, dus die eis is niet echt een eis :P.
of wellicht is het zelfs een OSkosten besparende eis :+

[/OT]

Verwijderd

Je wilt toch een snel systeem, zonder snelle videokaart?
Zet dan 4 schijfjes in RAID-0 (Striped)
Bijvoorbeeld, Seagate 7200.10 320GB. Of een Barracuda.
En haal een snelle processor. Een E6600 (Ben niet zo bekend met Intel)
Of een 6000+ van AMD.
4GB geheugen (Twinmos geheugen, 70 euro per reepje).
En zet je geheugen in dual channel

Verwijderd

aan een vreselijk snel systeem zit ik al gauw te denken aan een socket 1207 (amd)
met 2x fx-74
maar dat is wel heel duur (ongeveer 1300 euro) alleen al voor het moederbord en de 2 cpu's
en daar komt nog bij dat het moederbord nog niet goed leverbaar is.
maar dan heb je wel de top ongeveer (denk ik)

Verwijderd

Topicstarter
Owja, zonder OS en alleen de kast rond de 600 euro. Lijkt me schappelijk naar mijn eisen.

Verder ben ik uiteraard zelf op onderzoek uit, maar ik kom niet uit het moederbord. Welk moederbord heeft video met tv-out ? En helemaal mooi zou zijn met bluetooth en wlan. Verder maken alle videomogelijkheden me niet uit. Aangezien ik geen spelletjes speel, zou dat een goeie kostenbesparing zijn.

Als ik mooi moederbord heb, is de processor zo gevonden. Ik vind E6600 erg mooi idd, zeker met de dalende prijzen. Ramgeheugen lukt ook wel daarna.

En idd, over een paar maanden zijn de zaken weer anders, maar what's new. Zo gaat dat nu eenmaal.

Iemand zo'n soort moederbord in gedachten ?

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:35:
Owja, zonder OS en alleen de kast rond de 600 euro. Lijkt me schappelijk naar mijn eisen.

Verder ben ik uiteraard zelf op onderzoek uit, maar ik kom niet uit het moederbord. Welk moederbord heeft video met tv-out ? En helemaal mooi zou zijn met bluetooth en wlan. Verder maken alle videomogelijkheden me niet uit. Aangezien ik geen spelletjes speel, zou dat een goeie kostenbesparing zijn.

Als ik mooi moederbord heb, is de processor zo gevonden. Ik vind E6600 erg mooi idd, zeker met de dalende prijzen. Ramgeheugen lukt ook wel daarna.

En idd, over een paar maanden zijn de zaken weer anders, maar what's new. Zo gaat dat nu eenmaal.

Iemand zo'n soort moederbord in gedachten ?
er komt binnenkort een prijsverlaging aan bij intel dus ik denk dat je beter kunt wachten, en niet zomaar een prijsverlaging echt zeer mooie prijsjes

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:33:
aan een vreselijk snel systeem zit ik al gauw te denken aan een socket 1207 (amd)
met 2x fx-74
maar dat is wel heel duur (ongeveer 1300 euro) alleen al voor het moederbord en de 2 cpu's
en daar komt nog bij dat het moederbord nog niet goed leverbaar is.
maar dan heb je wel de top ongeveer (denk ik)
Niet ZO snel. :) Ik wil er graag 4 jaar meedoen. Misschien Linux draaien, misschien Vista.

Verwijderd

moederbord: abit socket 775 sis 662 chipset
dat is onboard
om maar wat op te noemen

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 19:45 ]

• Mxxx
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
voor 600 heb je echt geen vreselijk snel basissysteem hoor en met E6600 van 230 en geheugen van 2 gb zit van 150 zit je al op 380 euro dan heb je nog maar 220 euro over dus dnek dat beetje te veel cvoor je buget is....

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Voor wat voor toepassingen moet je PC dan 'supersnel' zijn 'zodat je niet hoeft te wachten'? Want qua opstarten, internetten en word maakt het echt niks uit of je een singlecore athlon 3000 met 2GB ram neemt of het duurste/snelste model intel core2duo met 4GB. Je zult moeten blijven wachten op de harde schijf voor bijv. het opstarten van applicaties. Wat me dan nuttig lijkt is een solid-state harddisk. Maar die bestaan nog niet ;) Al zal dat niet lang meer duren, dus als je nog even geduld hebt ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Palomar op 19-03-2007 19:48 ]

Verwijderd

Palomar schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:47:
Voor wat voor toepassingen moet je PC dan 'supersnel' zijn 'zodat je niet hoeft te wachten'? Want qua opstarten, internetten en word maakt het echt niks uit of je een singlecore athlon 3000 neemt of het duurste/snelste model intel core2duo. Je zult moeten blijven wachten op de harde schijf voor bijv. het opstarten van applicaties. Wat me dan nuttig lijkt is een solid-state harddisk. Maar die bestaan nog niet ;)
dat wil natuurlijk iedereen, maar als je nu het snelste wil moet je voor raptor schijven gaan

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:26
Moederbord: nForce 4 of 5 chipset (Geforce 6xxx of 7xxx) (100 - 150 euro)
Proc: Intel Core 2 Duo E4300 - E6400 (150 - 200 euro)
Geheugen: 2GB PC5300 DDR2 Amerk (Twinmos, Corsair, Kingston) (120 - 150 euro)
HDD: Seagate Barracuda 7200.10 320GB x2, x3 of x4 in RAID 0 of 5 (80 euro per schijf dacht ik)
Behuizing: Antec Sonata II w/ 450w - 500w voeding dunno precies (rond de 100 euro dacht ik)

Prijzen heb ik uit mijn hoofd gedaan en dit is ongeveer het snelste systeem wat ik kan bedenken voor die prijs. Verder heb je zelf wel erg weinig input gegeven voor je topic!

Verwijderd

Topicstarter
Toch heb je me erg goed begrepen Alex. Dit ziet er erg goed uit. Die barracuda is wel een erg goed idee om de snelheid er in te houden. Ik ga me even verdiepen in deze Nforce bordjes. Uiteindelijk zit het toch niet in de processor en het geheugen, als die beiden maar vrij sterk zijn, zo lijkt het.

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 20-01 17:00

Turkish

zhé germans

lombroso, welkom op GoT zoals je hebt kunnen lezen tijden het registreren is dit niet de manier om een topic te openen.
Lees voortaan ook de CSL policy door om te weten wat we in dit specifieke subforum van je verwachten :)

Kijk in Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed? wat er in een boodschappenlijstjestopicstart hoort te staan. Bij gebrek aan eigen inzet gaat deze dicht :)

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.