5.1 van game’s digitaal naar decoder (via DTS of DD)

Pagina: 1
Acties:

• Basinas
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-02 19:21
Hallo, ik zou graag willen dat ook bijvoorbeeld het geluid van game’s digitaal kunnen versturen. Ik heb nu mijn decoder aangesloten via een optische kabel direct in de geluidskaar van het moederboord.
Ik weet als je een dvd draait je dat wel digitaal kan sturen omdat de dvd zelf al DD (dolby digital) of DTS bevat, maar game’s bijvoorbeeld bevatten dat niet. Het geluid wordt dus nu gewoon stereo verzonden. Ook als is de game zelf in 5.1. Je kan alleen dat geluid horen als je de analoge uitgangen van je geluidskaart gebruikt. Is er misschien een programma die dat 5.1 (of 4.1 of 6.1) omzet naar DTS of DD
Of is de enige oplossing het kopen van bijvoorbeeld de Creative DTS-610 (die zet namelijk het analoge geluid van de computer direct in DTS) http://www.creative.com/p...category=16&product=14191

Nu heb ik:
Geluidskaart (onboard)
|
Optische kabeltje (heb ook nog een coaxiaal kabeltje liggen (beetje dubbel op))
|
Decoder (Creative DDTS-100)
|
3X mini-jack naar dubbele tulp
|
Standaart 5.1 speaker zetje

Zijn er misschien geluidskaarten die zelf al het geluid naar DTS of DD omzetten? Ik heb er namelijk geen kunnen vinden.

Zelf heb ik al software van www.doom9.nl en RedocnexK realtime AC3 encoder gebrobeert, ik weet niet of ik bij de verkeerde heb gekeken. Als mensen software van doom9 hebben gezien en dat werkt wel, zeg het dan als je blieft.
Wat ik wel gehoort heb is dat geluidskaarten van creative wel een trukje hebben om dit op te lossen. Mensen die dus een creative geluidskaart hebben en het zo hebben opgelost, reageer als je blieft. Ik heb namelijk eventueel een creative geluidskaart liggen met een digitale uitgang (spdif) zit wel in een andere comp, dus een beetje lastig te vervangen, heb namelijk geen andere 5.1 geluidskaart meer.
Op google heb ik ook niet een oplossing kunnen vinden, ik denk namelijk hoe ik mijn geluid aan stuur niet vaak voorkomt.

Alvast bedankt

• voodooless
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:11

voodooless

Sound is no voodoo!

Check eens een van de vele Dolby Digital Live geluidskaartjes. Dan heb je zo'n belachelijke encoder van Creative niet nodig. Zijn al verschillende topics over geweest.

Bovendien moet je die creative encoder voeden met analoog 5.1 geluid en dus niet met een stereo signaal.

[ Voor 24% gewijzigd door voodooless op 19-03-2007 19:46 ]

Do diamonds shine on the dark side of the moon :?

• Patriek
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 31-01 18:03

Patriek

edit koning

www.auzentech.com voor geluidskaarten met hardware ac3 encoder
softwarematig is het te doen met RedocnexK realtime AC3 encoder.

maar had je zelf ook op GoT kunnen vinden

[ Voor 112% gewijzigd door Patriek op 19-03-2007 19:54 ]

• Basinas
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18-02 19:21
sorry, was ik vergeten te zeggen maar heb RedocnexK al geprobeert, zag later ook pas dat het alleen maar voor creative geluidskaarten was, heeft iemand misschien een software matige manier, of is het alleen maar mogelijk door een andere geluidskaart (dolby digital / DTS live geluidskaart)

[ Voor 35% gewijzigd door Basinas op 19-03-2007 20:16 ]

• HaterFrame
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20-02 23:37

HaterFrame

Well... Poo came out!

Hmmm mijn speakerssetje kan dat ook :+ Maar ik ga binnenkort over van een xifi naar een Auzentech, wil toch wel hardware-matig kunnen encoderen :)

I am the great Cornholio!

• Pino64
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 27-01 21:57
Alleen het nadeel is dat er volgens mij nog geen hardwarematige oplossing is waarbij analoog en digitaal tegelijk werkt....?

Die RedocnexK doet dat wel, alleen loopt daar mijn hele pc mee in de soep.
Pagina: 1