[XP+Vista]Printer delen

Pagina: 1
Acties:
  • 1.672 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• MindStorm
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-01-2024
Ik ben bezig met het installeren van een netwerk bij een kennis. Deze heeft onlangs een windows vista laptop aangeschaft en had al eerder een windows xp pc. Deze windows xp pc heeft een printer (geshared) die ook onder vista moet worden gebruikt.

Dit probleem is al een aantal keer langsgekomen in dit subforum, maar de oplossingen die ik daar tegen kwam mochten hier helaas niet helpen.

Wat heb ik gedaan tot nu toe:

- Computers in dezelfde workgroup
- Printer delen
- Firewall op laptop (norton internet security) uitgeschakeld

De machines kunnen elkaar wel zien in het netwerk (ping), ik kan de printer ook 'zien' als ik naar \\xppcnaam ga via explorer, maar verbinding maken resulteert in 0x00006be als error. Op zowel de xp pc als de vista pc zie ik met netstat een verbinding met elkaar, dat gaat dus goed (lijkt). Echter de verbinding komt niet tot stand.

De printer is een HP PSC 1350. De driver hiervoor is in vista meegeleverd, en hoeft dus niet te worden geinstalleerd. De windows xp pc kan uiteraard nog steeds gebruik maken van de pc. Op deze pc is geen firewall geinstalleerd (alleen AV), en de windows firewall is uitgeschakeld.

Iemand die me uit de brand kan helpen?

Verwijderd

Probeer eens de vista drivers te downloaden en installeren, bij sommige printers kan je dan ook een netwerkinstallatie doen, misschien is het bij deze printer ook zo!

• MindStorm
Helaas is er voor deze printer geen vista driver. Volgens de HP support site zit die in vista ingebakken.

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
dan moet je niet dubbelklikken op de xp printer (via network acces) dan gaat hij nl de driver kopieren en installeren bij vista

[ Voor 3% gewijzigd door sjongenelen op 19-03-2007 19:20 ]

you had me at EHLO

• MindStorm
In eerste instantie heb ik dat ook niet gedaan, later waarschijnlijk wel. Kan ik deze driver nog verwijderen?

Het is overigens zo dat er wel bestanden kunnen worden overgezet van vista->xp en terug

edit: Ik zie de driver er bij 'eigenschappen voor Afdrukserver' niet bij staan. Dat zou moeten betekenen dat ie er niet bij zit, neem ik aan

[ Voor 26% gewijzigd door MindStorm op 19-03-2007 19:25 ]

Verwijderd

ZIt erop je labtop nergens een optie die het printen blokkeert? IK heb precies dezelfed situatie ( xp machine, wireless labtop met vista en printer op mn xp bak) en bij mij ging het redelijk simpel. Maar bij mij zat er in de labtop bij het nerwerkcentrum ook nog een printoptie die ik aan moest zetten.

• sjongenelen
bij mijn win2000 machine:

printereigenschappen>delen> extra stuurprogramma's.
dan toevoegen. driver moet wel te vinden zijn

anders printer ff aansluiten op vista en kijken welke driver het moet zijn.

you had me at EHLO

• Dutch2007
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-03 08:45
zelf had ik het volgende...

XP pc met HP deskjet 960C

XP drivers installed op me vista pc, (niet bestaande local printer toegevoegd, die hp), daarna naar de printer share naam gebrowsed die toegevoegd en ik kon printen :) (eerst kon ik ook gewoon wel de printer toevoegen, zeggen print, maar er kwam dan niets...)

• MindStorm
Voor de PSC 1350 zit de driver in vista ingebakken, dus installeren ervan werkt niet.

Het valt me trouwens op dat de melding af en toe verschilt, soms staat er 'de printer spooler service is niet beschikbaar'. Hij is echter wel gestart...

• sjongenelen
even herstarten sowieso (via services.msc)

en kijk ook even in je logboeken.. misschien staat de reden er bij!

you had me at EHLO

Pagina: 1