iCal <-> google cal synchroniseren

Pagina: 1
Acties:
  • 320 views sinds 30-01-2008

• DocB
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09-12-2025
Ik ben dus op zoek naar een tool of manier om iCal en de Google kalender te synchroniseren, en wel 2-way.
Er was natuurlijk eerst de spanning sync, maar sinds zij besloten hebben dat je $65 euro moet neertellen voor hun progsel, ben ik op zoek naar iets anders.

Ik heb iets gevonden dat [url=http://gcaldaemon.sourceforge.net/index.html]GCALDaemon[/url. heet, maar dat is een hoop geklooi in de terminal, en ik heb het nog niet aan de praat gekregen. Lijkt me ook een heel gezeur als je even een nieuwe calender wilt syncen, terwijl dat bij de spannign sync altijd wel makkelijk was.

Nog even voor de duidelijkheid: ik weet dat je je google calender kan publishen en dan subscriben in ical, en andersom lukt ook wel. Het punt is dus dat ik wil dat wijzigingen 2 kanten op worden doorgevoerd.
Ik gebruik het dit moment om in een projectgroep een gemeenschappelijke agenda te beheren, dus voor andere manieren om dit te doen sta ik ook open voor. De belangrijkste eis is voor mij dat het werkt met ical. de google kalender was gewoon een manier om te kunnen delen...

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-01 14:05
Lijkt me ook dat het geen probleem is. Je hebt immers 15 dagen trial.

• DocB
Kon je nou echt niet de moeite nemen om ten minste tot de 2e zin van mijn post te lezen?

• Optix
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-02 18:12
Heeft ie ook echt gedaan, tot de 2e zin lezen :P

.

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-02 17:02
Voor zover ik nu weet heb je twee mogelijkheden:
  • Een beta van spanningsync gebruiken (zonder limitaties)
  • Net zolang klooien totdat je gcaldaemon aan de praat hebt.
Ik heb dat laatste gedaan en het is best te doen. Gewoon deze howto lezen en (zoals aangegeven) Lingon installeren om gcaldaemon automagisch te starten. Werkt hier prima :)

Ik moest wel in de conf file 'file.enabled=false' veranderen in 'file.enabled=true'.
En in tegenstelling tot
code:
1
open -a subethaedit gcal-daemon.cfg

werkte
code:
1
nano -w gcal-daemon.cfg

wel

Update:
Nog een iets waar ik inderdaad tegenaanliep, standalone-start.sh staat niet in je path. Doe
code:
1
/usr/local/sbin/GCALDaemon/bin/standalone-start.sh

of
code:
1
./standalone-start.sh
in de juiste directory. "./" geeft aan dat er naar een executable in de huidige directory wordt gezocht en niet in $PATH. Basics van werken in een unix terminal, probeer ook eens de tab toets:
code:
1
./sta<tab>

[ Voor 44% gewijzigd door balk op 22-03-2007 22:24 . Reden: even de info bij elkaar houden, goed punt nilski :) ]

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 16:12
Klopt het wel dat je maar 1 kalender uit je google Calendar kan syncen met iCal via gcaldaemon?
Ik heb namelijk verschillende agenda's en als ik uit de howto voor gcaldaemon kan op maken is dat je een aparte kalender aanmaakt in iCal

• DocB
Pendora schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 22:36:
Klopt het wel dat je maar 1 kalender uit je google Calendar kan syncen met iCal via gcaldaemon?
Ik heb namelijk verschillende agenda's en als ik uit de howto voor gcaldaemon kan op maken is dat je een aparte kalender aanmaakt in iCal
Ik heb begrepen dat je wel meerde kalenders kan syncen, maar weet niet precies hoe. Ga binnenkort nog maar es proberen met icaldaemon.

Een beta van spanning sync gaat trouwens niet werken, omdat het via een server van spanning sync draait. Als je niet up to date bent kun je niet meer syncen.
(trouwens niet helemaal veilig idee dat al je google account info dus langs die spanning sync server moet...)

• Pendora
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 16:12
Ik ben zelf geen programmeur maar zou het niet mogelijk zijn om de manier van Spanning Sync te kopieren en dan het server gedeelte lokaal te laten lopen?

• nilski
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-07-2021
Spanning sync werkt mooi maar ik vind de prijsstelling wat stug om het netjes te zeggen. De trial is 15 dagen geldig, ook als je de oude versie had. Helaas.
Ik ga ook maar es experimenteren met icaldaemon.
Thnx voor de tip! >:)

WAZUUUUUUUP!!!!!

• nilski
balk schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 18:56:
Voor zover ik nu weet heb je twee mogelijkheden:
  • Een beta van spanningsync gebruiken (zonder limitaties)
  • Net zolang klooien totdat je gcaldaemon aan de praat hebt.
Ik heb dat laatste gedaan en het is best te doen. Gewoon deze howto lezen en (zoals aangegeven) Lingon installeren om gcaldaemon automagisch te starten. Werkt hier prima :)

Ik moest wel in de conf file 'file.enabled=false' veranderen in 'file.enabled=true'.
En in tegenstelling tot
code:
1
open -a subethaedit gcal-daemon.cfg

werkte
code:
1
nano -w gcal-daemon.cfg

wel
Ik heb jou advies ter harte genomen en ad hand vd howto te werk gegaan. Helaas krijg ik het echter nog niet voor elkaar :N ;

Nils-MAC:/usr/local/sbin nilski$ ls
GCALDaemon install.txt
Nilski-MAC:/usr/local/sbin nilski$ sudo chgrp -R admin /usr/local/sbin/GCALDaemon
Nilski-MAC:/usr/local/sbin nilski$ sudo chmod -R g+w /usr/local/sbin/GCALDaemon
Nilski-MAC:/usr/local/sbin nilski$ sudo chmod 755 /usr/local/sbin/GCALDaemon/bin/*.sh
Nilski-MAC:/usr/local/sbin nilski$ cd /usr/local/sbin/GCALDaemon/bin
Nilski-MAC:/usr/local/sbin/GCALDaemon/bin nilski$ standalone-start.sh
-bash: standalone-start.sh: command not found

Maar als ik kijk staat ie er wel;

Nilski-MAC:/usr/local/sbin/GCALDaemon/bin nilski$ ls
password-encoder.sh standalone-start.sh

Het is allemaal helaas niet zo gelikt als Spanningsync maar ik wou het wel getest hebben..
Is op een Macbook met laatste updates (OS X 10.4.9)

WAZUUUUUUUP!!!!!

• nilski
Stom, ff het volledige pad ingegeven, nu werkt het.
Ben benieuwd of dat LDAP met Address Book te gebruiken is?
Ik ga wel verder proberen B)

Nilski-MAC:/usr/local/sbin/GCALDaemon/bin nilski$ /usr/local/sbin/GCALDaemon/bin/standalone-start.sh
INFO | GCALDaemon V1.0 beta 7 starting...
INFO | HTTP server starting on port 9090...
INFO | RSS/ATOM feed converter enabled.
INFO | HTTP server started successfully.
INFO | File listener disabled.
INFO | LDAP server disabled.
INFO | Gmail notifier disabled.
INFO | Sendmail service disabled.
INFO | Mail terminal disabled.

WAZUUUUUUUP!!!!!

• nilski
Misschien is dit een site om in de gaten te houden. http://jinsync.com
GCALDaemon is mij nog te experimenteel, ben bang dat het een zooitje word met m'n agenda's.. ;)

WAZUUUUUUUP!!!!!

Verwijderd

65 dollar met de huidige dollar koers lijkt me niet heel veel geld :P

• Daedalus
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Daedalus

Moderator Apple Talk

Keep tryin'

Maar om een ruim jaar oud topic omhoog te halen met vermelding van de huidige dollarkoers lijkt me ook niet echt nuttig :)

“You know what I've noticed Hobbes? Things don't bug you if you don't think about them. So from now on, I simply won't think about anything I don't like, and I'll be happy all the time!” | 宇多田ヒカル \o/

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.