[XP] Bepaalde apparaten vallen uit

Pagina: 1
Acties:

• kikibu
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 29-01 21:23
Ok ik heb weer een vaag probleem.

Als ik mijn pc start, doet alles het perfect. Na ongeveer 5 mins (ook bij 2 handelingen ofzo) is er 'geen audioapparaat' meer, maw volumeregeling wil niet meer opgestart worden ("geen actieve mixer apparaten beschikbaar", het geluid in het configuratiescherm geef alles grijs weer, mijn NVMixer loopt vast bij opstarten én ik krijg geen geluid meer uit mijn media.

Het bijzondere is dat WinAmp het wel gewoon doet, als ik Directsound output maar op NForce controller zet en niet het primaire stuurprogramma. DXDiag.exe laat bij geluid wel gewoon m'n onboard sound zien, maar bij het testen van DirectSound geeft hij de error:
"DirectSound-testresultaten: Fout bij stap 3 (DirectSoundCreate): HRESULT = 0x88780078 (Geen stuurprogramma)"

Daarnaast heb ik nog een vreemd probleem. Ik kan niet meer verbinden met mijn VPN naar de universiteit en als ik 'm vanaf het begin aanzet, de verbinding, dan is ie dus na enkele minuten vastgelopen dwz je het pictogram blijft staan en ik kan er niets meer mee.

Wat ik geprobeerd heb om dit probleem te verhelpen:
  • Nieuwste NForce stuurprogramma's geinstalleerd
  • Clean Format (moest toch gebeuren)
  • Alle onnodige opstartentry's er uit
Ik ben eigenlijk ten einde raad. Wie kan mij hierbij helpen? Specs en plaatjes:
ASUS A8N-E Deluxe
A64 3000+ @ 2350 Mhz (al 2 jaar zo, nooit problemen gehad)
2x 512 MB PC3200 @ 424 Mhz (idem)
GF 7600 GT 256 MB
1x 200 GB ATA en 1x 250 GB SATA

Afbeeldingslocatie: http://i14.tinypic.com/4hcqgsk.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i13.tinypic.com/2lnfslj.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/33u4gme.jpg

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

2x 512 MB PC3200 @ 412 Mhz (idem)
Klok 'm toch maar eens terug en jas er een memcheck overheen.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• kikibu
alt-92 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:13:
[...]
Klok 'm toch maar eens terug en jas er een memcheck overheen.
Ik heb nu alles standaard lopen en memtest 3 passes behaald zonder problemen, ook overgeklokt zonder problemen 3 memtest passes. Dus daar ligt het probleem niet.

Het lijkt of na een paar minuten werken op de pc, gewoon bepaalde services uitvallen. En JA, ik heb een deel van het probleem geïsoleerd! Ik ga naar m'n services.msc en kijk bij Windows Audio, hij staat op automatisch, maar is niet gestart! Als ik 'm start doet m'n audio het weer! :)

Misschien is er bij m'n VPN ook wel zo'n service uitgeschakeld. Network Connections staat iig aan, DHCP client uit.... Wel allebij op automatisch.

Iemand een idee waardoor dit komt en hoe ik het kan verhelpen?

• kikibu
Nu komt het echt vreemde, ik heb er de afgelopen maand ineens niet meer last van gehad. Tot nu toe, sinds gisteren heb ik het probleem weer. Ik heb niets geïnstalleerd, met instellingen geprutst whatsoever :S

Het ligt iig wel aan windows: een vriendin heeft dezelfde (gestripte) versie windows geinstalleerd op een Pentium 3 pc en daar is het een paar uur na de clean install één keertje voorgekomen. Vervolgens de afgelopen weken helemaal niet.

De Windows Audio service opnieuw opstarten is erg gemakkelijk, dus geluid heb ik snel weer. Maar er is op netwerkgebied nog steeds wat aan de hand. Ik kan geen VPN verbinding meer maken, als hij al verbonden was wanneer het gebeurt dan loopt hij vast en anders blijft hij bij het verbinden hangen op het controleren van wachtwoord. Tevens zijn alle programma's ineens firewalled, terwijl de Firewall service uitstaat :S

Zijn er mensen met ideeen?

• elmertje
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 03-01 00:21
niet die gestripte versie gebruiken