Toon posts:

P5B-E Bios niet bereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 892 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb onlangs een nieuw systeem gekocht:
P5B-E
Core 2 Duo E6300
Corsair XMS2 DDR2 Dual channel 6400 CL4 2x1GB
ATi Radeon 1950XT

Alle onderdelen via pricewatch goedkoop gekocht bij verschillende firma's.

Ik heb wel vaker onderdelen enzo van pc's verwisselt en alles maar een pc van scratch dat was nieuw voor mij. Nu heb ik een paar probleempjes.

1. Ik kan de bios niet in, als ik het asus opstart scherm zie en op DEL druk dan gebeurt er niks.
Als ik op Tab druk dan zie ik wel alle systeem checks in een milliseconde.
2. Ik heb alleen een harde schijf op SATA. En het moederbord heeft maar 1 IDE slot dus daar heb ik mijn cdrom spelers op. Als ik een legale windows xp cd doe in 1 van deze cdroms dan boot hij hier niet vanaf. Ik krijg alleen een scherm te zien met de informatie dat ze (cdroms) aangesloten zijn en Press any key to continue waarna ik een zwart scherm heb en verder niks kan doen.
3. Als ik een bootfloppy gebruik ziet hij het floppy ook niet, ik krijg helemaal geen enkel bericht erover.

Is mijn moederbord kapot? of klopt er iets niet qua aansluiting bv. er is een harde schijf die IDE is nodig (maar hoe kan je anders cdrom spelers op het moederbord aansluiten als hij maar 1 IDE port heeft?).

Bedankt alvast,
Joost

Verwijderd

miskien een ps/2 toetsenbord gebruiken (indien mogelijk natuurlijk)??? zelfde probleem heb ik ook met Asrock 939Dual-SATA2 icm Logitech g15 toetsenbord

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Denk dat het aan de boot priority ligt, dus dat cd's niet bekeken worden.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 2 toetsenborden geprobeerd eentje ps2 en daarmee hetzelfde resultaat. Het gekke is dat hij wel reageert op de Tab toets.

Ja maar de boot priority kan ik dus niet veranderen omdat ik niet in de bios kan.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 18:00 ]

• bassie
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-11-2025
Bios reset gedaan?

Verwijderd

. Ik heb alleen een harde schijf op SATA. En het moederbord heeft maar 1 IDE slot dus daar heb ik mijn cdrom spelers op. Als ik een legale windows xp cd doe in 1 van deze cdroms dan boot hij hier niet vanaf. Ik krijg alleen een scherm te zien met de informatie dat ze (cdroms) aangesloten zijn en Press any key to continue waarna ik een zwart scherm heb en verder niks kan doen.
heb je de bootorder/prioriteit ingesteld om eerst naar de optische drive te zoeken en dan naar de HDD?

edit: Wanneer je de bios ik kan natuurlijk :P

Al geprobeerd de nieuwste bios erin te flashen?

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 18:36 ]

• Wolfjemidas
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-04-2017
om de nieuwste bios te flashen moet je ook eerst in de bios. Beste is wat hierboven ook al werd gesuggerreerd om de bios de resetten. Hiervoor moet je even in de handleiding kijken, en dan een jumper op het mobo verzetten. succes.

Verwijderd

Topicstarter
ik ga dat even proberen bedankt voor reacties in ieder geval.

edit: Nee het werkt niet. Ik heb dat gedoe met de batterij gedaan en de jumper verschoven en alles maar nog steeds hetzelfde probleem. De bios is onbereikbaar.

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 20:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
maar moet ik nou op de enige IDE die er is cdrom drives doen of een harde schijf?

Verwijderd

Wolfjemidas schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:27:
om de nieuwste bios te flashen moet je ook eerst in de bios. Beste is wat hierboven ook al werd gesuggerreerd om de bios de resetten. Hiervoor moet je even in de handleiding kijken, en dan een jumper op het mobo verzetten. succes.
nee hoor ik kan gewoon mijn bios flashen zonder hem in te gaan. Gewoon opstart floppy/cd en flashen maar

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb dat dus ook geprobeerd met een bootfloppy. Maar de hele floppydrive wordt niet benaderd. Ook de windows cd pakt hij niet. Kan het niet gewoon zijn dat hij kapot is ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
niemand een idee of iets?!

Verwijderd

Ik heb ook bij mijn eerste boots met mijn P5B-E probleempjes gehad, maar na een tijdje (paar keer die lelijke jumpers verplaatst + asus-cd'tje in drive tijdens boot) en toen werkte ie :-p...
Wel ineens mijn bios ge-updatet naar laatste versie van dat moment :-)

Verwijderd

ik heb dus exact hetzelfde probleem!
de hele pc netjes opgebouwd (voldoende ervaring hiermee), aangezet, krijg beeld met asus logo etc, wachten totdat de POST doorlopen is, en dan zwart en verder helemaal niets. probeer ik het opnieuw om dan bv de bios in te gaan door op delete te duwen, hetzelfde (zwart beeld). echt een superwazig probleem. samengevat : hij wilt niet booten, en in de bios geraken is ook onmogelijk. resultaat is altijd een zwart scherm.

specs :

Asus P5B-E, P965 (ATX, PCI-e, Sound, LAN, SATA II, RAID)
Cooler Master RP-550 Extreme Power, 550W (ATX12V V2.01)
Intel Core 2 Duo E6400
Twinmos 1024MB DDR2 (2x512MB) PC4200 533MHz CL4 Dual Channel Kit
Seagate 320GB SATA II 7200RPM 16MB Barracuda 7200.10 (ST3320620AS)
PEAK Radeon X1950GT 256MB DDR3 256bit (PCI-e, 2x DVI)

ik heb een vermoeden dat het moederbord gewoon slecht is en vervangen dient te worden. wil nog wel eens proberen met ander geheugen, mocht dat baten zal ik het ff laten weten.

indien iemand de oorzaak zou weten, alvast al enorm bedankt want dit is echt een frustrerende situatie.

• djwaxi
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 26-06-2024
Ik heb precies hetzelfde probleem momenteel. Gisteren een complete PC aangeschaft met daarbij een Asus P5B-E moederbord.

Wanneer ik opstart kom ik ook niet in de BIOS. Heb vanalles geprobeert maar het wil niet lukken.
Als iemand de oplossing weet hoor ik dat graag.

PSN Id : djwaxi

Verwijderd

heb intussen getest met ander ram en videokaart; nog altijd hetzelfde. heb RMA aangevraagd, zucht weer wachten.

Verwijderd

Ook ik heb exact hetzelfde probleem.

Ik kreeg in eerste instantie geen beeld met mijn x1950Pro (de kaart bleek goed) in 2e instantie krijg ik ook het bootscherm en daarna houd het op... zwart scherm!, om helemaal gek van te worden.

Heb inmiddels ook RMA aangevraagd, ik neem aan dat die als DOA gekwalificeerd wordt.

• Lebans
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22-05 19:40
Ik had het zelfde met zelfde bord en ook een x1950pro. Op mijn bord zat 0807 oid. toen ik hem kreeg en toen 0904 uitkwam heb ik die er gelijk opgezet. Niet voorbij het zwarte scherm te krijgen.
Bord terug gestuurd naar Alternate en in de zelfde staat terug gekregen, hij werkte bij hen gewoon.
Terwijl ik hem terug gestuurd had las ik ergens dat je een PCI video kaartje moet nemen en dan doet ie het wel. En dan kan je in iedergeval de laatste goede bios flashen. Ik had in de tussentijd een PCI-videokaart gekocht voor 5 euro en verdomd het werkte. Ik heb de boel geflashed, niet geflest, met mijn USB stick.
Bij mij was BIOS versie 0904 de boosdoener, de versies daarna 1002 en 1101 werken vlekke(n)loos.
Dus als je een bord gekocht hebt met 0904 dan kan dat de reden zijn dat dit probleem zich voordoet.

Groeten,
Rob (aka Lebans)

Asus PB5-E - BIOS 1101 - Kingston 6400CL4 2Gb - Club3D x1950Pro 256Mb - USB Mouse & KB

[ Voor 14% gewijzigd door Lebans op 04-04-2007 14:56 ]

Rob

Verwijderd

Heb zelf de P5B-E Plus Vista Edition met de laatste versie BIOS 0401. Heb zelf geen problemen maar weet niet of de VISTA Edition veel anders is?

Verwijderd

Lebans schreef op woensdag 04 april 2007 @ 02:50:
Ik had het zelfde met zelfde bord en ook een x1950pro. Op mijn bord zat 0807 oid. toen ik hem kreeg en toen 0904 uitkwam heb ik die er gelijk opgezet. Niet voorbij het zwarte scherm te krijgen.
Bord terug gestuurd naar Alternate en in de zelfde staat terug gekregen, hij werkte bij hen gewoon.
Terwijl ik hem terug gestuurd had las ik ergens dat je een PCI video kaartje moet nemen en dan doet ie het wel. En dan kan je in iedergeval de laatste goede bios flashen. Ik had in de tussentijd een PCI-videokaart gekocht voor 5 euro en verdomd het werkte. Ik heb de boel geflashed, niet geflest, met mijn USB stick.
Bij mij was BIOS versie 0904 de boosdoener, de versies daarna 1002 en 1101 werken vlekke(n)loos.
Dus als je een bord gekocht heb met 0904 dan kan dat de reden zijn dat dit probleem zich voordoet.

Groeten,
Rob (aka Lebans)

Asus PB5-E - BIOS 1101 - Kingston 6400CL4 2Gb - Club3D x1950Pro 256Mb - USB Mouse & KB
Waar haal ik in de stad Groningen een pci kaartje... nergens zo lijkt het :/
Ik word er een beetje verdrietig van :'(

• PieterPan
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 09:50
Hier of hier Wel ff navragen of ze idd pci zijn, maar volgens mij wel. (Niet mijn advertenties)

[ Voor 4% gewijzigd door PieterPan op 04-04-2007 12:24 ]

Verwijderd

PieterPan schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:23:
Hier of hier Wel ff navragen of ze idd pci zijn, maar volgens mij wel. (Niet mijn advertenties)
Haha :) te gek.. ik zal eens even kijken of de kaarten nog beschikbaar zijn.

• Lebans
Verwijderd schreef op woensdag 04 april 2007 @ 12:51:
[...]

Haha :) te gek.. ik zal eens even kijken of de kaarten nog beschikbaar zijn.
Die Matrox MGA-MIL/2/HP2 4MB PCI zou toch moeten werken en dat voor 5 euro. Succes

@ stevemuller: Het gaat dit geval om de Asus P5B-E en jij hebt de Plus versie die heeft een andere BIOS.

Rob

Verwijderd

Lebans schreef op woensdag 04 april 2007 @ 14:54:
[...]

Die Matrox MGA-MIL/2/HP2 4MB PCI zou toch moeten werken en dat voor 5 euro. Succes

@ stevemuller: Het gaat dit geval om de Asus P5B-E en jij hebt de Plus versie die heeft een andere BIOS.
Zou inderdaad moeten lukken, hopelijk kan ik hem vandaag nog bemachtigen (heb al contact gezocht met diegene). Heb er wel 5euro voor over om hem zelf te flashen ipv dat ik hem RMA moet sturen.

De vraag is alleen... lost het het probleem op :/ ?

• Lebans
Het is de moeite waard om het te proberen. En het is altijd handig een pci videokaartje in huis te hebben voor noodgevallen. RMA kan altijd nog, maar je wilt natuurlijk zo snel mogelijk van je spullen gebruik kunnen maken.

Rob

• Lebans

Rob

• iceheart
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 03-05 01:07
misschien een dom idee, maar als je je HDD afkoppelt, gaat hij dan wel je diskette lezen? je zou zeggen dat dan evt. bios te flashen zou zijn (comp zoekt dan naar in ieder gevan *iets* om vanaf te booten)

Verwijderd

update:

pci kaart geeft beeld, krijg een bootscherm (asus logo), vervolgens de melding dat de dvd-brander gevonden is en dan een zwart scherm.

Er is dus nog altijd met geen mogelijkheid in de bios te komen, booten van cd-rom of usb werkt ook niet.

Ofwel... toch een gevalletje RMA.

• Lebans
Ook zonder IDE en SATA devices ????? Jammer
Krijg je geen scherm van de JMicron, waarop staat dat je op een toets moet drukken?
Vlak daarna kreeg ik dan een zwart scherm.

PS Automatisch BIOS update doet ie alleen als de BIOS beschadigd is,
anders had ie bij mij nu al tientallen keren moeten flashen met een oudere type,
want die staat op mij stick die er bijna altijd inzit.
Verwijderd schreef op donderdag 05 april 2007 @ 21:24:
update:

pci kaart geeft beeld, krijg een bootscherm (asus logo), vervolgens de melding dat de dvd-brander gevonden is en dan een zwart scherm.

Er is dus nog altijd met geen mogelijkheid in de bios te komen, booten van cd-rom of usb werkt ook niet.

Ofwel... toch een gevalletje RMA.

Rob

Verwijderd

Lebans schreef op donderdag 05 april 2007 @ 22:45:
Ook zonder IDE en SATA devices ????? Jammer
Krijg je geen scherm van de JMicron, waarop staat dat je op een toets moet drukken?
Vlak daarna kreeg ik dan een zwart scherm.

PS Automatisch BIOS update doet ie alleen als de BIOS beschadigd is,
anders had ie bij mij nu al tientallen keren moeten flashen met een oudere type,
want die staat op mij stick die er bijna altijd inzit.

[...]
Exact het probleem dat ik heb!

Asus Bootlogo, jmicron melding, zwart scherm.
-bios is niet te benaderen
-booten van welke vorm van media dan ook werkt niet.

Ik heb inmiddels RMA aangevraagd.

updates volgen...zucht

• Lebans
Ik heb begrepen dat het lag aan de IDE controller, bij de 0904 bios bleef ie daarop hangen.
Misschien ten overvloede: ook niet met Alt-F2 en USB-stick?
Ik vind het nog steeds sneu voor je dat het niet werkt, vandaar.
Verwijderd schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 18:50:
[...]

Exact het probleem dat ik heb!

Asus Bootlogo, jmicron melding, zwart scherm.
-bios is niet te benaderen
-booten van welke vorm van media dan ook werkt niet.

Ik heb inmiddels RMA aangevraagd.

updates volgen...zucht

Rob

Verwijderd

Lebans schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 00:43:
Ik heb begrepen dat het lag aan de IDE controller, bij de 0904 bios bleef ie daarop hangen.
Misschien ten overvloede: ook niet met Alt-F2 en USB-stick?
Ik vind het nog steeds sneu voor je dat het niet werkt, vandaar.

[...]
Helaas helaas... niets werkt :|

Ik vind het ook sneu voor mezelf ;(

Hopelijk gaat de RMA afhandeling een beetje rap.

• steefje
  • Laatst online: 25-05 18:27
Ik heb ook al problemen met dit bord. Gisteren De p5b-E gekocht, E6300 erbij, OCZ 2 GB DDR2-800 Kit (XTC Titanium EPP, OCZ2T8002GK) geheugen. Heb een Tagan 480 voeding

Ik heb alles aangesloten en wanneer ik de pc opstart gebeurt er vrijwel niets. De fans draaien, dvdrom is bezig en verder krijg ik geen beeld. Zelfs mijn muis en mijn toetsenbord krijgen geen stroom.
Nu heb ik ergens op dit forum gelezen dat dit geheugen niet standaard wordt ondersteund door Asus, pas vanaf een latere biosversie. Maar hoe kan ik nu mijn bios flashen zonder dat ik uberhaupt iets kan doen.

Hebben mensen een suggestie voor me

PSN ID Binloading_nl

• Lebans
Probeer eens alleen één reepje geheugen.
steefje schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 12:33:
Ik heb ook al problemen met dit bord. Gisteren De p5b-E gekocht, E6300 erbij, OCZ 2 GB DDR2-800 Kit (XTC Titanium EPP, OCZ2T8002GK) geheugen. Heb een Tagan 480 voeding

Ik heb alles aangesloten en wanneer ik de pc opstart gebeurt er vrijwel niets. De fans draaien, dvdrom is bezig en verder krijg ik geen beeld. Zelfs mijn muis en mijn toetsenbord krijgen geen stroom.
Nu heb ik ergens op dit forum gelezen dat dit geheugen niet standaard wordt ondersteund door Asus, pas vanaf een latere biosversie. Maar hoe kan ik nu mijn bios flashen zonder dat ik uberhaupt iets kan doen.

Hebben mensen een suggestie voor me

Rob

• steefje
  • Laatst online: 25-05 18:27
Al geprobeerd. Ben er inmiddels wel achter wat mijn probleem is. Mobo is DOA, 2 keer andere cpu geprobeerd, 2 x ander geheugen, 1 andere voeding en 2 andere gpu's. Niets hiep, vervolgens mijn onderdelen aangesloten op het mobo van een maat van me en alles werkte. Dan kan je je conclussie wel trekken denk ik.

PSN ID Binloading_nl

• Lebans
steefje schreef op zondag 08 april 2007 @ 16:27:
Al geprobeerd. Ben er inmiddels wel achter wat mijn probleem is. Mobo is DOA, 2 keer andere cpu geprobeerd, 2 x ander geheugen, 1 andere voeding en 2 andere gpu's. Niets hiep, vervolgens mijn onderdelen aangesloten op het mobo van een maat van me en alles werkte. Dan kan je je conclussie wel trekken denk ik.
Helaas, in iedergeval succes.

Greetings,
Rob

Rob

Verwijderd

Ook ik heb gisteren mijn nieuwe systeempje in elkaar gezet met als mobo een P5B-E

Verdere onderdelen: Core 2 Duo E6320
2GB(2 x 1GB) Kingston geheugen(dat wordt ondersteund door dit moederbord)
ASUS X1950pro

In ieder geval ook hetzelfde probleem. Ik kom maar niet langs dat zwarte scherm.

Ik heb hier eventueel nog wel een Geforce 6600 liggen, die zal ik vanmiddag eerst een proberen.

Als dit niet lukt, kan een PCI kaartje mij dan succes garanderen? Of gewoon RMA doen?

Verwijderd

Een PCI kaart was bij mij geen oplossing.
Ik heb mijn mobo RMA gestuurd en nu kan ik het bios wel benaderen.

Heb nu het probleem dat ik bij het opstarten 1 lange biep en 3 korte bieps krijg (wat een memory error is) druk ik vervolgens ctrl+alt+del dan werkt de pc perfect.

Ik heb 2x 1GB Kingston pc5300 wat hij zou moeten ondersteunen(geheugen werkt prima in andere pc's overigens)

• spacecom
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-04 12:44
Zijn de problemen al opgelost? (en zo ja, hoe)

Ik was van plan om ook zo'n bordje te kopen..... :|

Kun je trouwens zien welke bios-versie wordt meegeleverd?
Pagina: 1