HD DVD / Blue ray aansturing via plc

Pagina: 1
Acties:

• beOnt
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 10:39
Beste

Even wat achtergrondinformatie:
Ik werk in earth explorer in oostende, dit is een educatief centrum waarbij dat de 4 natuurelementen centraal staan, dit alles bevat een leuke ervaring, 4 en vanaf april 5 attracties. (soort attractiepark in klein formaat)

Nieuwe attractie:
Eind deze maand stellen we nl een nieuwe attractie voor, een soort drop ride. Hierbij ga je omhoog, krijgt vanboven een film te zien, je start vanaf de aarde, passeert de maan, gaat naar andere planeten, bij een astroïde krijg je een schok dat je omlaag gaat, terug omhoog, en je stopt uiteindelijk terug bij de aarde (muziek en film ervaring)

Tech info
We gebruiken voor projectie 2 panasonic DLP projectoren (HD ready), een engelse firma zorgt voor het audio visueel gedeelte, dit is reeds allemaal in orde.
Alles wordt via een plc aangestuurd (via Serieel rs323), naar een speciale video module (die via een geheugenkaart zijn data haalt)
Afbeeldingslocatie: http://www.goldingaudio.co.uk/Pics/video%20stor%20back.gif
http://www.goldingaudio.co.uk/DVS1000.htm
Probleem is echter dat de resolutie van de DVS1000 niet volstaat, willen meer richting high def. gaan. De film is geen probleem,maar het aansturen is wel een probleem.
Als we bv een Blue ray of HD DVD speler kopen, moet deze aanstuurbaar zijn via RS323.

Wat zoeken we:

HD afspeelbaar; blue ray of HD of via harde schijf
Moet aanstuurbaar zijn via S232 (serieel plc)
prijs speelt zoveel rol niet, maar moet doenbaar zijn
GEEN PC als datamiddel!!

Ik had gedacht aan een 2tal PS3's maar denk niet dat deze aanstuurbaar is.

Iemand voorstellen?
redelijk dringend
Alvast bedankt

[ Voor 59% gewijzigd door beOnt op 19-03-2007 21:27 ]

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Rond de 1000 euro gaat het je niet lukken denk ik.

Wat ik begrijp is dat je beeld naar je projectors wilt hebben? Op beiden hetzelfde beeld of 1 beeld?
Wat ik zou doen is een pc gebruiken om die dingen van beeld te voorzien. Maar als er een blu-ray én hd dvd drive in moet zitten wordt het aardig duur.

En het aansturen is dan programmeerwerk denk ik...

Ps. verduidelijk je verhaal even denk dat er niet veel mensen het snappen.

[ Voor 9% gewijzigd door Irminsul op 19-03-2007 19:42 ]

• beOnt
Irminsul schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:42:
Rond de 1000 euro gaat het je niet lukken denk ik.

Wat ik begrijp is dat je beeld naar je projectors wilt hebben? Op beiden hetzelfde beeld of 1 beeld?
Wat ik zou doen is een pc gebruiken om die dingen van beeld te voorzien. Maar als er een blu-ray én hd dvd drive in moet zitten wordt het aardig duur.

En het aansturen is dan programmeerwerk denk ik...

Ps. verduidelijk je verhaal even denk dat er niet veel mensen het snappen.
Bij deze is mijn uitleg ietswat aangepast, was inderdaad beetje haastig geschreven.

Het beeld is beide hetzelfde, en is inderdaad bedoeld voor de projector
Betreffende pc, is nogal moeilijk om dit nog in orde te krijgen, UPS etc is dan terug nodig, en kwa programmeer werk, is meer dan een week om dit te fixen, attractie moet nl binnen een grote week open.

• Irminsul
Begrijp ik goed dat je blu-ray en hd dvd via de harde schijf wilt spelen? Dan moet dat Engelse bedrijf zeg maar geripte films leveren die gekraakt zijn weet niet of dat mag volgens de wet.

Maar die DVS ondersteunt toch 1280x1024? Dat is toch een hoge resolutie? Je hebt dan geen 16:9 signaal maar het is wel degelijk HD.

• beOnt
Irminsul schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:09:
Begrijp ik goed dat je blu-ray en hd dvd via de harde schijf wilt spelen? Dan moet dat Engelse bedrijf zeg maar geripte films leveren die gekraakt zijn weet niet of dat mag volgens de wet.

Maar die DVS ondersteunt toch 1280x1024? Dat is toch een hoge resolutie? Je hebt dan geen 16:9 signaal maar het is wel degelijk HD.
Film in kwestie is een zelfgemaakte film door een Engels bedrijf, dus mag op gelijk wel medium uitgebracht worden, is enkel voor onze firma gemaakt..

Ivm DVS, ik weet niet waar je de 1280x1024 haalt, maar op de info sheet staat er wel degelijk:

Low resolution 352 x 288 pixels (PAL)
352 x 240 pixels (NTSC)
High resolution 720 x 576 pixels (PAL)
720 x 480 pixels (NTSC)

• Irminsul
O op die manier ik dacht dat er gewone films gespeeld werden, stom.

Ik kwam op deze site terecht:

http://www.yem.co.jp/Products/Dvs/e_dvs-1000.html

Maarja dat klopt dan niet want die d-sub poort zal enkel input zijn denk ik.

Naast een PC zou ik zelf niks weten wat makkelijk is aan te sturen door zon plc...

Edit:

Zoiets niet?

http://www.thomsongrassvalley.com/products/iddr/turbo/

[ Voor 11% gewijzigd door Irminsul op 19-03-2007 22:40 ]

• beOnt
Irminsul schreef op maandag 19 maart 2007 @ 22:33:
O op die manier ik dacht dat er gewone films gespeeld werden, stom.

Ik kwam op deze site terecht:

http://www.yem.co.jp/Products/Dvs/e_dvs-1000.html

Maarja dat klopt dan niet want die d-sub poort zal enkel input zijn denk ik.

Naast een PC zou ik zelf niks weten wat makkelijk is aan te sturen door zon plc...

Edit:

Zoiets niet?

http://www.thomsongrassvalley.com/products/iddr/turbo/
laaste komt er inderdaad al dicht bij, maar al bij al toch niet precies wat ik zoek, moet een soort gelijkaardige module zijn zoals bovenstaande post, maar denk niet dat dit bestaat.
Ivm de DVS1000, is inderdaad een ander product dan hetgeen ik in mijn startpost gezet had.

toch bedankt voor de opzoekingen :)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:28

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Nofi, maar waarom kom je er nu pas mee dat je voor een hogere reso wilt gaan :? Als het spul al te krijgen is, zal het niet 123 bij je zijn en zal het zeker niet 123 aan te sturen zijn. Dus binnen een maand realiseren wordt, als je zoals jullie doen niet out-of-the-box werkt, vrij krap denk ik.
Als ik jullie was zou ik dan iig naar een tijdelijke oplossing kijken, dan kun je op een later tijdstip de zwik aanpassen. Of je moet je release uitstellen, da's een tweede, stuk goedkopere optie :)

Edit: ff lopen zoeken voor je, en gestuit op de Toshiba HD-XA2. HD DVD speler. Heeft bi-directionele RS232-poort, en zou leverbaar moeten zijn :)

[ Voor 16% gewijzigd door The Eagle op 19-03-2007 23:28 ]

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Pagina: 1