heeft iemand hier een powercolor geforce 2 GTS

Pagina: 1
Acties:

• jaaoie17
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 23:01
is het een goede kaart?

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Copy-paste actie van mijn reactie in de topic van Twanvh:

===================================================

Hangt er van af. Ik heb met beide versies van de PowerColor GeForce 2 GTS gewerkt, die mét en die zónder TV-out. Die met TV-out is een heel normale kaart, met normaal 6 ns DDR RAM. De kaart loopt ook keurig op 200/333, precies volgens de nVidia specs voor een GTS.
Die GF2GTS zónder TV-out is een ander verhaal. Ik heb hem zelf in mijn systeem gehad. Ogenschijnlijk ook een prima kaartje, met ook 6 ns DDR geheugen. Het maffe is echter: Hij loopt standaard op 122/305! Nou is dat met overclocking utilities wel te verbeteren, maar toch liep ik met de slider van Coolbits tegen een probleem aan: De core-slider kon niet verder dan 155 Mhz!

Na enkele tips op GoT vond ik het progje GeForce Tweak op [url="http://www.guru3d.com."]www.guru3d.com.[/url] Daarmee kreeg ik m'n GF2GTS prima op 200/333, en ik kon hem zelfs overklokken tot 240/385, een heel aardige waarde voor zo'n goedkope kaart.

Mijn conclusie: Technisch zitten ze wel goed in elkaar, en het overklokken gaat ook best goed. Maar pas op met de PowerColor GF2GTS zonder TV-out, en download GeForce Tweak om de volledige kracht van de kaart te ontketenen.......

=======================================================

sigloos

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
Ikke ook Powercolor GeForce2 TV-out.
Bij mij stond ie standaard op 166/200. Nu op 220/400.... :7 ... en het overklokken is pas net begonnnen.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• _mARCO_
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 25-08 16:46

_mARCO_

Hier staat niks

Hmmm, da's inderdaad heel maf.

Ik heb ook al eens geprobeerd met BIOS updates en de utility VGABIOS die ik vond op http://utopia.knoware.nl/users/gerardk/ , maar dat mocht niet baten. De videokaart wou de BIOS niet slikken, en ik kreeg een zwart scherm. Slik! Gelukkig laadt VGABIOS de BIOS niet definitief op de kaart, dus met een resetje was het leed wel weer geleden.

Maar het blijft een maf verhaal, heeft iemand toevallig al eens contact opgenomen met die lui van PowerColor over wat er aan gedaan kan worden (mbv góeie BIOS updates enzo)?

sigloos

• Heintje
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-06 16:15
220/410 lukte vanavond ook met de Powercolor *D ----> 6265 3D-marks met Duron @ 919.

ECOTEC plus VHR25/32cs, Arotherm VWL 55/5 AS, Arotherm VWL 57/5 IS, Buffervat 45 ltr., VR70, Sensocomfort VRC720, Vloerverwarming 11 groepen 100m2, vrijstaand, houtskelet, hr++

• Dyxtra
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Dyxtra

curb surfer

Zekers superkaartje *D

Heb hem vandaag binnen gehad, loopt nu op 225/410, core kan nog wel hoger waarschijnlijk, geheugen gaf bij 420 artifacts. En dat voor die prijs 8-)

EDIT: Is een TV-out versie en stond standaard goed op 200/333.

f.k.a D³
"that dude can really drive!!"
COH Replay Analyzer | Filmpjes

Pagina: 1