Toon posts:

USB Network Cable

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik heb twee pc's .. De ene is verbonden aan het internet (PC 1 = laptop).. Van daaruit vertrekt een Sitecom Network cable naar mijn andere PC (PC 2 = Vaste PC)... NA het installeren van de nodige drivers enzo, herkent windows XP de connectie tsn beide .. Ik heb dus TCP/IP instellingen goed ingesteld (zoals er stond beschreven in manual)

Ik kan dus mappen en printers delen ... Maar hoe moet ik instellen om via mijn PC 1 (laptop) het internet te kunnen doorgeven aan PC 2 (vaste pc) .. Dit staat niet in de manual beschreven :s

Er staat wel op het doosje van de "Network Cable" ---> Internet, Network, Connectivity, entertainement... Dus zou het mogelijk moeten zijn om toch internet door te geven .. Vroeger had ik ook zo'n soort connectie met een Cross-kabel .. Maar ik weet niet meer hoe je moet instellen om ook het internet door te geven...

Iemand ??

mvg,
Frederic

Verwijderd

ok ik snap je vraag, maar hoe kom je USB kabel?

kijk naar internet sharing, en je hebt wel een 2e NIC nodig

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:32

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Tja, internet heeft helemaal niks met die kabel te maken. Wil je internet delen dan zul je dat aan moeten zetten op die laptop. Als het goed is staat wel ergens een leuk internet dele wizzard ergens bij netwerk beheer oid.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Selecteer eens de beide netwerkverbindengen, rechtermuisknop, en dan netwerkbrug maken ;)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Verwijderd

Topicstarter
Janoz schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:19:
Tja, internet heeft helemaal niks met die kabel te maken. Wil je internet delen dan zul je dat aan moeten zetten op die laptop. Als het goed is staat wel ergens een leuk internet dele wizzard ergens bij netwerk beheer oid.
Ik heb het probleem kunnen oplossen ...

Ik heb dus gewoon op mijn lan-verbinding waar het internet toekomt, gezegd dat hij moest zijn internet delen ... Op mijn tweede land-verbinding (USB-netwerk verbinding), gewoon de ip's gelaten .. Op de tweede pc heb ik gewoon dan de wizard laten runnen en toen ging het perfect ... Kan ik bestanden delen en op de twee pc's op't internet ... Thx voor jullie hulp