iPod nano 2g opladen met lader van 4g

Pagina: 1
Acties:
  • 195 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Nu online

Saven

Administrator

Topicstarter
Beste mede Tweakers,

Ik heb net ff een iPod nano 8GB gekocht, en kom ik er dus achter dat je tegenwoordig alleen maar de ipod, usb kabeltje en oortelefoontjes er bij krijgt.

Nou is het zo dat ik een lange tijd terug ook een iPod 4G heb gekocht, waar ik onder andere een usb kabel kreeg, maar ook een firewire kabel en een "ding" om hem via het stopcontact op te laden, dit moest je doen door je firewire kabeltje in die stekker te steken en aan het andere uiteinde je ipod te hangen.

Nou vroeg ik mij af of ik zo ook mijn 2nd gen Nano kan opladen.
Dit zou dan moeten gebeuren met het firewire kabeltje van de 4G en de adapter (als ik het goed heb) van de 4G.

Weet iemand of dat kan? En niet dat mijn ipod nano straks naar de knoppe is :P?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• IsaacJan
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 24-11-2023
Ik heb nu ook een ipod nano 8gb. Om hem op te laden gebruik ik ook de firewirekabel plus oplader van mijn ipod mini 4gb eerste generatie. Ik heb hier ook altijd mijn vorige nano (4gb wit) opgeladen dus lijkt me geen probleem. De aansluitingen zijn allemaal universeel bij apple voor de ipod.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Nu online

Saven

Administrator

Topicstarter
Oke, maar het is dus niet zo dat straks teveel spanning door mijn Nano loopt, en die het straks begeeft :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 11-10 20:29

DataGhost

iPL dev

Saven schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:43:
Oke, maar het is dus niet zo dat straks teveel spanning door mijn Nano loopt, en die het straks begeeft :P
Er staat op je Nano precies hoeveel spanning deze mag hebben, vergelijk dat maar eens met wat er op je adapter staat. Verder had Apple anders wel gewaarschuwd, of een ander soort aansluiting gebruikt (of de pins waar FWPWR over gaat niet aangesloten), aangezien de meeste mensen er gewoon vanuit gaan dat het werkt als het allemaal van Apple is en ook echt past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Saven
  • Nu online

Saven

Administrator

Topicstarter
DataGhost schreef op maandag 19 maart 2007 @ 17:47:
[...]

Er staat op je Nano precies hoeveel spanning deze mag hebben, vergelijk dat maar eens met wat er op je adapter staat. Verder had Apple anders wel gewaarschuwd, of een ander soort aansluiting gebruikt (of de pins waar FWPWR over gaat niet aangesloten), aangezien de meeste mensen er gewoon vanuit gaan dat het werkt als het allemaal van Apple is en ook echt past.
:) Als het goed is zou het moeten werken en geen problemen opleveren.

Ik heb het net even aangesloten en hij laad netjes op. En als ik het goed heb gelezen kan hij de spanning gewoon aan (max 1A, de adapter levert 0,62A)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vyo
  • Registratie: November 2003
  • Niet online

Vyo

de oude (firewire) adapter werkt nog wel voor het opladen... Het is zo dat je de firewire kabels alleen nog kan gebruiken voor opladen maar niet meer voor data, en de usb kabels voor laden én data bij de modellen vanaf de 1g nano :)
Pagina: 1