linux: scheduler en goed ftp prog

Pagina: 1
Acties:

• acq
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-03-2023

acq

ing. en dan? :D

Topicstarter
Op onze RC5 en OGR proxy wil ik graag linux installeren. Proxy zal het probleem niet zijn en stats runnen ook niet (tnx to goede faq van dpc.org). Probleempje is even dat we onder windows de perl scripts 1 keer in de 2 uur laten runnen (via scheduler) en daar achteraan cuteftp die de stats naar een site upload. De tijden voor het uploaden staan dus in cuteftp.

Vraag is dus wie kan mij zeggen of er vergelijkbare programma's voor linux zijn en zo ja welke. Distro: SuSE 7.0, KDE 1.

Wat betreft uploaden dit wordt gedaan, omdat het niet wenselijk en mogelijk is een webserver te draaien.

Iemand een idee?

Na 5 jaar toch maar eens een nieuwe sig :X | Roze nerdjes; ze bestaan ;P | All we need is one world wide vision - Queen | Novell servers reboot je om 11 uur, logisch toch? |:(

• _-= Erikje =-_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-07 14:29
daar hebben we cron en annacron voor, daarmee kun je commando's / scrippies laten schedulen

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 27-05 09:16
De scheduler heet cron. Zoek maar eens een manpage van cron en crontab op. Voor uploaden via ftp zijn verschillende programma's; zoek eens op freshmeat ofzo. Ikzelf gebruik meestal ftp-upload, dat is speciaal gemaakt om vanuit scripts gebruikt te worden.

• ScuL
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06:01
ik heb je bericht vluchtig gelezen maar het handigste lijkt me als je de tijden update via telnet, en ze scheduled met crontab..

ProMods ETS2 uitbreiding - Mijn tijdszone is UTC+13