Toon posts:

D-link (D-524) kan zich niet verbinden met de WAN

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik zit hier mij nu al een tijdje suf op te zoeken. Ik probeer dus een draadloos netwerk in te stellen. Dus mijn Telenet verbinding komt toe op de Router en dan moet hij die brengen naar mijn Laptop. Vroeger gebeurde dit met de kabel rechtstreeks naar de Laptop, waardoor dit geen problemen gaf. Daarna kocht ik mijn "D-link", in het begin werkte alles goed. Maar na een tijdje werkte dit niet meer (waardoor ik terug moet met kabel in mijn laptop werken).

Als ik naar de instellingen kijk van mijn Router, via de default instellingen, lijkt alles normaal. Er staat dat hij via DHCP het netwerk-adres moet krijgen van mijn Telenet modem. Maar hij probeert steeds te vernieuwen, zonder dat hij effectief een adres krijgt, waardoor hij zich niet kan verbinden op het net. Ik kan wel nog aan de instellingen van de router via het draadloos netwerk dan.

Weet er iemand wat het probleem is ?? Moet ik een specifieke hostname invoeren of DNS-instellingen ??? Het is een verbinding via Telenet ... Dit zou toch moeten werken ...

Nu kan ik op het net omdat ik rechstreeks ben verbonden op de modem...

Dus kort samengevat, kan mijn router zich niet verbinden op het "WAN" (internet). De rest (leggen van newerkjes enzo) werkt wel.. Het verkrijgen van mijn netwerk IP (192.168...) werkt ook nog ...

Hopelijk weet iemand raad

mvg,
Frederic

Verwijderd

Topicstarter
Niemand met Telenet (Kabel) en een D-Link DI-524... Die mij kan tone nwat voor instellingen hij heeft ???

Ik moet toch gewoon Dynamic IP aanvinken en daarna zou de klus moeten geklaard worden toch.. Als ik hem op ADSL aansluit de router (bij mij thuis), werkt alles zonder problemen...

Ik moet toch geen host-name, noch DNS-servers invullen, alles krijg je toch via DHCP niet ???

Is gewoon raar dat het werkt op DSL, maar niet op Kabel ... Er bestaan geen Firmware updates voor het toestel .. Allé geen Europese firmware updates ...

Iemand die hetzelfde probleem heeft ???