[PHP] preg_match google

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 16-09 13:54
Ik heb een script in elkaargezet die fototiles maakt, dit is een foto maken uit alemaal kleine foto's.
maarja, voor een plaatje van 50*37 heb je al 1850 plaatjes nodig ( bij wijze van spreken, plaatjes mogen nu nog dubbel voorkomen).
hier wil ik dus een soort "ripper" voor maken, en na de broncode te hebben bekeken zag ik voor alle foto's dit staan ( zonder php quotes natuurlijk ;) ):
PHP:
1
dyn.Img("http://www.femistyle.be/ubbthreads/ubbthreads.php%3Fubb%3Dshowflat%26Number%3D325065%26page%3D1%26fpart%3D4&h=471&w=781&sz=29&hl=nl&start=2","","AiHyHyx-JCz7bM:","http://blog.outer-court.com/files/google-com-history/2000.jpg","143","86","dan opent zich <b>google</b> (<b>google</b> is een <b>...</b>","","","781 x 471 pixels - 29k","jpg","www.femistyle.be","","","http://tbn0.google.com/images");

hier wou ik dus een preg_match_all voor gebruiken, ik kom er echter niet uit met 15 parameters, wie kan mij een stuk op weg helpen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21-09 02:21

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Waarom al die regexp mani. Zoek de sourcecode van een willekeurige csv library en zoek daar hoe ze het inlezen afgehandeld hebben. De hele parameter lijst is immers niks anders dan een stukje csv.

Gewoon splitten op , moet genoeg zijn. Eventueel kijk je nog even of je niet perongeluk op een komma gesplit hebt die binnen quotes stond (simpel te ontdekken door het aantal en de plek van de quotes te bekijken) en die plak je eventueel weer aan elkaar.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
Janoz schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:29:
Waarom al die regexp mani. Zoek de sourcecode van een willekeurige csv library en zoek daar hoe ze het inlezen afgehandeld hebben. De hele parameter lijst is immers niks anders dan een stukje csv.

Gewoon splitten op , moet genoeg zijn. Eventueel kijk je nog even of je niet perongeluk op een komma gesplit hebt die binnen quotes stond (simpel te ontdekken door het aantal en de plek van de quotes te bekijken) en die plak je eventueel weer aan elkaar.
is ook een optie, maar dan dus met preg_match alle data tussen de dyn.Img wehgalen (dyn.Img(!dit hier!)) en dan met explode op komma's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voutloos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Gieltjev schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:24:
Ik heb een script in elkaargezet die fototiles maakt, dit is een foto maken uit alemaal kleine foto's.
maarja, voor een plaatje van 50*37 heb je al 1850 plaatjes nodig
Met 1 pixel per foto kan je net zo goed random kleurtjes bedenken. Je moet wel kunnen zien dat het geheel uit kleine foto's bestaat lijkt mij. :P
Gieltjev schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:47:
is ook een optie, maar dan dus met preg_match alle data tussen de dyn.Img wehgalen (dyn.Img(!dit hier!)) en dan met explode op komma's.
Waarom nou weer preg_match om een constant begin en einde van een string weg te gooien? De meest basic string functie, substr() is al voldoende.

{signature}

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StapelPanda
Voutloos schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 10:47:
[...]
Met 1 pixel per foto kan je net zo goed random kleurtjes bedenken. Je moet wel kunnen zien dat het geheel uit kleine foto's bestaat lijkt mij. :P
[...]
Waarom nou weer preg_match om een constant begin en einde van een string weg te gooien? De meest basic string functie, substr() is al voldoende.
je snapt het idee denk ik niet, je neemt 1 pixel uit je input plaatje, dan maak je een nieuw plaatje wat 90 keer zo groot is, en zet je ipv een pixel een plaatje neer, kijk hier maar is onder phototiles http://www.alexp.nl

en ik wil een bepaald gedeelte uit een hele html pagina hebben, dan moet je wel eerst weten waar je moet beginnen en eindigen.

ik kom trouwens niet verder dan het gedeelte van alle plaatjes eruit te filtreren, maar de rest heb ik met explode gedaan, het werkt dus een soort en met van.