Toon posts:

7300GS memory overclock?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik had mijn ASUS 7300GS al een tijdje overklokt (stock: 550, 540) en probeer er sinds gisteren het maximale uit te persen dat erin zit (zonder voltmod). Het probleem is, het geheugen geeft in ATITool geen artifacts aan als ik het geheugen klok, hoe hoog ik ook klok. Zelfs op een GHZ loopt mijn kaartje nog mooi stabiel.

Echter, aangezien dit bijna alle natuurkunde wetten schendt (stock cooling etc) ben ik eens op gaan zoeken hoe dit komt. Blijkt dat de 7300GS gelijk loopt met het RAM, in mijn geval dus PC 4200 = 533 MHZ.

Mijn vraag is dus; weten jullie hoe ik mijn memory core wél effectief kan overklokken? Of is dit gewoon onmogelijk?

BTW, mijn andere specs zijn:

Asrock ConRoe-XFire eSATA2
C2D E6300 @stock
2x512MB PC4200 cl4
Stock cooling

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 15:20 ]

• joost.van.donge
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21-01 07:24
Grote kans, aangezien het een 7300GS is, dat het een Turbo Cache kaartje is. Dat houdt dus in dat ie helemaal geen geheugen heeft of maar een klein beetje en de rest afsnoept van je RAM geheugen. Dat verklaart meteen dat het geheugen (RAM + VideoRAM) niet harder wil lopen dan je je RAM laat lopen. Probeer het nog even met Rivatuner, als dat niet werkt, denk ik dat je het maar moet houden bij de Core overklokken.

• Cio
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 23-01 06:12

Cio

Waarschijnlijk turbocache ja. Mijn advies is je systeemgeheugen over te clocken (aangezien je videokaart dit gaat gebruiken) maar das natuurlijk andere koek.

Vette nieuwe game? Poepluiers zal je bedoelen!