Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

In hoeverre kunnen opties in de telefoon door providers...

Pagina: 1
Acties:

• Ali Salami
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19-11 15:37
...worden uitgeschakeld op afstand?

Ik vraag me dit af na een probleem met mijn telefoon. Ik heb sinds vorige maandag een Samsung D900. Donderdag kon ik opeens niet meer in mijn telefoonlijst komen, op geen enkele manier. Full reset gedaan, geen verandering. Simkaart in de winkel omgeruild, geen verandering. Vervolgens is het toestel vandaag aan huis opgehaald, waarbij ik meteen een nieuwe (althans, niet geheel, hij is eerder tot 8 dagen van iemand anders geweest) kreeg. Simkaart en baterij erin en... geen verandering.

Nu heb ik hem naar de winkel gebracht en daar heeft de verkoopster nog even een test gedaan. Een simkaartje van dezelfde provider, maar dus niet op mijn naam, erin gestopt. En wat bleek, ze kon daarmee wel in de telefoonlijst.

Vandaar mijn vraag of men iets kan blokkeren. Ik kan dan weliswaar nog niet bellen ivm nummerbehoud (ik wilde hem vrijdag unlocken), maar ik wil wel gewoon in mijn lijst kunnen komen. En als ik met tips een onnodige reparatie kan voorkomen dan zou dat mooi zijn.

Type toestel is overigens de Samsung D900, provider is T-Mobile.

• FooLsKi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:16

FooLsKi

Prutz0r 4 Life

Wanneer je simkaart geblokkeerd is (Registratie SIM mislukt oid) dan kan het inderdaad zijn dat je niet in de namenlijst kan komen. Het is voor zover ik weet niet mogelijk om op afstand toestelfuncties uit of aan te schakelen. Netwerkfuncties zijn uiteraard wel op afstand te wijzigen, maar dat spreekt voor zich.

Hoezo, ik zit je raar aan te kijken? Zo kijk ik altijd! Slijpen is niet nodig, ik prefereer de botte bijl.

• DaannO
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-07 09:17
De problemen die jij beschrijft kunnen door een provider niet uitgeschakeld worden. Ook als een sim inactief is, kan je nog in het tel boek.

Ik zou even langs een service point gaan en hem een software update geven. :)

• Ali Salami
De sim is niet geblokkeerd. Er staat weliswaar 'beperkte service' in het scherm, maar dat komt omdat het abonnement pas per juni ingaat. Het vreemde was dat de originele simkaart en een nieuwe simkaart niet werkten, terwijl ze toen ze een t-mobile-kaartje uit een ingeleverde telefoon probeerde wel in het telefoonboek kon. Daarom en om het feit het om twee telefoons ging de vraag.

Maar hij is nu iig opgestuurd ter reparatie/softwareupdate :)

• Ali Salami
Even een schop. Het toestel kwam, zoals ik al had verwacht, terug zonder dat het enig effect had gehad. Inmiddels is er na wat heen-en-weer gebel door de medewerker van de T-mobile-shop met de technische afdeling duidelijk geworden dat dit volgens hen wel kan tot de activatie bij bepaalde toestellen. Men had het eerder als eens bij een Nokia gezien.

Iemand een idee of ik in dit geval mijn abbonnement op kan zeggen ivm een niet volledig werkend product (telefoon), ook al gaat het abbonement zelf pas over 2,5 maand in ivm met nummerbehoud? Het gaat me nu eigenlijk meer om het principe, maar tegelijkertijd zit er ook nog wat bij. Ik wilde de komende maanden ook met het toestel bellen en hem, niet via t-mobile, laten unlocken. Omdat ik nog niet zeker weet of het toestel het bij de activatie wel doet kán dat, doordat de garantie vervald, weer gevaarlijk zijn.

Iemand dus een idee of je op basis van een niet volledig werkende telefoon voor de duur van 3 maanden (tot de activatie) een abbonement kunt opzeggen? :)

• TheZeroorez
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Dat abonnement kun je waarschijnlijk wel opzeggen. Die telefoon dan nog houden is denk ik minder gemakkelijk ;)

• Ali Salami
Net even de voorwaarden erbij gehad en daarin staat dat T-mobile beperkingen op kan leggen. Erg ruim omschreven, maar daar kan men vast het niet werkende telefoonboek wel op afschuiven.

Nou, even unlocken dus, dan kan mijn KPN-kaartje erin :)
Pagina: 1