2 afstandsbedieningen bij zelfbouw HTPC?

Pagina: 1
Acties:
  • 177 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Kapotlood
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 26-01 12:37
Hoi allemaal :)

Even een vraagje over een HTPC die ik zelf wil bouwen... 't is nogal verwarrend op 't moment, hehe. Ik ben zo langzamerhand hardware aan het verzamelen voor het ombouwen van m'n huidige hardware naar een stille HTPC.

Ik ben van plan een nieuwe behuizing te kopen, de "Coolermaster CM Media 260" (retail, zilver).
Deze heeft een media-kit waar een afstandsbediening bij zit, en een klein schermpje. Maar nu komt het verwarrende... als ik een TV-kaart koop (Haupage, met 2 tuners voor kijken+opnemen), dan zit daar ook een afstandsbediening bij.

Welke afstandsbediening moet ik nu gaan gebruiken? Ik heb namelijk niet zoveel zin om 2 afstandsbedieningen te gebruiken om alleen de HTPC aan te sturen namelijk. Het liefst heb ik er gewoon één ;)

Alvast bedankt voor de info _/-\o_

• Danielson
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 30-01 18:28
Mischien is het makkelijk te vermelden welke software je gebruikt? MCE, Mediaportal enz

• Seth_Chaos
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ooit van een universele afstandsbediening gehoord? Is maar een suggestie.

• Kapotlood
Ah, is wel zo handig ja ;)

Het wordt gewoon een PC met Windows Media Center, met een mini-ATX moederbord (socket 775). Er komt 1 videokaart in (de 7600GT/GS, passief gekoeld), en 1 pci-kaart (Haupage met 2 tuners).

Ik heb gedacht aan een universele afstandsbediening, maar dat lijkt me overbodig. Je zou namelijk denken dat als je bij de TV-kaart en de media-kit een afstandsbediening krijgt, dat je met 1 van die 2 alles kunt doen. Om er dan nog een derde bij te kopen lijkt me meer een last-resort ;)

Die PC gaat trouwens in het begin gewoon aangesloten worden aan de Coax (analoge TV), en via DVI/VGA aangesloten op de TV (nu nog een CRT-TV).

• SPee
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-01 13:10
Volgens mij hangt het ervan af welke je aansluit.

Ikzelf heb ook een hauppage TV kaart, maar daar zat geen AB bij. Bij een andere kaart weer wel.

Ik heb toen een MCE AB gekocht (incl. ontvanger), omdat deze wat makkelijker was aan te sluiten en configureren dan mijn toenmalige tuner/AB.

Maar volgens mij maakt het in jouw geval niet uit.
Ik denk wel dat je dan beter je AB bij je behuizing kunt nemen, aangezien je bij die tuner weer een apart kabeltje en ontvanger ergens moet neerzetten (en het er dus minder mooit uitziet). :)
Tenzij je AB bij je tuner ook werkt met die ontvanger van je behuizing. Dan zou je gewoon de meest uitgebreide AB moeten kiezen en heb je een reserve :)

let the past be the past.

Verwijderd

Gewoon eerst lekker je systeempje bouwen en installeren. Vervolgens uitvogelen welke AB wat kan, en die met de meeste functies in gebruik nemen. Een paar drivers (de-)installeren is zo gedaan, en een andere AB kopen kan altijd nog.

Was het idee 'proberen' niet in je opgekomen?

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

Ik zou voor de bulk uitvoering van de Hauppauge 500 MCE gaan en daarbij een losse MCE a.b. en ontvanger aankopen. Is volgens mij nog voordeliger ook.

Waarom kies je trouwens voor de Cooler Master 260?

[ Voor 15% gewijzigd door hardware-lover op 19-03-2007 15:54 ]

Testing, one, two ...

• Kapotlood
Dat wel cpec, maar als ik verkeerd zit te denken heb ik dalijk voor joker dingen gekocht. En voor hetzelfde geld heb ik iets nodig waar ik helemaal niet achter was gekomen, en wat niet in die (erg) kleine behuizing past... en dan zit ik met een hoop hardware wat ik niet kan gebruiken. Beetje erg zonde van het geld.

Vandaar dat ik eigenlijk had gehoopt dat er hier mensen zijn met ervaring op dat gebied. Er zullen vast aardig wat mensen zijn hier die zelf hun HTPC hebben gebouwd, en met hetzelfde "probleem" zaten ;)

En de afstandsbediening met de meeste mogelijkheden kiezen is makkelijk... maar als ik met de 1 zenders moet kiezen, en met de ander het volume moet regelen, dan wordt je daar binnen een dag kriegel van. En telkens van channel moeten veranderen met zo'n universele A.B. is ook niet écht heel praktisch :)

@Hardwarelover;
Zit wat in, maar dan zit je met zo'n externe signaalontvanger. Ik hoopte eigenlijk dat ik alles kan doen zonder ook maar iets extern te hoeven zien/aansluiten :) Ik koop er een toetsenbord bij met ingebouwde trackball, en dan 1 afstandsbediening voor het mediadeel. Het meest ideale zou dan zijn dat ik dat zonder externe signaalontvanger zou kunnen doen, hehe.

Ik kies voor die coolermaster omdat hij klein is, hij er netjes uitziet, en niet te duur. Je kunt daar ook schroefloos alles installeren, heeft een klein schermpje zoals een normale DVD-speler, en lijkt verder ook op een gewone speler. Dat waren voor mij de belangrijkste redenen om die te kiezen :)
Oh, en ik weet dat ik een riser-card nodig heb voor het installeren van de videokaart e.d. ;)

[ Voor 38% gewijzigd door Kapotlood op 19-03-2007 16:05 ]

• hardware-lover
  • Registratie: Augustus 2005
  • Niet online

hardware-lover

verder kijken dan ......

De meegeleverde A.B. is MCE compatible volgens de specificatie bij Cooler master, je kunt dus nog steeds volstaan met de bulk uitvoering van de Hauppauge MCE-500. Dat scheelt toch zo'n 50 euro.

Edit: heb je de Antec Fusion ook al overwogen met zijn standaard 430W (stille) voeding?

[ Voor 19% gewijzigd door hardware-lover op 19-03-2007 16:07 ]

Testing, one, two ...

• Kapotlood
Echt waar? Oh, dat zou wel perfect zijn zeg... ik wist niet eens dat er een "MCE-compatibility" iets was. Ben redelijk bekend met PC's bouwen, maar een HTPC is op dat gebied nog nieuw voor me. :)

Dus in feit kan ik een losse Haupage MCE-500 kopen, die Coolermaster behuizing, en dan met de afstandsbediening die daarbij zit gewoon alles regelen? Supers :D

Over die Antec Fusion heb ik zitten nadenken... maar hij is me net een beetje te hoog. Ik heb op 't moment een Thermaltake Mozart, welke qua formaat een beetje overeen komt met die Antec. Op zich zouden deze 2 kasten mooi passen in m'n kast, maar ik vind ze (hoewel die Antec erg mooi is) een beetje te log op de een of andere manier.

p.s.: Het énige waar ik nog een beetje over zit te dubben, is dat die Coolermaster maar 1 pci-kaart aankan. Ik wil een draadloos netwerk/draadloos internet, en dan heb ik er eigenlijk 2 nodig. En een USB-ethernetsleuteltje is het niet voor me :)

[ Voor 45% gewijzigd door Kapotlood op 19-03-2007 16:13 ]

Pagina: 1