Toon posts:

[3DS Max]Flatten mapping onbeschikbaar

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Een goedemiddag :)

Ik heb het volgende probleem met 3Ds Max: Om met Texporter een goede 'unwrap' te krijgen, lees ik overal dat je "Flatten mapping" moet gebruiken, om een goed overzicht te krijgen van alle kanten. Nu heb ik dus het probleem dat flatten mapping hier gewoon grijs, dus onbeschikbaar, is.

En nu natuurlijk de grote vraag: Hoe los ik dit op? :)

Ikzelf heb nog niets ondernomen, aangezien ik niet zou weten waar te beginnen :)

• geert1
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-01 17:12
Volgens mij moet je daarvoor eerst alle objecten selecteren. Dit doe je door eerst onderin dat schermpje te klikken op iets als: "select by object" of iets in die trand. Daarna druk je ctrl + A om alle objecten te selecteren, en dan zou die optie niet langer grijs moeten zijn. Ik ben echter geen expert, dus ik kan er naast zitten :)

Verwijderd

Topicstarter
geert1 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:01:
Volgens mij moet je daarvoor eerst alle objecten selecteren. Dit doe je door eerst onderin dat schermpje te klikken op iets als: "select by object" of iets in die trand. Daarna druk je ctrl + A om alle objecten te selecteren, en dan zou die optie niet langer grijs moeten zijn. Ik ben echter geen expert, dus ik kan er naast zitten :)
Helaas, hier werkt het niet :(

Iemand anders die het wel weet misschien? :)

Verwijderd

Topicstarter
Misschien klein detail, maar ik gebruik versie 9 :)

Verwijderd

Topicstarter
Niemand? :(

• misterw
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21-08-2025
ik zou het zelf eerlijk gezegd niet weten maar ik gebruik momenteel ook 3ds max 9 en het is duidelijk geen aanrader. ik weet niet WAT meneer autodesk ermee gedaan heeft maar het is iig goed verkloot.

ik zou aanraden terug te stappen naar 8.

ik heb namelijk ook al problemen gehad met dingen die gewoon grijs zijn ( zie topic ).

"There will be very difficult days but you deal with it - that's what makes the experience richer"

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 26-01 14:08
Heb je wel bij Unwrap UVW de modus "Face" aangeklikt en dan "Edit"? Ik heb er zelf nl. nog geen last van gehad in Max9

offtopic:
misterw, ik wou dat ik terug kon, maar de Mac waarop ik werk blijft maar crashen op 8 *wss gaar geheugen*... Max9, het zal wel even wennen zijn, net als Flash8
Pagina: 1