Ik heb een woordenlijst in Excel, met in kolom 1 een lexeem (woord), en in kolom 2 de gloss (vertaling). Nu wil hier een omgekeerde woordenlijst van maken waarbij de gloss de hoofd entry wordt. Het probleem is dat er soms meerdere glossen zijn (tot 3 of 4), gescheiden door ";" en dat deze in de omgekeerde woordenlijst elk apart opgenomen moeten worden, met de bijhorende vertaling.
Ik weet niet hoe ik dit in Excel (of Acces) moet doen, en of dit daarmee überhaupt mogelijk is.
Er bestaat lexicon software waarin dit wel mogelijk is (bijv. Toolbox), maar deze programma's gebruiken een standaard formaat met 'format markers' (Multi-Dictionary Formatter, MDF), en het is -voor zover ik weet- niet mogelijk lijsten te importeren uit Excel e.d., of deze te converteren naar MDF formaat.
Wie heeft een oplossing?!
Ik weet niet hoe ik dit in Excel (of Acces) moet doen, en of dit daarmee überhaupt mogelijk is.
Er bestaat lexicon software waarin dit wel mogelijk is (bijv. Toolbox), maar deze programma's gebruiken een standaard formaat met 'format markers' (Multi-Dictionary Formatter, MDF), en het is -voor zover ik weet- niet mogelijk lijsten te importeren uit Excel e.d., of deze te converteren naar MDF formaat.
Wie heeft een oplossing?!