mpeg4 H.264 converter

Pagina: 1
Acties:
  • 1.724 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:11
Hallo! Ik wil een Toshiba HD-E1 HD DVD speler kopen. Deze ondersteunt het H.264 formaat (mpeg4).

Nu heb ik een aantal filmpjes in x264 formaat (divx en xvid). Ik zoek nu naar een converter zodat ik de filmpjes kan omzetten naar mpeg4 H.264 formaat zodat ik deze op mijn nieuwe speler kan bekijken.

Ik kan echter geen goede programma's vinden. De meesten converteren naar iPod en PSP formaat.
Weet iemand een goede converter?

Alvast bedankt!

• Double J
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23-02 18:47
Je zegt dat je filmpjes hebt in x264 formaat en dan zet je er tussen haakjes achter xvid en divx. Je weet toch wel dat dit geen x264 formaat is he? x264 is namelijk gewoon een codec, deze bestaat naast h264 en xvid en divx.

Je geeft weinig info over de filmpjes. Zijn dit mpeg2 bestanden? mpeg4 bestanden? Welke codec? Bitrate?

Ik gebruik zelf MeGui. Alleen dan kost het encoden van een 1080i Mpeg2 filmpje van een uur naar het x264 formaat in een mp4 of mkv container, mij ongeveer 24 uur (met de hoogste instellingen). Ik weet niet of je dat wilt....

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Met Double J... Maar, heb je bijvoorbeeld SUPER © al eens geprobeerd?

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 06-06 08:25

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Je weet dat HD-DVD formaat een x.264 codec gebruikt? De bestanden op de HD-DVD's hebben de extentie .EVO dus ik vraag me af of je het wel begrijpt? Na ook wat reviews te hebben gelezen wordt er geen woord gerept over MP4/h.264 support voor jouw toepassing.

Denk dat je puur en alleen HD-DVD's(DVD/(s)vcd?) kan kijken en dat het daar ook mee ophoudt dat er misschien over een tijdje programma's komen waarmee je zelf 'hd-dvd's' mee kan maken?

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
Ik zou megui gebruiken. Hier wel een aardig stappenplan:
http://pixel.bitsplitter.com/forum/viewtopic.php?t=134

Alleen voor de beperkte instellingen die hier gekozen worden (voor de xbox) laat je dan natuurlijk vallen.

Verwijderd

Deze FAQ is ook redelijk duidelijk.

http://www.dvd-guides.com/content/view/143/59/

Komt ook het progje SUPER in terug.

• Slogra
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Ffdshow bevat ook een H.264 encoder. Deze verschijnt in je lijstje met codecs, dus je kan 'm bijvoorbeeld met virtualdub gebruiken.
Ik weet niet hoe de kwaliteit is van deze encoder.

Ik zou graag willen weten welke gratis H.264 encoder het beste resultaat geeft...

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
mischien
MainConcept H.264 Encoder

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09-2025
CoreAVC is de beste, alleen deze is wel betaald. Maar dat moet geen probleem zijn denk ik.
Pagina: 1