Groot prijsverschil lcd-tv's ?

Pagina: 1
Acties:
  • 129 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 09:54
Ik was aan het kijken naar nieuwe tv, en kwam tegen dat er soms een enorm verschil zit in prijs.

ik kwam bijvoorbeeld tegen :

http://www.kieskeurig.nl/...62666C12571A10050915F.htm (670 euro)

en

http://www.kieskeurig.nl/...3208FC125713100526153.htm (1400 euro)

tegen. Ik snap natuurlijk dat de Philips wat uitgebreider is (Ambilight,etc.), maar zit er kwalitatief ook zoveel verschil in de beeldkwaliteit ?

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 16:08

vinnie1908

Appel != peer

Ja er zit verschil in, of jij het die prijs waard vind is wat anders. Ambilight is een behoorlijke optie die het TV kijken zou moeten verbreden naar een 3D beleving. Ik vind het persoonlijk niets als het scherm niet strak tegen de muur aan zit.

De philips heeft 2x HDMI en er zitten nog wel meer verschillen in. Dit had je zelf natuurlijk ook kunnen vinden als je gezocht had.

Ga naar een winkel waar deze schermen staan en bekijk het zelf, schat in wat jij het waard vind. Je vergelijkt nu namelijk (één van de) goedkoopste Samsung met (één van de) duurste Philips.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• rico_fxp
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-02 10:55
kijk naar de kijkhoek van schermen en hoe kleurecht ze blijven. over het algemeen hebben de schermen die goedkoop zijn een slechtere kijkhoek dan duurdere.

Verwijderd

De S serie van Samsung is wel echt de instap-klasse. Het aantal aansluit mogelijkheden is redelijk beperkt....

De Philips is redelijk overprijsd aangezien hier Ambilight op zit, waar zij patent op hebben, en waardoor ze dus een stuk meer kunnen vragen dan concurrenten.

• enzoronald
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19-02 09:54
vinnie1908 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:23:
Ja er zit verschil in, of jij het die prijs waard vind is wat anders. Ambilight is een behoorlijke optie die het TV kijken zou moeten verbreden naar een 3D beleving. Ik vind het persoonlijk niets als het scherm niet strak tegen de muur aan zit.

De philips heeft 2x HDMI en er zitten nog wel meer verschillen in. Dit had je zelf natuurlijk ook kunnen vinden als je gezocht had.

Ga naar een winkel waar deze schermen staan en bekijk het zelf, schat in wat jij het waard vind. Je vergelijkt nu namelijk (één van de) goedkoopste Samsung met (één van de) duurste Philips.
Ik had inderdaad ook al gezien wat betreft aansluitingen,etc.

Maar jij vind Ambilight niet interessant als het niet strak tegen de muur aanzit ? De tv zal namelijk op een tv-kast komen te staan, wel met een witte achterplaat. Maar de tv zal niet tegen die wand aanstaan, maar ongeveer 30 cm er vanaf.

Verwijderd

enzoronald schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:34:
[...]

Maar jij vind Ambilight niet interessant als het niet strak tegen de muur aanzit ? De tv zal namelijk op een tv-kast komen te staan, wel met een witte achterplaat. Maar de tv zal niet tegen die wand aanstaan, maar ongeveer 30 cm er vanaf.
Ik zou als ik de ambilight had gekozen, de tv dusdanig wel tegen de muur aanzetten i.v.m. het effect.
Zonde als je hem dan zo ver van de wand afhoud.
Dan heb je een techniek die op de tv zit waar je dan geen gebruik van maakt. zonde naar mijn mening...

• The_nv40_man
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 13-06-2022
rico_fxp schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:28:
kijk naar de kijkhoek van schermen en hoe kleurecht ze blijven. over het algemeen hebben de schermen die goedkoop zijn een slechtere kijkhoek dan duurdere.
Het leuke is dat bij LG.Philips maar 1 type 32 inch panel gemaakt wordt. Die wordt dus in instappers als een LG 32LE2R en ook een Philips met Ambilight gebruikt. De aansturingssoftware kan natuurlijk een hoop verschil uitmaken dmv de mate van dynamisch contrast en beeldverbeterende technieken als Pixelplus maar de kijkhoek is nou juist weer iets waar met software niks aan te doen valt ;)

• vinnie1908
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-02 16:08

vinnie1908

Appel != peer

enzoronald schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:34:
[...]

Inderdaad, maar lees reviews hier op Tweakers en via andere media en ga eens kijken in een winkel. Draai dan zo'n ambilight scherm eens een stukje en kijk er dan nog eens naar. Dan vind ik het persoonlijk een drama namelijk. Disco is er niets bij, zeker niet bij veel kleuren die wisselend getoond moeten worden.

"Sometimes I have a difficult time handling myself in social situations. I just start scampering around neurotically, frantically jumping all over guests. I think it all goes back to when I was raised in the wild by miniature schnauzers."

• Pwain
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
Prijsverschillen zijn soms enorm. Ook als je het bekijkt voor 1 en dezelfde LCD TV. Om een voorbeeld te geven:
<http://tweakers.net/pricewatch/143672/Philips-37PF9731D-(37-inch)-prijzen.html?orderField=price&orderSort=&land=benelux>

De goedkoopste is 2175 Euro de duurste is 2905,33 Euro. Als je nog andere LCD TV's opzoekt dan zijn die verschillen soms nog extremer tussen de goedkoopste en de duurste is er regelmatig 1500 Euro verschil!

De electro zaak in mijn buurt verkoopt die TV aan 3200 Euro. Ook andere zaken zitten gemiddeld rond de prijs van 2800 a 2900 Euro. Dus weer fors duurder. Ik begrijp best dat een online shop goedkoper kan leveren.

Maar toch...hoe komt het dat het prijsverschil van een TV voor velen bijna een maandloon is?! Tel daarboven nog op dat ze telkens nog eens winst maken ook. Ik echter kan die enorme prijsverschillen ook niet verklaren.

Als je ook de richtlijnen van Philips volgt kwestie van prijsbepalingen voor de komende 3 maanden dan liggen die inderdaad op de norm die de winkeliers handhaven. Echter de online shops volgen blijkbaar iets compleets anders.

[ Voor 5% gewijzigd door Pwain op 19-03-2007 20:21 ]

• Kurios
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
Er zit enorm veel verschil in prijs! MAar in kwaliteit? Waarschijnlijk wel, maar de meeste mensen zien het niet.
We kijken toch met zn allen gewone kabel tv en nog geen HDTV. Het verschil zit m vaak in de aansluitingen en de scalers. Oftewel hoe worden de gewone tv beelden opgerekt naar de resolutie van het scherm. Als je bedenkt dat PAL TV maar 576 beeldlijnen heeft, zal dit worden opgerekt en dit wil je zo mooi mogelijk laten doen.

Ik heb zelf een goedkoop 32" 720p scherm gekocht (1366x768) met HDMI/DVI/VGA etcetc. Bevalt zeer zeer goed en ik ben zeer blij geen peperduur model te hebben gekocht, welke binnen een jaar honderden euro's in prijs zal zakken.
Maar ik gebruik wel een media center, dus ik gebruik alleen de DVI aansluiting op de LCD. De scaler van MCE wordt gebruikt.

Het is dus maar net wat je wilt. Ik had het er niet voor over en vind al die extra's onnodig. Zelfde geldt voor 1080p. HD hebben we toch nog niet de komende 3-5 jaar in NL en HDDVD/Bluray zal ook nog wel even duren. Daarnaast heb je nog de discussie of je wel verschil kan zien tussen 720p en 1080p.

[ Voor 61% gewijzigd door Kurios op 19-03-2007 20:37 ]

Pagina: 1