Toon posts:

WLAN

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ik zit hier op een WLAN netwerk dat af en toe wegvalt. ik heb dan geen netwerk meer, en het statusscherm geeft een knipperend SSID weer, en de snelheid wisselt tussen 54 mbit en 1 mbit. (alleen die 2, geen andere snelheden te zien) de afstand zit niet in de weg, dat ding staat een 5 meter van mij vandaan.

iemand een ID wat dat is? kom er niet uit, maar is wel vrij vervelend.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 13:14 ]

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Vijf meter kan best te veel zijn wanneer er bijvoorbeeld gewapend beton tussenin ligt, of er bijvoorbeeld een magnetron tussen staat.

Maar misschien kun je even de antenne controleren, misschien dat die los zit? En verder, heb je WPA/WEP? Zo ja, wat gebeurt er met de verbinding wanneer je dit uitschakelt?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

http://gathering.tweakers...meout%5D=30&select_forum=

ff zoeken kan ook wel eens helpen ook is je title niet echt uitnodigend

[ Voor 10% gewijzigd door TrailBlazer op 19-03-2007 13:20 ]

Verwijderd

Topicstarter
@trailblazer. heb jij er wel wat mee gevonden dan? dan gaarne een linkje. ik kon er niets mee vinden.

@codecaster, er staat niks tussen. echter ben ik niet in staat fysiek bij de accespoint te komen. ik kan die antenne niet checken, maar lijkt me dat ie goed zit. er is geen encryptie aanwezig (vandaar dat ik erop zit)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 13:45 ]

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 28-12-2025
Vraag de eigenaar / beheerder van het access point eens in logs te kijken. Misschien gaat er iets mis met de associatie.
Verder kan het zijn dat je last hebt van interferentie, bijvoorbeeld van andere wireless netwerken. Controleer de kanalen van de netwerken die je kunt ontvangen en vraag eventueel de eigenaar / beheerder van het access point of het kanaal gewijzigd kan worden.

[ Voor 52% gewijzigd door DennisBoom op 19-03-2007 13:51 ]

Geen beurs, geen tempo

• Zygivt
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 18-03 11:27

Zygivt

Evenaren en overtreffen

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:44:
@codecaster, er staat niks tussen. echter ben ik niet in staat fysiek bij de accespoint te komen. ik kan die antenne niet checken, maar lijkt me dat ie goed zit. er is geen encryptie aanwezig (vandaar dat ik erop zit)
klinkt als een illegaal verkregen verbinding

Verwijderd

Topicstarter
@Zygivt, wat een nuttige comment! dank je wel, daar kan ik verder mee... ahum. lekker zinloos.

@DennisBoom: ik heb de username en password voor dat ding, en hij ondersteund geen enkele manier van loggen behalve DHCP logs. kanaal kan niet veranderd worden IVM andere gebruikers.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 14:03 ]

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:43

lier

MikroTik nerd

Probeer eens een ander kanaal in te stellen. Misschien zit iemand in de buurt op hetzelfde kanaal (even checken met netstumbler) en zitten jullie elkaar in de weg. Verder zou je zelf ook wat dingen kunnen proberen en/of je topic uitbreiden.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:12

remco_k

een cassettebandje was genoeg

Ondanks dat de topicstarter 0,1 aan info geeft toch een paar tips:

Wireless netwerken werken op dezelfde frequenties als:
-bluetooth
-draadloze audio/video verbindingen (waaronder bepaalde modellen babyfoons)
-draadloze deurbellen / andere gadgets.

Het zal (min of meer ongetwijfeld) een van bovenstaande zijn wat jouw storing veroorzaakt.
En die zul je toch echt zelf moeten opsporen of ontwijken door een ander kanaal in te stellen.

Alles kan stuk.

• Rowdy.nl
  • Laatst online: 20-03 14:12

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:01:
@Zygivt, wat een nuttige comment! dank je wel, daar kan ik verder mee... ahum. lekker zinloos.

@DennisBoom: ik heb de username en password voor dat ding, en hij ondersteund geen enkele manier van loggen behalve DHCP logs. kanaal kan niet veranderd worden IVM andere gebruikers.
Je kan geen ander SSID instellen ivm andere gebruikers. Een ander kanaal kan geen kwaad. Die gebruikers krijgen hoogsten even een momentje dat de verbinding wegvalt.

Maar sowieso, er van uit gaande dat die 'andere gebruikers' geen last hebben van die wegvallende verbinding, ligt het probleem misschien aan je pc/laptop kaart...?

offtopic:
Zygivt heeft een punt, dat is het eerste wat ik ook dacht. Verder reageer je wel behoorlijk agressief als iemand maar commentaar op je geeft. Je kunt ook gewoon zeggen van 'Nee, de ruimte waar dat accespoint op staat is afgesloten en ik heb de sleutel niet'. Is iets vriendelijker. Misschien dat je (aangezien je nieuw bent) even de FAQ door moet lezen, en je vooral ook even op het forum inlezen hoe we met elkaar omgaan hier... ;)

[ Voor 1% gewijzigd door Rowdy.nl op 19-03-2007 14:12 . Reden: Typo's ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

Verwijderd

Topicstarter
kanaal is leeg. er zit geen hond hiero, behalve dat eene netwerk.

ik ben CCNA gecertificeerd, weet echt wel wat van netwerken af, maar wat moet ik nog meer uit proberen dan? niemand zit in de weg, geen interfear, geen encryptie, niks wat mis kan gaan.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:11:

ik ben CCNA gecertificeerd, weet echt wel wat van netwerken af, maar wat moet ik nog meer uit proberen dan? niemand zit in de weg, geen interfear, geen encryptie, niks wat mis kan gaan.
Maak een fatsoenlijk TS, waar we wat mee kunnen.

Merk en type router
Merk en type netwerkkaart
Systeemconfiguratie (OS ed)
Wat heb je geprobeerd?

ipv 'Mijn verbidning valt weg, dus gok maar wat er aan de hand is.'

Denk dat je topic anders snel een slotje krijgt... :/

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• remco_k

remco_k

...
Hoe heb je dat getest dan?

Alles kan stuk.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

remco_k schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:15:
[...]

Juist, misschien zitten er wel 10 andere netwerken, die allemaal geen SSID uitzenden...

• remco_k

remco_k

Rowdy.nl schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:16:
[...]

Juist, misschien zitten er wel 10 andere netwerken, die allemaal geen SSID uitzenden...
Verpest het nou niet. :+
Maarja, da's nu te laat;
Bluetooth en Analoge audio/video verbindingen zie je ook niet in je computer of AP opduiken als die aangaan of aanstaan. En die A/V verbindingen zijn over het algemeen de grootste stoorzenders. (letterlijk).
Dus ik vraag me echt af hoe de TS heeft kunnen bepalen dat de gebruikte frequentie vrij is.
Om dat te kunnen bepalen moet je iets verder gaan dan je pc met netstumbler erop oid.

[ Voor 20% gewijzigd door remco_k op 19-03-2007 14:20 ]

Alles kan stuk.

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:44:
@trailblazer. heb jij er wel wat mee gevonden dan? dan gaarne een linkje. ik kon er niets mee vinden.
met die zoekactie vind ik 400 topics die heb ik niet allemaal doorgelezen voor je. Ik bedoelde en anderen ook met mij dat je best wat meer initatief mag nemen wat meer info geven.
Zit je met je been aan de muur geklonken dan of staat het in een kooi met een tijger erbij. Als er niks tussen zit en je kan er fysiek niet bij vind ik het best knap.

Verwijderd

Topicstarter
flikker er maar een slotje op. ik denk niet dat ik hier met een hoop betweterige vragen uit kom. tervergeefse moeite merk ik al.

voor degene met wel nuttige reacties, dank. heeft me alleen niet geholpen.

over hoe ik het uitgetest heb dat er geen andere netwerken in de buurt zijn: ik heb uit het raam gekeken. stelletje betweters, je kan ook iemand geloven he.

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 14:26 ]

• CodeCaster
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Als jij niet aangeeft hoe je bepaalde dingen hebt getest, kunnen wij niet zeker weten dat je bepaalde zaken niet over het hoofd ziet :w

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• remco_k

remco_k

CodeCaster schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:31:
Als jij niet aangeeft hoe je bepaalde dingen hebt getest, kunnen wij niet zeker weten dat je bepaalde zaken niet over het hoofd ziet :w
^^ met hem

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
als ik zeg dat er geen interfear is, dan is die er niet, anders had ik het wel gezegd.

• Rowdy.nl

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:39:
als ik zeg dat er geen interfear is, dan is die er niet, anders had ik het wel gezegd.
En er kunnen ook zaken zijn die jij over het hoofd gezien had. Ook met interferentie. Als je er zo verschrikkelijk zeker van was had je geen hulp gevraagd...

Maar misschien dat als je je configuraties had gepost je meer nuttige antwoorden had gehad. Misschien dat je router merk x is en je pc/laptop kaart merk y is. En dat toevallig iemand hier weet dat die elkaar niet lief vinden.

Op deze manier (en met jouw houding) stel je ons niet eens in de gelegenheid om je te kunnen helpen.

[ Voor 8% gewijzigd door Rowdy.nl op 19-03-2007 14:44 ]

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

mischien is het niet bij je opgekomen maar de mensen die hier reageren willen je allemaal op de een of andere manier helpen. O en CCNA is het meest overrated certificaat wat er is IMHO

• remco_k

remco_k

Dat wil ik best geloven, maar niemand is perfect. Ook ik niet.
Daarom vraag ik naar je methode, hoe je dat hebt bepaald, zodat ik en andere tweakers wellicht kunnen ontdekken dat die methode niet sluitend is. En je dus een stap dichterbij de oplossing van je probleem bent.
Maarja, jij start het topic, jij geeft geen antwoord op de vraag, dan kan ik er ook niet veel meer mee doen dan hopen dat je het toch echt zelf gaat ontdekken.

goed, ik zal het nog 1 keer proberen:
...

[ Voor 16% gewijzigd door remco_k op 19-03-2007 14:47 ]

Alles kan stuk.

• itsalwaysme
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 24-03 15:14

itsalwaysme

Graast voor DB

dat zie/zeg je verkeerd; jij denkt dat er geen inferentie van andere apparaten is, maar dat hoeft niet te betekenen dat hete r niet is.

maar je zegt dat je er niet fysiek bij kan, wat staat er dan tussen?!? sommige dingen kunnen signalen tegenhouden, tevens als een AP in een hoek van een kamer staat, kan je last hebben dat het signaal weerkaatst wordt door de wand en dus ook problemen met de verbinding kan veroorzaken.

Graast voor Division Brabant
It's hardware that makes a machine. It's software that makes it work (most of the time).

Verwijderd

Topicstarter
hoe ik het getest heb? dat hoeft niet, er is niemand die KAN interfearen. ik moet de boom nog zien die Wlan/Bluetooth/iets anders dan zuurstof uitzend.

slotje nogmaals aangevraagd in het schop een modje forum. ik ga deze thread niet meer checken, dus discussie gesloten.

• remco_k

remco_k

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:55:
hoe ik het getest heb? dat hoeft niet, er is niemand die KAN interfearen. ik moet de boom nog zien die Wlan/Bluetooth/iets anders dan zuurstof uitzend.
...
eeehmmm...
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:01:
...
... er is niemand die KAN interfearen ?
Ik mag aannemen dat er in 25 meter om jouw heen toch wel meer woningen zijn en mensen wonen?
offtopic:
Ach waarom doe ik de moeite nog...

[ Voor 10% gewijzigd door remco_k op 19-03-2007 15:00 ]

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
laatste berichtje dan maar, wist niet of de vorige door was gekomen:

tip voor remco: ga op vakantie. zie gebieden in deze wereld waar nog geen WLAN is, voor mijn part ga je naar het strand. MAAR KOM UIT JE PC HOKJE IN JE VEEL TE DRUKKE BUURT! niet de hele wereld is stad!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Waarom schreeuw je nu? Hoe kunnen wij nu zeker weten dat dat het niet is. En wat kan je anders als antwoord / tip verwachten als je niets zegt over de hardware?
Hoe dan ook een vraag die erg als het misbruiken van andermans verbinding klinkt.
offtopic:
Interfear is toch echt niet wat je zoekt.

Maar goed, dicht. Discussie is overigens niet gesloten als de topicstarter niet meer discussieert, immers is dit een discussieforum en geen helpdesk ;)

Open evt tzt dus even een nieuw topic met meer info en de mensen denken vast graag weer mee. Lees dan ajb even de "sticky" topics voor wat tips over info, titels, etc.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.