Toon posts:

remote desktop werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
de opstelling:

Switch: Extreme Networks Summit 300-24
Pc 1: poort: 1 / ip: 10.0.0.1 / subnet mask: 255.255.255.0 / default gateway: geen / dns: geen.
Pc 2: poort: 2 / ip: 10.0.0.2 / subnet mask: 255.255.255.0 / default gateway: geen / dns: geen.

Beide pc's draaien XP pro SP2, zijn up to date, hebben firewall uitgeschakeld, en remote desktop aangevinkt staan.

pingen werkt. remote desktop kan geen verbinding maken. winvnc echter werkt wel.

wanneer je de andere pc probeert te bereiken door naar \\ipadres te navigeren, dan krijg je deze melding:
"\\ipadres is not accessible. you might not have permission to use this network resource. contact the administrator of this server to find out if you have access permissions. the user has not been granted the requested logon on this computer"

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Je probeert wel contact te leggen met een account met een wachtwoord?

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Jazzper
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-03 17:42

Jazzper

BB4E^Guerilla

ik ga met motrax mee. Klinkt mij als een typisch geval accounts in de oren. Even checken. En/of probeer eens remote desktop te maken met administrar/pass

of krijg je uberhaupt al geen inlog scherm als je er heen remote desktopt.

Zit er verder nog een router/modem/etc tussen?

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Filesharing moet je naar mijn weten wel eerst aanzetten. Dus even een map sharen en dan ergens 'just enable filesharing' kiezen.
Remote desktop zou ook gewoon moeten werken als je het ip-adres van de andere PC invoert. Check ook even of je wel een account hebt die RDP accepteert. Dat betekent dat je dat vinkje dus moet zetten én een account met een wachtwoord moet hebben.

Verwijderd

Topicstarter
ik probeer in te loggen met RDP dmv ip + naam + wachtwoord (zonder domein) maar dan krijg ik foutmelding. op beide pc's was ik ingelogd als administrator lokaal.

ik ben nu beide pc's aan het herinstalleren zodat ze (zeker) identiek zijn. vervolgens hang ik ze in een domein met 2003 server en dan probeer ik het opnieuw.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 13:22 ]