vage 'veeg' in TFT-scherm

Pagina: 1
Acties:
  • 126 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 15:05
Ik heb een Philips 190B TFT-monitor. Prima ding en bijna 3 jaar oud. Na de installatie van Vista (die weer van de pc af is, maar dat terzijde) viel me, waarschijnlijk door de soort achtergrond, een vage veeg op, rechts boven in beeld. Net of er een vieze zwarte veeg op zit, maar het schem is toch echt schoon en altijd schoongemaakt met SafeClean en een zachte doek. Op een zwarte ondergrond zie je niks, op wit ook niet, vooral groen is er erg gevoelig voor.
Iemand enig idee wat dit kan zijn? Over 3 maanden loopt mijn 3 jaar (on-site) garantie af, dus handelen is nu geboden.

Verwijderd

Misschien een beestje tussen paneel en backlight?

• MiramarVTM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21-07 16:33
Ik repareer notebooks voor mijn werk, en ik heb dat ook vaak gezien in de tft panels. Waarschijnlijk moet die vervangen worden, dus als ik jou was zou ik ASAP gebruik maken van die on-site garantie.

• The 7th Guest
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-07 15:05
Alweer een paar weekjes verder, maar ik heb een gereviseerde monitor gehad, precies hetzelfde model dat ik had. Ging zonder problemen en heel snel (binnen 2 dagen), en gelukkig is het geen afgeragde monitor (waar ik eerst bang voor was); hij ziet er gewoon netjes uit, geen krassen of dode pixels op het scherm en de veeg/vlek is (uiteraard) weg.