Ubuntu i.c.m 8800GTS

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19:03
Hoi :)

Ik heb een nieuwe dualcore computer gekocht, met een nVidia 8800GTS videokaart erin, en ik wilde Ubuntu 64-bit installeren. Dit lukt echter niet, nadat hij uit het laadscherm is (dat er overigens vreemd uitziet, het is grijs, en verschijnt niet in het midden) geeft X-Server aan dat ie gefaald is op te starten. Je krijgt dan de kans om door te starten, maar dat doet hij niet. Ik zit dus vast en ik kan geen Ubuntu installeren. Zelf denk ik dat hij eerst videokaartdrivers nodig heeft, en daarom niet start. nVidia heeft wel drivers voor de 8800 voor Linux, maar die kan ik pas installeren als Ubuntu start. Heeft iemand suggesties? Ik heb geen andere videokaart tot me beschikking.

Wat ik al heb geprobeerd:
-32-bit Ubuntu
-Veilige Modus van de CD
-CD controleren op fouten

Groeten,
Sebas

[ Voor 6% gewijzigd door Sebazzz op 19-03-2007 12:30 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheeseruler
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 03-09 14:06
Misschien is het handig om eerst even met een simpele videokaart te installeren en dan die 8800 erbij te stoppen. Dan installeer je die 8800 in Ubuntu, sluit je de pc af, haal je die simpele videokaart eruit en start je de pc op. Dan boot hij in principe met die 8800 en de juiste drivers (toch??)

[ Voor 3% gewijzigd door cheeseruler op 19-03-2007 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:48

TheFirepit

Vuurbal

Kan je Ubuntu wel als livecd draaien? Of wil dat ook niet?

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-05-2024
Waarschijnlijk draait de livecd ook niet. Anders zou hij geen X-melding krijgen.
2 opties:
- Installeer in text-modus
- Zet er een oude PCI/AGP kaart in die het zeker wel doet en installeer in grafische modus

installeer hierna de nvidia drivers, configureer X om goed te werken, en herstart.

Verder zou je de "Ubuntu Ultimate Edition 1.3" eens kunnen proberen...heeft wat extra dingetjes, volgens mij ook standaard de nvidia drivers.

http://ubuntusoftware.info/Ubuntu_Ultimate_1.3/ (tijdelijk down door overbelasting)

[ Voor 28% gewijzigd door sariel op 19-03-2007 13:07 . Reden: uue 1.3 info ]

Copy.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheFirepit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16:48

TheFirepit

Vuurbal

Waarschijnlijk niet, maar misschien ook wel. Met mijn lapdoos heb ik ook het probleem dat een rechtstreekse installatie niet werkt, maar een installatie via de livecd modus wel...

It's nice to be important, but it's more important to be nice.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
EngelF schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:52:
Kan je Ubuntu wel als livecd draaien? Of wil dat ook niet?
Nee, Ubuntu draait als LiveCD ook niet.
Hoe installeer ik in tekstmodus? Dit is iets aan de commandolijn veranderen,
of ubuntu.6.10.alternate.amd654.iso downloaden?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jouke74
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 03-04 19:54
Ik ben nog een beetje een Linux Noob, maar ben de afgelopen tijd bezig geweest met heel veel lezen en installeren en heb alles uiteindelijk draaiende gekregen onder 64 bits.

1. Het zwart-witte Ubuntu scherm ligt aan het feit dat je de 64 bits versie draait. Een paar 64 bits instructies en het huidige boot usplash screen lopen niet erg lekker samen. Hierover is een topic onder de Ubuntu forums op : http://www.ubuntuforums.o...hread.php?t=304673&page=2. Dit even goed lezen voordat je de onderstaande instructies volgt. Het zijn verder alleen de kleuren, ook met het zwart-witte splash scherm werkt Ubuntu ok.

Ik heb voor deze correctie gekozen (maar dan moet Ubuntu wel goed draaien):

- sudo apt-get install usplash-dev (Indien nog niet geinstalleerd)
- sudo apt-get install build-essentials (Indien nog niet geinstalleerd)

- wget http://archive.ubuntu.com/ubuntu/poo...ntu_0.6.tar.gz (zie forum voor link)
- tar xzfv usplash-theme-ubuntu_0.6.tar.gz
- cd usplash-theme-ubuntu-0.6
- mv usplash-theme-ubuntu.c usplash-theme-ubuntu.c.orig
- wget http://librarian.launchpad.net/52477...theme-ubuntu.c (Zie forum voor link)
- make
- sudo make install
- sudo update-initramfs -u

> Change defoptions line in /boot/grub/menu.lst to:
# defoptions=quiet splash vga=791

- sudo update-grub

2. Voor je videokaart moet je inloggen zonder X-server via de recovery mode.
Log vervolgens op de Prompt in als root of als je normale user. Vervolgens:

sudo nano /etc/X11/xorg.conf

Zoek naar de regel : Driver "nv"

En maak van "nv" "vesa"

Save en reboot. Als het goed is start hij nu wel op met de generieke vesa driver.
(Ik weet niet 100% zeker dat dit gaat werken).

3. In Ubuntu installeer de nieuwe NVidia drivers volgens instructies van Nvidia.
En lees nog even de Ubuntu forums door voor dat (meer mensen met problemen):
http://www.ubuntuforums.o...965&highlight=8800+nvidia

De Ubuntu installatie gaat het eenvoudigste met de Alternate 64 Bit cd.

"That was left handed..." - JJH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

The Triad schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:29:
Hoi :)

Ik heb een nieuwe dualcore computer gekocht, met een nVidia 8800GTS videokaart erin, en ik wilde Ubuntu 64-bit installeren. Dit lukt echter niet, nadat hij uit het laadscherm is (dat er overigens vreemd uitziet, het is grijs, en verschijnt niet in het midden) geeft X-Server aan dat ie gefaald is op te starten. Je krijgt dan de kans om door te starten, maar dat doet hij niet. Ik zit dus vast en ik kan geen Ubuntu installeren. Zelf denk ik dat hij eerst videokaartdrivers nodig heeft, en daarom niet start. nVidia heeft wel drivers voor de 8800 voor Linux, maar die kan ik pas installeren als Ubuntu start. Heeft iemand suggesties? Ik heb geen andere videokaart tot me beschikking.
Als je een command-line voor je hebt (na de foutmelding dus)
sudo nano /etc/X11/xorg.conf
intypen, het regeltje opzoeken waar nv staat en dat veranderen in vesa.
dan even opslaan (control-x en dan y (of j als je de nederlandse versie gebruikt)).
Daarna
/etc/init.d/gdm restart

en je bent er klaar voor om met een grafische omgeving te installeren.

Je zult waarschijnlijk hetzelfde meemaken na het installeren.
Doe dan
sudo apt-get install nvidia-glx
om de drivers te installeren.
Verander dan nv in nvidia in /etc/X11/xorg.conf (sudo nano /etc/X11/xorg.conf). Kijk ook of de resolutie die je wilt voorkomt in /etc/X11/xorg.conf .
Dan
sudo modprobe nvidia
om meteen de modules te laden voor 3D-rendering (voorts wordt dit altijd gedaan bij het opstarten, ook al doe je dit niet).
Als laatste nog even weer
/etc/init.d/gdm restart

De alternate cd gebruiken is dus helemaal niet nodig.

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Ja dat is dus ook een probleem, nadat de livecd gecrasht is, krijg ik vaak geen commandline, vaak een leeg scherm of een klein knipperend streepje(zonder iets ervoor, dus geen commandolijn) :)

[ Voor 12% gewijzigd door Sebazzz op 19-03-2007 20:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jungian
  • Niet online

Jungian

>_<

The Triad schreef op maandag 19 maart 2007 @ 20:23:
Ja dat is dus ook een probleem, nadat de livecd gecrasht is, krijg ik vaak geen commandline, vaak een leeg scherm of een klein knipperend streepje(zonder iets ervoor, dus geen commandolijn) :)
Control-alt-F1 (t/m F12) geven je ook niets bruikbaars ?

0.0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Dat werkt gelukkig wel :)
Ik heb gedaan wat je zei, maar hij blijft falen :(

Pagina: 1