Waar het mij al jaren lukt om succesvol netwerken aan te leggen, lukt het mij thuis niet om 2 pc's met elkaar te connecten.
Gegevens pc:
Server
AMD 800
512MB
Windows XP pro met alle updates
Laptop
Intel centrino 1,6ghz
1gb intern
Probleem
Beide pc’s loggen in onder de dezelfde username en wachtwoord (admin). Op het moment dat ze zijn opgestart ziet de server alle pc’s binnen het netwerk behalve de laptop. De laptop ziet de server de ene keer wel en de andere keer niet. Pingen lukt een geen enkel geval, dus ook niet als de laptop de server wel ziet.
Op het moment dat de laptop de server ziet kan hij de mappen niet zien omdat ik daar niet gerechtigd toe ben. Dit terwijl de guest accounts aanstaan, ik onder dezelfde username ben ingelogd en mijn shares full control toe staan.
Tot op heden geprobeerd
Gegevens pc:
Server
AMD 800
512MB
Laptop
Intel centrino 1,6ghz
1gb intern
| Server | Laptop | |
| IP | 192.168.2.63 | 192.168.2.64 |
| SUB | 255.255.2550 | 255.255.255.0 |
| Gateway | 192.168.2.1 | 192.168.2.1 |
| DNS | 192.168.2.1 | 192.168.2.1 |
| Werkgroep | MSHOME | MSHOME |
| Guestaccount | JA | JA |
Probleem
Beide pc’s loggen in onder de dezelfde username en wachtwoord (admin). Op het moment dat ze zijn opgestart ziet de server alle pc’s binnen het netwerk behalve de laptop. De laptop ziet de server de ene keer wel en de andere keer niet. Pingen lukt een geen enkel geval, dus ook niet als de laptop de server wel ziet.
Op het moment dat de laptop de server ziet kan hij de mappen niet zien omdat ik daar niet gerechtigd toe ben. Dit terwijl de guest accounts aanstaan, ik onder dezelfde username ben ingelogd en mijn shares full control toe staan.
Tot op heden geprobeerd
- Simple share aan en uit gehad
- Guest account aan uit gehad
- Nieuw account op beide pc’s aangemaakt.
- Shares nieuwe namen gegeven
- In een andere werkgroep gestopt
- Client voor micosoft netwerken verwijderd en opnieuw geïnstalleerd
specs | specs server
je beste vriend is niet de vriend waar je het meeste over praat,
maar de vriend waar je het meeste aan denkt