Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

PC blijft hangen na hardware/cdrom-detectie

Pagina: 1
Acties:

• roedi06
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 31-10 22:15
Beste mensen,

Mijn pc blijft sinds vanochtend ineens, out of the blue, hangen als ik m aanzet... Na de geheugencheck, de hardeschijfdetectie die overigens goed gaan, wordt m'n dvd-rom gedetecteerd, ook die ziet ie, en dan houdt ie gewoon op... hij blijft hier hangen.. Het bios kan ik ook niet in, want volgens mij is nog niet eens bij het keyboard aangekomen.

Iemand suggesties wat dit zou kunnen zijn en wat ik hier aan kan doen??
Mijn dank is groot!!

Roedi

• AmdJunk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 29-08 09:02
begin eens met de DVD af te kopplen en kijk dan eens wat hij doet

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-11 13:14
De vaste vraag: wat heb je geprobeerd? Probeer eens hardware uit je PC te verwijderen en zien of hij dan wel verder komt? ;)

• q2no
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21-11 15:40
Alle schijven intern afkoppelen, keyboard via ps2 aansluiten

Kijk dan eens wat het doet.

Vervolgens alles 1-voor-1 weer aansluiten.

• roedi06
Hee mensen, bedankt voor de reacties! Vanochtend had ik dit probleem 4x achter elkaar, maar ik kom net weer thuis en nu doet ie het gewoon weer... gek he? Zou er ergens een kabel niet helemaal goed zitten ofzo? of duidt dit op een binnenkort falende hd/dvd??

• roedi06
Ok ik las net terug dat ik in dit topic nog niet de oplossing heb gegeven van het probleem. Voor mensen die ooit ditzelfde probleem krijgen is het misschien toch handig om dat hier te geven:

De oplossing was beschamend simpel:
Verwijder de USB-stick uit de connector!

Bij het opstarten probeerde mijn PC de USB-stick als opstart-disk. Er stonden geen opstart-bestanden op (omdat dit ook niet de bedoeling was) dus bleef de PC daar hangen zonder enige foutmelding. Na het ontkoppelen van al mijn HD's, DVDroms was ik het spoor bijster.. Toen ik naar mijn werk ging en mijn USB stick meenam, werd het probleem verholpen ;) 's Avonds thuis gekomen werkte het systeem weer. Heel stom, maargoed, als je het niet realiseert ga je allerlei dingen proberen om de fout te vinden :)

Je kan natuurlijk ook gewoon in het BIOS de optie om op te starten vanaf USB uitzetten.

• ByteDelight
  • Registratie: Januari 2005
  • Nu online

ByteDelight

Retro computing is alive!

Of je leest de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter door:
Verwijder alle USB apparaten. USB stickjes, camera's en dergelijke kunnen ervoor zorgen dat een moederbord raar gaat doen tijdens het opstarten.

Retro Computer hardware: http://bytedelight.com

Pagina: 1