Ik sta op het punt een contract te tekenen in Duitsland waar ik dan gemiddeld 2 dagen in de week werk. De rest werk ik dus thuis.
Ik blijf wel in Nederland wonen dus ik moet inkomstbelastig betalen voor mijn wereldinkomen in NL.
Nu heb ik het geluk dat de loonbelasting in Duitsland echt verschrikkelijk laag is in vergelijking met NL.
Volgens de proforma berekening voor het duitsche deel: (bedragen zijn fictief heb 38000 als jaar salaris gekozen)
Bruttolohn : 3166
Lohn Steurer: 149.75
Solidartatszuschlag: 8.23
Netto: 3008.02
Daar bovenop krijg ik dus nog 250 euro aan onkosten.
Volgens de duitse proforma gaat daar Auslandische steuer und Sozial nog vanaf (het NL gedeelte dus) en dat is 712.35
Netto zou ik dus 2545.67 over houden per maand..
1: Hoe zit het met de hypotheekrenteaftrek. Blijf ik deze nog gewoon elke maand ontvangen?
2: Zijn de ontkosten van 250 euro p/m belastbaar in NL.
3: Tevens ontvang ik ook 210 pension p/m wat ik in een pensionfonds stop (weet iemand een goede?). In duitsland is dit belastingvrij, maar hoe zit dat in NL?
Werkt hier iemand ook gedeeltelijk in Duitsland en hoe bevalt dat?
Ik blijf wel in Nederland wonen dus ik moet inkomstbelastig betalen voor mijn wereldinkomen in NL.
Nu heb ik het geluk dat de loonbelasting in Duitsland echt verschrikkelijk laag is in vergelijking met NL.
Volgens de proforma berekening voor het duitsche deel: (bedragen zijn fictief heb 38000 als jaar salaris gekozen)
Bruttolohn : 3166
Lohn Steurer: 149.75
Solidartatszuschlag: 8.23
Netto: 3008.02
Daar bovenop krijg ik dus nog 250 euro aan onkosten.
Volgens de duitse proforma gaat daar Auslandische steuer und Sozial nog vanaf (het NL gedeelte dus) en dat is 712.35
Netto zou ik dus 2545.67 over houden per maand..
1: Hoe zit het met de hypotheekrenteaftrek. Blijf ik deze nog gewoon elke maand ontvangen?
2: Zijn de ontkosten van 250 euro p/m belastbaar in NL.
3: Tevens ontvang ik ook 210 pension p/m wat ik in een pensionfonds stop (weet iemand een goede?). In duitsland is dit belastingvrij, maar hoe zit dat in NL?
Werkt hier iemand ook gedeeltelijk in Duitsland en hoe bevalt dat?