Toon posts:

[SBS 2003] Help functie werkt niet meer

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Afgelopen weekend heb ik de SBS server ge-update met o.a. Service Pack 2 en nog wat andere updates. Als ik nu Remote Assistance wil opstarten (vanuit server management - client computers) dan krijg ik de volgende melding:

Help and Support Error

Windows cannot open Help and Support because a system service is not running.

To fix this problem, start the service named 'Help and Support'.

Nu heb ik onder Services gekeken maar er bestaat geen service met die naam of iets wat er op lijkt.
Heb geen idee waarom deze error nu opeens optreedt, iemand idee?

Verwijderd

De eerste hit op Google heeft wel een idee :)
http://windowsxp.mvps.org/helpsvc.htm

Verwijderd

Topicstarter
Thx voor de link. Maar die reg file werkt niet icm SBS 2003, heb nog steeds de 'Help and Support service' er niet bij staan.

Verwijderd

Topicstarter
Moet ik nu het hele OS weer opnieuw installeren of is er nog een andere manier?

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Hoezo opnieuw installeren?
Je hebt toch een uninstall, en uiteraard van tevoren een goede backup gemaakt?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Je zou eventueel in Virtual Server een nieuwe installatie kunnen doen en de HKLM\System\CurrentControlSet\Services\helpsvc key exporteren en die weer importeren op de andere machine. Of als je ergens nog een installatie hebt waar het wel werkt daar die key vandaan halen.
Verder is een beetje eigen inzet ook nooit weg :)

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 13:24:
Je zou eventueel in Virtual Server een nieuwe installatie kunnen doen en de HKLM\System\CurrentControlSet\Services\helpsvc key exporteren en die weer importeren op de andere machine. Of als je ergens nog een installatie hebt waar het wel werkt daar die key vandaan halen.
Verder is een beetje eigen inzet ook nooit weg :)
Ja, ik zat ff te denken wat ik het beste kon doen. Het probleem is waarschijnlijk ontstaan na het draaien van Windows Update. Wel vreemd overigens dat dan zomaar een registerkey wordt verwijderd.

Ik zou dus in principe ook gewoon die updates van afgelopen zaterdag kunnen uninstallen of is dat niet handig?

Grtz

Verwijderd

sp2 is toch niet uitgebracht voor sbs2003?
Pagina: 1