Karma kan toch niet verdwijnen ?

Pagina: 1
Acties:

• Jake
  • Registratie: September 1999
  • Niet online
Vanmorgen had ik Karma 200 (toch wel een memorabel moment ;)), maar nu net had ik nog 'maar' 197
nou las ik dit (ff 'opgezocht' maar ik meende mij het al te herinneren)
Je karmawaarde is een indicatie voor de kwaliteit van de reacties die je op Tweakers.net hebt gepost. Karma wordt berekend aan de hand van de scores waarmee de moderators jouw reacties hebben beoordeeld. Wanneer je relatief veel reacties met een hoge score hebt gepost krijgt je karma een extra bonus. Karma heeft geen relatie met de tijd en composteert dus niet weg naar verloop van een bepaalde periode. Je huidige karma waarde kun je terugvinden in je profile.
Nou is mijn vraag dus: is dit nou een bug of klopt het wel ?
(begrijp me goed, het gaat me niet(!) om de puntjes, die verdien ik wel weer terug :))

Eergister (zoals ik al zei, 200 is een memorabel moment ;)) had ik geloof ik 137 reacties, en 199 Karma en 199 totaal-score reacties. Vanmorgen had ik (dus) 140 reacties, met 200 Karma en 200 totaal-score (laatste reactie-scores waren nog niet verwerkt, nu beiden 1)

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Als iemand een reactie van jou omlaag modereert dan gaat je karma ook omlaag als die reactie als is meegerekend voor je karma. Dit geldt dus alleen voor reacties van minder dan 2 dagen oud.

• Jake
  • Niet online
Ja maar dat is het hem nou juist, ik heb nu meer punten (totaal-score) dan vanmorgen... :?

Vanmorgen had ik 200 punten (meteen na de laatste reactie die ik vanmorgen plaatste) en nu heb ik er 202 (de twee reacties die ik vanmorgen plaatste zijn gemodderate, en de ene punt telt dus mee).

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-02 07:51

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dan zijn waarschijnlijk wat verhoudingen verandert omdat je meer postings hebt gemaakt die naar verhouding een lagere score hebben.

• Jake
  • Niet online
jah, ok, klink logisch
het gaat mij erom dat er niet een of andere vage bug inzit, die eventueel ook ernstige (:?) gevolgen kan hebben, dus mensen die zoveel Karma kwijt raken dat ze niet meer op 1 mogen posten ofzo