Toon posts:

Asus WL500g geen IP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een probleem met de Asus WL500g i.c.m. @home, eerder nooit problemen gehad. Ik zal ff kort uitleggen hoe de situatie was.

@home modem stond in de meterkast en Asus WL500g verbonden aan de @home modem.

Nu heb ik een kabel naar boven getrokken zodat ik de Asus WL500g daar kan neerzetten. Kabel uit WAN van @home modem rechstreeks in de WAN van de Asus WL500g gestoken, maar ik krijg geen ip. Stop ik dezelfde kabel rechtstreeks in de computer, krijg ik wel een ip en internet.

Ik heb de stekker voor korte tijd (minder dan 10 sec) uit de Asus modem gehad. Zou misschien wat langer kunnen proberen en ik heb de router van @home opnieuw opgestart, maar hielp ook niet.

Iemand een idee hoe dit kan? Eerst werkte het wel, maar nu met de nieuwe kabel (die overigens rechtstreeks in computer wel werkt) niet werkt.

Alvast bedankt!

• Ascathon
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-03 09:38
Een tweetal vragen.
- WLAN? Dat is toch wireless. Bedoel je WAN?
- Sinds wanneer heeft @home wireless modems. Welk merk/type?

Misschien heb je op je computer wel het CP/CC (whatever) nummer ooit ingesteld en op de ASUS niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Ascathon op 19-03-2007 11:20 ]

• The Executer
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:31

The Executer

Lekker belangrijk!

Heb je je CC-nummer wel ingevuld?

"We don't make mistakes; we just have happy accidents" - Bob Ross

Verwijderd

Topicstarter
Ascathon schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:19:
Een tweetal vragen.
- WLAN? Dat is toch wireless. Bedoel je WAN?
- Sinds wanneer heeft @home wireless modems. Welk merk/type?

Misschien heb je op je computer wel het CP/CC (whatever) nummer ooit ingesteld en op de ASUS niet.
Sorry, idd..WAN..

@Home modem is geen wireless modem. Ik heb de @Home modem via een kabel aan de Asus WL500g gekoppeld. Eerder werkte dit nog wel (in de meterkast), maar nu heb ik hem boven staan en werkt het niet meer. Terwijl ik dezelfde configuratie qua kabels heb (dus cc, nat settings, mac adress control). Hij krijgt geen IP meer, maar als ik deze kabel rechtstreeks in mijn computer stop doet hij het wel!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Het ontbrekende CC-nummer is ook mijn eerste gok alleen dan kan ik het toch nog niet helemaal volgen.
Hij heeft z'n WL-500g gebruikt voor internet en had hem dus al aan de modem hangen. Het werkte dus waren de instellingen goed. Stekker uit de WL-500g trekken is niet voldoende om hem te resetten. Met andere woorden: zolang hij de reset niet heeft ingedrukt, zouden alle instellingen er nog in moeten zitten.

gokjes:
stiekum toch de WL-500g gereset

Welke krijgt trouwens geen IP? Je PC(s) of je router?
Indien je PC geen IP krijgt zou dat misschien kunnen komen door de CC-naam die je dan 2x gebruikt?
Heb je de kabel wel in de juiste aansluiting geprikt van je router?

Verwijderd

Waarschijnlijk zit er in je pc een auto sense utp poort, en in de asus niet ?
Heb je de kabel wel goed 'geknepen' (straight ipv crossed) ?

Verwijderd

Topicstarter
WFvN schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:27:
Het ontbrekende CC-nummer is ook mijn eerste gok alleen dan kan ik het toch nog niet helemaal volgen.
Hij heeft z'n WL-500g gebruikt voor internet en had hem dus al aan de modem hangen. Het werkte dus waren de instellingen goed. Stekker uit de WL-500g trekken is niet voldoende om hem te resetten. Met andere woorden: zolang hij de reset niet heeft ingedrukt, zouden alle instellingen er nog in moeten zitten.

gokjes:
stiekum toch de WL-500g gereset

Welke krijgt trouwens geen IP? Je PC(s) of je router?
Indien je PC geen IP krijgt zou dat misschien kunnen komen door de CC-naam die je dan 2x gebruikt?
Heb je de kabel wel in de juiste aansluiting geprikt van je router?
Ik heb mijn WL-500g inderdaad al eens gebruikt voor internet. Ik heb mijn WL-500g niet gereset (ook niet per ongeluk). Alle instellingen staan er nog in. Als ik via mijn PC naar de WL-500g connect via 192.168.1.1. staat er iets van "ip server not connected'. Ik gebruik volgens mij de CC-naam op mijn PC en op mijn WL-500g, maar dit had ik voordat het niet meer werkte ook al.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:29:
kleine correctie want volgens mij moet er gewoon een straight tussen! maar ik snap je bedoeling; wellicht heeft hij er een crossed van gemaakt.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:29:
Daar ga ik wel vanuit (niet zelf gedaan). Er heeft eerder ook wel een linksys gestaan met dezelfde kabel en die werkte ook wel (geen wireless).

Verwijderd

Topicstarter
WFvN schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:31:
[...]

kleine correctie want volgens mij moet er gewoon een straight tussen! maar ik snap je bedoeling; wellicht heeft hij er een crossed van gemaakt.
Die kabel ligt er al wel langer. Als ik hem rechtstreeks van @home modem in de PC stop doet hij het wel. Maar volgens mij geen crossed van gemaakt, gewoon straight.

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:32:
[...]

Daar ga ik wel vanuit (niet zelf gedaan). Er heeft eerder ook wel een linksys gestaan met dezelfde kabel en die werkte ook wel (geen wireless).
Oke lees net dat: Antiloop in "Het grote *Asus WL-x00g topic *"

En zie hier:
Wel een tip: mocht hij het op je (@home) kabel-aansluiting niet doen, verander de naam van de WL700gE dan in de cc-naam van je eigen computer. Dat moet je handmatig doen, anders krijg je geen verbinding met internet. De naam van de WL700gE kun je gewoon na installeren in het menu wijzigen. Het menu kun je bereiken door met de browser te gaan naar http://192.168.1.1
bron:
Verwijderd in "Het grote *Asus WL-x00g topic *"

[ Voor 44% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 11:41 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:32:
Je bent vast niet achterlijk maar iedereen kan fouten maken (ik spreek uit ervaring en hoop toch te kunnen zeggen dat ook ik niet achterlijk ben :+ )

Maar heb je dus al gechecked of je kabel in de WAN-poort zit
Heb je al de stekkers goed bekeken om zeker te zijn dat het een STRAIGHT kabel is
Zit je PC wel netjes aan poort 1,2,3 of 4 met een STRAIGHT kabel en dus NIET aan de WAN
Voor de zekerheid: geef je PC een andere naam

Verwijderd

Topicstarter
WFvN schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:36:
[...]

Je bent vast niet achterlijk maar iedereen kan fouten maken (ik spreek uit ervaring en hoop toch te kunnen zeggen dat ook ik niet achterlijk ben :+ )

Maar heb je dus al gechecked of je kabel in de WAN-poort zit
Heb je al de stekkers goed bekeken om zeker te zijn dat het een STRAIGHT kabel is
Zit je PC wel netjes aan poort 1,2,3 of 4 met een STRAIGHT kabel en dus NIET aan de WAN
Voor de zekerheid: geef je PC een andere naam
Hij zit zeker weten in de WAN-poort. Het is een straight kabel, omdat eerder er ook een linksys router aan heeft gezeten en ook heeft gewerkt. PC zit in LAN1. PC andere naam gegeven, maar heeft eerder ook met dezelfde naam gewerkt.
Maar de kabel werkt dus wel, aangezien ik bij rechtstreekse verbinding wel internet krijg.

Router misschien compleet resetten of langer dan 10 sec stroom erafhalen?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:40:
Hij zit zeker weten in de WAN-poort. Het is een straight kabel, omdat eerder er ook een linksys router aan heeft gezeten en ook heeft gewerkt. PC zit in LAN1. PC andere naam gegeven, maar heeft eerder ook met dezelfde naam gewerkt.
Maar de kabel werkt dus wel, aangezien ik bij rechtstreekse verbinding wel internet krijg.
Damn.... dan weet ik zo ook niets meer te verzinnen....
Router misschien compleet resetten of langer dan 10 sec stroom erafhalen?
Tja, of het gaat werken weet ik ook niet maar je kan het proberen.... proberen kan geen kwaad, nu werken doet het in ieder geval niet.

Verwijderd

Topicstarter
WFvN schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:42:
[...]

Damn.... dan weet ik zo ook niets meer te verzinnen....

[...]

Tja, of het gaat werken weet ik ook niet maar je kan het proberen.... proberen kan geen kwaad, nu werken doet het in ieder geval niet.
Hehe, ja.. maar even proberen dan. Het is iig wel frustrerend, aangezien de combinatie eerder wel heeft gewerkt. Zou toch niet kunnen liggen aan de afstand van de kabel, want die loopt onder de grond. Lijkt me toch niet.

Verwijderd

Ik zou je aanraden de stroom van zowel het modem van @home als van je asus router een minuut eraf te halen;
dan eerst de modem op stroom zetten en 10 seconden later de asus van 'prik' voorzien.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:45:
Ik zou je aanraden de stroom van zowel het modem van @home als van je asus router een minuut eraf te halen;
dan eerst de modem op stroom zetten en 10 seconden later de asus van 'prik' voorzien.
Ja.. dat zal ik idd eens proberen. Ben nu niet thuis namelijk! Laat de bevindingen vanavond wel even weten. Verder als er oplossing zijn, gewoon door posten hé. Heb ik vanavond mooi wat te testen als het niet werkt.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

nog wel iets..... voordat je je router gaat resetten, hang hem gewoon nog een keer met een kort kabeltje in de meterkast en gebruik desnoods de pc boven om te checken terwijl je die lange kabel in poort 1-4 van je router prikt.

Apparaten kunnen kaduuk gaan, dus ook je router. Ik gok (en hoop voor je) dat het wat anders is maar logische dingen lijken niet de oorzaak te zijn. Ga dan gewoon stap voor stap alles nog een keer na.

Verwijderd

Topicstarter
WFvN schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:52:
nog wel iets..... voordat je je router gaat resetten, hang hem gewoon nog een keer met een kort kabeltje in de meterkast en gebruik desnoods de pc boven om te checken terwijl je die lange kabel in poort 1-4 van je router prikt.

Apparaten kunnen kaduuk gaan, dus ook je router. Ik gok (en hoop voor je) dat het wat anders is maar logische dingen lijken niet de oorzaak te zijn. Ga dan gewoon stap voor stap alles nog een keer na.
Wat je nu beschrijft was dus mijn oude situatie wat wel werkte :*)

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

dat snap ik maar just in case.... sluit het nog één keer zo aan.

Verwijderd

Topicstarter
WFvN schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:59:
dat snap ik maar just in case.... sluit het nog één keer zo aan.
Ja.. het werkt via deze verbinding wel weer. Net ff nieuwe firmware geinstalleerd. Ondersteund de @home modem wel autosense? Dus straight en crossed?

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

da's een goeie..... volgens mij heb ik een straight tussen router en modem en dat werkt in ieder geval.

Verwijderd

Topicstarter
Hieronder een schematische tekening van mijn netwerk. Zelfde kabels gebruikt. Verder weet ik niet welke kabel straight of crossed is, maar normaal moet dat niets uit maken toch?

Afbeeldingslocatie: http://img380.imageshack.us/img380/6707/netwerknh7.th.jpg

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 16:20 ]

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

De lengte van de kabel zou geen probleem moeten zijn volgens mij. Mijn grootste gok is dat er stiekum toch een probleem is met Straight/Cross. Wat je zou kunnen proberen is een crosskabel aan de lange kabel te prikken en daarmee de eventuele 'cross' ongedaan maken of als het straight is, hem in een 'cross' te veranderen.

Maar je kan natuurlijk ook even de korte kabel en de lange kabel bekijken. Doe dat eens, zeg eens van beide kabels of ze straight zijn of crossed

Verwijderd

Topicstarter
Kabels zijn wel anders geknepen (straight, crossed) maar dit moet eigenlijk niets uitmaken. Toch maar eens hetzelfde knijpen als de kleine kabel. Verder krijgt hij wel een IP-adres, automatisch en vast. Hij krijgt op dit moment alleen geen DNS. Zou het kunnen proberen om de kabel op 10mbps half duplex te laten lopen, maar dat test ik morgen wel. Vandaag ff geen zin meer :9

• reckik
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-01 16:03
kun je niet beter gewoon de instelling ff handmatig in je asus dingetje zetten? lijkt mij wel net zo makkelijk..

Verwijderd

Topicstarter
reckik schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:24:
kun je niet beter gewoon de instelling ff handmatig in je asus dingetje zetten? lijkt mij wel net zo makkelijk..
Ja, met vast bedoel ik dan ook dat ik ze handmatig heb ingevoerd. Het lijkt wel op de @home modem en asus router niet goed met elkaar communiceren. Er komt wel een IP vandaan, maar geen DNS. Ben benieuwd op dat 10mbps half duplex werkt, zoals ik ergens heb gelezen.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:16:
Kabels zijn wel anders geknepen (straight, crossed) maar dit moet eigenlijk niets uitmaken
Tenzij je modem wel kieskeurig is! (de WL-500g lijkt dat dus niet te zijn) want laat me raden: de korte kabel is een straight en de lange een crossed.

[ Voor 12% gewijzigd door WFvN op 20-03-2007 19:31 ]

Verwijderd

Topicstarter
WFvN schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:30:
[...]

Tenzij je modem wel kieskeurig is! (de WL-500g lijkt dat dus niet te zijn) want laat me raden: de korte kabel is een straight en de lange een crossed.
De lange liep van Asus modem rechtstreeks naar PC en was naar alle waarschijnlijkheid een straight.
En de korte kabel van @home naar Asus een crossed.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hm... anders dan ik zou verwachten dus. Ik blijf het vaag vinden. Als je stekkers kan knijpen dan zou ik denk ik eerst de cross veranderen in een straigt, dan nog een keer proberen en eventueel de ander ook veranderen indien het nog niet werkt.

Mocht het dan nog niet werken? schiet mij maar lek....

[ Voor 10% gewijzigd door WFvN op 20-03-2007 20:30 ]

• Ibby
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 23-08-2018
..knip..
Voor de overzichtelijkheid heb ik dit deel er even tussenuit gehaald.

[ Voor 95% gewijzigd door Equator op 22-03-2007 07:26 . Reden: Topic kaping ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hier nu een 3com hub liggen (4-ports). Die sluit achter ik situatie 1. Dus asus router naar de 3com hub en dan naar pc. Kijken wat ie nu doet :*) . Vanavond pas antwoord.

Verwijderd

Topicstarter
Met het hubje werkt het perfect. Verder deed het draadloos ook wel weer aardig na de firmware upgrade.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Goed, dan moet je de kabel tussen modem en hub maar eens 'veranderen' van cross naar straight of omgekeerd. Probeer het dan nog eens zonder hubje ertussen; de lange dus veranderen.

[ Voor 7% gewijzigd door WFvN op 21-03-2007 20:55 ]

• Ibby
.. het zelfde geldt voor dit deel

[ Voor 92% gewijzigd door Equator op 22-03-2007 07:27 . Reden: Topic kaping ]

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10:29
Ibby schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:11:
Hoi,

Mijn probleem is inmiddels ook opgelost.
Kon geen verbinding krijgen met @home omdat de datum in de router op 01-01-1970 stond.
Door dit grote verschil krijg je bij @home geen verbinding met hun modems.

Je kunt de datum in de router ook niet zelf aanpassen, want de ASUS update die via een internet verbinding.
Heb de datum nu eerst bij een kennis met ADSL van KPN geupdate via internet, en daarna snel thuis aangesloten.
Hiep Hoi het werkt nu.

Dit dus even ter informatie voor als er nog meer mensen zijn met dit probleem ;)
datum van de router kan je wel aanpassen, maar dan moet je met telnet in kunnen loggen. (Volgens mij kan dat met de standaard Asus firmware niet)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Ibby
MisTraller schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:23:
datum van de router kan je wel aanpassen, maar dan moet je met telnet in kunnen loggen. (Volgens mij kan dat met de standaard Asus firmware niet)
Met die FW van oleg kun je wel telnet inloggen, maar dan had ik dat over het hoofd gezien. Want die FW heb ik er wel nog op gehad.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ibby schreef op woensdag 21 maart 2007 @ 23:36:
[...]

Met die FW van oleg kun je wel telnet inloggen, maar dan had ik dat over het hoofd gezien. Want die FW heb ik er wel nog op gehad.
Modbreak:Ibby, zou je bij verdere problemen gewoon zelf een topic willen starten. Je kaapt nu een topic van iemand anders voor eigen probleem, en dat is natuurlijk niet zo aardig :)

Verwijderd

Sluit de router aan op je @home modem.

Reset de @home modem ( even stekekr er uit halen)

als het goed is krijg je dan een IP adres.

Het systeem is nammelijk veranderd. Je hebt niet direct meer je Cp of CC nummer meer nodig.
alles wordt nu gebasseerd op MAC adres.

gr.
albert
Pagina: 1