Intern IP nummer wisselt

Pagina: 1
Acties:

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 15:45
Ik heb hier 2 pc's aan een Linksys router (type: Wireless-G Broadband Router WRT54G ) hangen die automatisch een intern ip nummer toewijst ( dchp).

Standaard zit mijn normale pc op 192.168.1.100 en de server (download/http) pc op 192.168.1.101.

Nu heb ik de router (en modem) gereset omdat Azureus de internetverbinding heeft dichtgeslibt, ja, ik heb de upload maar op 40kb/s en maximaal 150 poorten totaal beschikbaar, dus vraag me niet waarom het dan alsnog dichtslibt op een 6/1mbit lijn (tweakDSL).

Na de herstart draait de router het verhaal om en geeft mijn 1e pc 192.168.1.101 en de serverpc 192.168.1.100. Dit moet ik niet hebben, want dan kan ik mijn http viewer en ftp-client niet meer benaderen vanaf mijn 1e pc, zonder alle gegevens om te gooien. :(

Is er een methode waarbij poort 1 op de router, waar de 1e pc is op aangesloten, ook altijd intern ip nummer 192.168.1.100 geeft en de serverpc, die op poort 2 is aangesloten altijd 192.168.1.101?

Wat heb ik inmiddels zelf geprobeerd:
- Beide pc's uit, modem en router gereset en 1e pc als eerste aan (krijgt toch *.101 toegewezen).
- In de router Dchp/renew

Mijn YouTube Channel

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

een server heeft geen dhcp adres maar altijd een vast ip!
Je kan mischien wel in je router een dhcp adres koppelen aan het mac adres, maar voor 2 PC's die twee gewoon lekker statisch configureren.

Had je vooral dat laatste niet zelf kunnen bedenken

[ Voor 17% gewijzigd door TrailBlazer op 19-03-2007 10:59 ]

• TheRookie
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

TheRookie

Nu met R1200RT

Als ze toch altijd hetzelfde adres moeten hebben kan je toch gewoon DHCP uitzetten en een vast IP toekennen :?

Verwijderd

werken met statische ip's
of in de routers ip's koppelen aan de mac adressen van de pc.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-03 14:12

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

Je pc's een vast IP geven...?

[ Voor 0% gewijzigd door Rowdy.nl op 19-03-2007 11:01 . Reden: Spuit 88 ensow... ;) ]

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• BurnerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:05
eum. je lijn slipt dicht omdat je al je muziek of andere minder legale waren :P deelt. en als er 2 of 3 man gaan snoepen van 1mbit (±100kb 110 kb per seconde. ) jaa dan zit je zo vast.

ennuh die ips kun je ook vast op je pc zetten volgens mij hoef je de dhcp server dan niet eens uit te zetten (correct me if im wrong)

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:13

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Slibt je verbinding niet gewoon dicht omdat je teveel half-open connecties hebt :? Daar is een patch voor namelijk :) Zie http://www.lvllord.de/

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Verwijderd

Misschien ook een idee om te vermelden welk type router/modem je hebt?

Verwijderd

Servers moet je of een vast IP-adres buiten je DHCP-scope geven of je maakt een reservation voor je servers binnen je DHCP-scope. Dat laatste zorgt ervoor dat de DHCP-server aan je servers altijd hetzelfde IP-adres zal geven.

• Snowwie
TrailBlazer schreef op maandag 19 maart 2007 @ 10:58:
een server heeft geen dhcp adres maar altijd een vast ip!
Je kan mischien wel in je router een dhcp adres koppelen aan het mac adres, maar voor 2 PC's die twee gewoon lekker statisch configureren.

Had je vooral dat laatste niet zelf kunnen bedenken
Hmmm 2 pc's statisch configureren? Ik ben een n00b op dit gebied. Er zijn 1001 instellingen die gemaakt kunnen worden in de router configuratie. Kun je me vertellen hoe dat werkt?
The Eagle schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:12:
Slibt je verbinding niet gewoon dicht omdat je teveel half-open connecties hebt :? Daar is een patch voor namelijk :) Zie http://www.lvllord.de/
Geen idee, Azureus is het enige wat echt dataverkeer trekt. De ftp-client is voor intern gebruik en de http server draait wel, maar wordt nooit tot zelden aangesproken.

Dit is wat ik zie in mijn configuratiescherm in mijn router, er is een optie Static_IP, maar hoe werkt dit precies verder?
Afbeeldingslocatie: http://magical.tweakdsl.nl/GoT/router.jpg

[ Voor 8% gewijzigd door Snowwie op 19-03-2007 11:41 ]

Mijn YouTube Channel

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Snowwie schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:39:
[...]

Hmmm 2 pc's statisch configureren? Ik ben een n00b op dit gebied. Er zijn 1001 instellingen die gemaakt kunnen worden in de router configuratie. Kun je me vertellen hoe dat werkt?

[...]

Geen idee, Azureus is het enige wat echt dataverkeer trekt. De ftp-client is voor intern gebruik en de http server draait wel, maar wordt nooit tot zelden aangesproken.

Dit is wat ik zie in mijn configuratiescherm in mijn router, er is een optie Static_IP, maar hoe werkt dit precies verder?
[afbeelding]
statisch configureren doe je op de PC zelf. Waar je opgeeft automatisch een ip adres verkrijgen kan je ook zelf wat inkloppen.
Bij server doe je dan
ip address 192.168.1.100
subnetmask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1

dns 192.168.1.1

wel even je DHCP range op de router aanpassen dat die begint bij 110 ofzo (daar staat nu dus die 100)

• Snowwie
TrailBlazer schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:35:
[...]

statisch configureren doe je op de PC zelf. Waar je opgeeft automatisch een ip adres verkrijgen kan je ook zelf wat inkloppen.
Bij server doe je dan
ip address 192.168.1.100
subnetmask 255.255.255.0
gateway 192.168.1.1

dns 192.168.1.1

wel even je DHCP range op de router aanpassen dat die begint bij 110 ofzo (daar staat nu dus die 100)
Bedankt :)
Aan de hand van deze korte uitleg weet ik nu hoe dit werkt.

Dat is het zwakke punt vaak van GoT, je wordt vaak wel verteld wat je moet doen, maar meestal niet hoe je het moet doen, en daarom komen deze vragen ook vaker terug.

Ik ben in elk geval even weer geholpen, thanks :)

Mijn YouTube Channel

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

op GoT wordt gewoon verwacht dat je dit soort basic dingen gewoon zelf weet te vinden, maar is was in een goede bui denk ik.

• Ventrigo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

@Demonfreak

Je kan ook voordat je beide pc's uitzet eerst in windows ipconfig/release doen ( op beide pc's dan).

Zo zijn beide pc's ip loos. Dan start je de eerste computer weer op waar je het eerste adres wil hebben en dan als de eerste pc het goede ip adres heeft is het gelukt en kun je de tweede ip adres toe laten wijzen ( sorry voor de lange zin ;) ).

Ik heb zo'n vermoede dat het werkt maar weet het niet zeker. Helaas heb ik ook niet de tijd en mogelijkheid om het te testen ;) .

Self reflection is the school of wisdom

• Snowwie
TrailBlazer schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:09:
op GoT wordt gewoon verwacht dat je dit soort basic dingen gewoon zelf weet te vinden, maar is was in een goede bui denk ik.
Je kunt zoveel dingen op een computer configureren dat zelfs voor een ervaren gevorderde gebruiker de eenvoudigste dingen, die voor velen als basic stuff worden aangegezien, de 1e keer kan zijn.

Hopelijk heb je vaker van die goede buien :)

Mijn YouTube Channel

Pagina: 1