Toon posts:

Problemen met Compaq Tapedrive

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij het bedrijf waar ik stage loop hebben we een aparte server staan om de back-up's uit te voeren. Deze server is geplaatst door mensen die hier voor mij stage liepen. Het is een Compaq proliant ML370 server, met een Compaq DLT 20/40 GB tapedrive.

Het probleem met deze backup server is dat elke keer nadat een tape beschreven is de tapedrive niet meer gevonden wordt door de computer. De enige oplossing die we hiervoor hebben kunnen vinden is het opnieuw opstarten van de server. Omdat dit geen praktische oplossing is wil ik graag jullie hulp vragen.

Op de server staat Windows 2003 Web-edition(mogelijk probleem?)
De SCSI controller is een Compaq Smartarray 221 Controller, hier hangt de de tapedrive aan.
Verder zit er nog een raid array in van 6 schijven.

Zijn er hier mensen die een oplossing hebben voor mij?
Alvast bedankt voor jullie hulp.

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
een tape drive aan die oude raidcontroller? is niet ondersteund dacht ik
de tape drive dien je aan de onboard non-raid scsi controller te hangen

een tape drive dien je ALTIJD apart of met max 2 tape drives per scsi bus te hangen, dit omwille van performance redenen en het vermijden van problemen

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verder het standaard antwoord wat servers betreft : ben je bij met de firmware van zowel de tape unit als de scsi controller.

En idd niet aan de raid controller aansluiten.
Tape unit op een apart scsi kanaal aansluiten.
Zit er geen scsi onboard ?

Abort, Retry, Quake ???

Verwijderd

Topicstarter
anglico schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:26:
een tape drive aan die oude raidcontroller? is niet ondersteund dacht ik
de tape drive dien je aan de onboard non-raid scsi controller te hangen

een tape drive dien je ALTIJD apart of met max 2 tape drives per scsi bus te hangen, dit omwille van performance redenen en het vermijden van problemen
De Tapedrive en de hardeschijven hangen aan aparte controllers.. De schijven hangen aan de Compaq controller en de tapedrive aan de onboard scsi hangt aan de onboard controllers.
aZuL2001 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 12:29:
Verder het standaard antwoord wat servers betreft : ben je bij met de firmware van zowel de tape unit als de scsi controller.

En idd niet aan de raid controller aansluiten.
Tape unit op een apart scsi kanaal aansluiten.
Zit er geen scsi onboard ?
Ik heb wel al gezocht maar kon geen support meer vinden voor deze tapedrive.
Dus als je een idee hebt om hieraan te komen zou ik je erg dankbaar zijn.

thnx voor alle hulp zover

• aZuL2001
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 31-01 11:11
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 14:47:
De schijven hangen aan de Compaq controller en de tapedrive aan de onboard scsi hangt aan de onboard controllers.
Euh, schijven aan de SmartArray (raid) controller en tapeunit aan onboard scsi zul je bedoelen..
Ik heb wel al gezocht maar kon geen support meer vinden voor deze tapedrive.
Dus als je een idee hebt om hieraan te komen zou ik je erg dankbaar zijn.
Smartstart ?
Compaq Diagnostics tool die met een beetje mazzel geinstalleerd is ?
Compaq website (nu HP) ?

Ieder compaqonderdeel heeft een partnummer. Dat kun je ook na vele jaren nog terugvinden op de site.
Verder zou een eventlog je misschien een hint kunnen geven wat er aan de hand is, of je backuplog.

En tot slot is de tapeunit niet via een service te starten ?

Abort, Retry, Quake ???

• anglico
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07-02 00:11
download LTT = Library and Tape Tools, daar vind je eventueel ook de firmware voor je tape, is gratis te gebruiken en beschikbaar gesteld door HP
andere firmware en drivers vind je "gemakkelijk" op de site van HP
test daarmee je drive

"I've always found a fully Deployed Battle Group to be the most Effective Negotiator." Admiral Stark, High Guard, CY 9758

Verwijderd

Topicstarter
anglico schreef op maandag 19 maart 2007 @ 15:17:
download LTT = Library and Tape Tools, daar vind je eventueel ook de firmware voor je tape, is gratis te gebruiken en beschikbaar gesteld door HP
andere firmware en drivers vind je "gemakkelijk" op de site van HP
test daarmee je drive
Ik ben die site van hp an het afgaan voor L&TT maar alle links zijn dood.. Volgens mij heeft HP zn FTP server niet goed bijgehouden..

Ik zag net bij de Boot-sequence dat daar wordt aangegeven dat de arraycontroller een Smartarray 3200 controller.

Als de server boot geeft hij ook aan geen SCSI apparaten te vinden. Als hij in windows komt staat de tapedrive wel bij device manager. Erg vreemd...

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 20-03-2007 11:19 ]

• bastian.hoen
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 20-09-2024
dit klinkt als een verkeerde jumper instelling bij scsi moet je hem vertellen welk nummer (id/lun)
hij moet gebruiken als dit niet goed is kun je dit soort vage problemen krijgen (ja ervaring mee)

• Vorlon
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 15:42
Verwijderd schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 11:18:
[...]

Ik ben die site van hp an het afgaan voor L&TT maar alle links zijn dood.. Volgens mij heeft HP zn FTP server niet goed bijgehouden..

Ik zag net bij de Boot-sequence dat daar wordt aangegeven dat de arraycontroller een Smartarray 3200 controller.

Als de server boot geeft hij ook aan geen SCSI apparaten te vinden. Als hij in windows komt staat de tapedrive wel bij device manager. Erg vreemd...
Wat dacht je van deze link? Dat lijkt me wel de goede versie voor Windows 2003.

"You are not ready for immortality yet" - Kosh Nararek

Pagina: 1