Toon posts:

Gaten in Case

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik moet twee gaten aan de zijkant van mijn case hebben. Hoe maar ik die mooi rond en precies 8mm?? Welk gereedschap heb ik nodig?

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:36
Ey,
Gewoon uittekenen (met potlood, jaja! :P) en met een passer mooi rondje maken. Dan met een decoupeerzaag (of Dremel) uitzagen en zie daar, je gat.. 8-).

• Roeland_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 23:32
8mm is idd wel erg klein >:)

Verwijderd

Of een zeven-gaten-zaag oid. Hebben wij laatst een heel mooi rond gat in onze server kast mee gemaakt>:)

• maddog_rvo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-04 14:13
Kun je het beste met een 8mm metaalboor doen ;)

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 20:05 schreef maddog_rvo het volgende:
Kun je het beste met een 8mm metaalboor doen ;)
LOL :)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry maar ik bedoelde 8cm of 80 mm.
Heeft iemand nog andere metodes?? Heel simpel en goedkoop??

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Uittekenen op papier, dan vastplakken en met de Decoupeerzaag er langs gaan

Verwijderd

Op maandag 05 februari 2001 19:56 schreef god0631 het volgende:
Ik moet twee gaten aan de zijkant van mijn case hebben. Hoe maar ik die mooi rond en precies 8mm?? Welk gereedschap heb ik nodig?
8mm Daar komt zeker een hele beste fan achter!! >:)

Verwijderd

Heb je een boor:?
Dan kun je van die (dremel)opzetstukjes kopen. Dat zijn kleine ronde zaagschijfjes die ook op je boor werken. Daarmee kan je mooi een gat erin "slijpen"

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 10:57
bij de praxis hebben ze momenteel gatenzagen (vast ook wel eentje van 8 cm ertussen), een set voor 5 gulden. is precies goed genoeg om een paar keer je kast te modden.

• mvds
  • Laatst online: 23:30

mvds

Totally awesome!

Op maandag 05 februari 2001 21:01 schreef aatos het volgende:
bij de praxis hebben ze momenteel gatenzagen (vast ook wel eentje van 8 cm ertussen), een set voor 5 gulden. is precies goed genoeg om een paar keer je kast te modden.
Paar keer? Maak er maar een keer van. Dan is ie al bot. :)

Verwijderd

Voor 5 gulden, dat KAN niet iets voorstellen...

Verwijderd

Gaten zagen?, wat zijn dat voor dingen dan?

Verwijderd

Topicstarter
Een probleempje ik woon in spanje dus daar hebben ze geen praxis.

Verwijderd

Heb ik een keer geprobeerd, na één minuut was de zaag bot en niet eens een gat. Die 5 gulden setjes zijn denk ik handiger voor houtbewerking (8>

• delyver
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 24-08-2025
Op maandag 05 februari 2001 21:22 schreef god0631 het volgende:
Een probleempje ik woon in spanje dus daar hebben ze geen praxis.
GA DAN GEWOON NAAR EEN BOUWMARKT DAAR VIND JE VAST OOK WEL WAT,

grrrr capslock: is nog vroeg |:(

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

en met een houtzaag in metaal lopen raggen is een wat minder strakke actie natuurlijk ...

Verwijderd

rofl :)

• aatos
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-08 10:57
tuurlijk zijn die dingen gemaakt voor hout. maar ook die klotezagen van 5 piek zagen echt wel een stuk of 20 zagen voordat het echt niks meer is hoor.

het plaatstaal van je kast is gewoon vrij dun, en als je maar rustig zaagt kom je daar met die houtzaagjes ook wel doorheen.

bovendien, wat kost het je nou? 5 piek, zelfs als ie 1 gat zaagt is het al goedkoper dan een dremel, want dan ben je als je één gat wil maken al 10 piek aan slijpschijfjes kwijt, en dan heb je nog niet eens een mooi rond gat.

Verwijderd

ik zou toch speciaal materiaal ervoor in huis halen. Ik heb zo'n gat 80mm uitgetekend op de kast 8 gaatjes in geboord en geprobeerd met decopeerzaag dan van gat naar gat te komen maar ik kon de bocht gewoon niet maken, dus werd achteraf buig, breek en een HOOP vijlwerk!

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-08 16:59

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
het plaatstaal van je kast is gewoon vrij dun
de gemiddelde ramsj kast misschien wel maar ik heb een aopen hq08 en dat is toch echt wel iets dikker spul :(

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• _Cyber_
  • Laatst online: 02-08 22:22
Het mooiste wordt het met een 7,5CM Gaten Zaag voor metaal (net zoiets als een 7 gaten zaag) Zie mijn Case HTTP://crash.to/cyber's_page

-=System Specs=- | Shit does not happen, it's made by an asshole.....

• delyver
ik heb vanmiddag nog ff wat gedremelt en die van de natec is echt vet dik staal!!!!!!!

mijn schijfjes waren zo weg ;)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Op dinsdag 06 februari 2001 14:01 schreef Ener-G het volgende:

[..]

de gemiddelde ramsj kast misschien wel maar ik heb een aopen hq08 en dat is toch echt wel iets dikker spul :(
Was ook mijn probleem: ik heb een hx08

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 23-08 21:39

WarPuppy

Electronic Technology

Boormachine + gatenzaag

das alles

Sja, kan iig ook met een decouperzaag + boormachine

Verwijderd

Je woont in Spanje ? heel simpel dan: je gaat naar de Praxio en haalt daar een gatenzaagio...

:-)

ik heb de mijne op maat gemaakt met een speciale verstelbare slinger-boor-beitel. beetje snij-olie erbij en rustig aan de beitel het werk laten doen. Als je gaat decoupeerzagen: tip= span de plaat tussen twee houtplaten op, en zaag dan door de platen heen. Hiermaa vermijd je gigantiesche bramen op zulk dun plaatwerk. Oh en! neem een decoupeerzaagje met fijne vertanding, laat de zaag niet teveel pendelen, en zoals ik al zei: laat de zaag het werk doen, niet de zaag als een mes proberen erdoor heen te douwen. sux6 !
--
http://www.brunssum.net/~janse/Case/Bitchies_Case_UPDATE2.JPG
--

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 17:49

En1

doe het net als ik :)
uittekenen.. gat boren vlak bij de rand
dan decoupeerzaag erbij en zagen maar :)
de harde randjes heb ik dan met een slijptol bij werkt dat ie mooi rond word
en daarna beetje gescheurt

Maximum effort - Deadpool

• delyver
ik heb 3 dremel schijfjes verneuk door dat staal van antec :(!!!! gelukkig had ik er 39 :)

Audi A8 W12 6.0

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 13:09 schreef delyver het volgende:
ik heb 3 dremel schijfjes verneuk door dat staal van antec :(!!!! gelukkig had ik er 39 :)
:D

neem gewoon een metaal schaar en een vijl

• En1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01-07 17:49

En1

Op woensdag 07 februari 2001 14:32 schreef victorb het volgende:

[..]

:D

neem gewoon een metaal schaar en een vijl
schaar? denk niet dat ik dan door me kast heen kom
da ding was best wel hard
me boor had er al moeite mee :D

Maximum effort - Deadpool

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 21:43

jotheman

Was like that when I got here!

xal vanaves us aan de slag gaan me mun kinzo (dremel nepper :) ) daar zit oowk un decoupeer opzetstuk op, ik wil nie oowk (weer) 500 van die zaagjes kwijt zijn... jullie hore ut nog wel

I see dead pixels...

Verwijderd

Op woensdag 07 februari 2001 12:33 schreef Spanky het volgende:
Je woont in Spanje ? heel simpel dan: je gaat naar de Praxio en haalt daar een gatenzaagio...

:-)

ik heb de mijne op maat gemaakt met een speciale verstelbare slinger-boor-beitel. beetje snij-olie erbij en rustig aan de beitel het werk laten doen. Als je gaat decoupeerzagen: tip= span de plaat tussen twee houtplaten op, en zaag dan door de platen heen. Hiermaa vermijd je gigantiesche bramen op zulk dun plaatwerk. Oh en! neem een decoupeerzaagje met fijne vertanding, laat de zaag niet teveel pendelen, en zoals ik al zei: laat de zaag het werk doen, niet de zaag als een mes proberen erdoor heen te douwen. sux6 !
--
http://www.brunssum.net/~janse/Case/Bitchies_Case_UPDATE2.JPG
--
Ey hoe heb jij die "gaten" gemaakt?
Pagina: 1