Toon posts:

hoe moet ik een vpb opzetten

Pagina: 1
Acties:
  • 53 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
beste forum leden,

Ik heb ene vraag hoe moet ok een vpn opzetten ik ga binnen kort op vakantie maar wil graag dat ik thuis op mijn pc kan werken.
Mijn router ondersteund vpn waar ik op vakantie ga hebben ze ook wifi kan ik dan een vpn opzetten en hoe moet ik dat doen ???

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:50
Beetje magere topicstart. Heb je zelf eigenlijk al gezocht? Zelfs hier op tweakers staan notabene 2 howto's... :X

HOWTO: Windows VPN verbinding maken
HOWTO : Inkomende VPN verbinding

Serieus, als je zelf had gezocht had dat de moeite van het maken van dit topic (en het sluiten van de mod) overbodig gemaakt.

[ Voor 71% gewijzigd door Steephh op 19-03-2007 09:53 ]

_@/'

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19:57

bonzz.netninja

Niente baffi

ennuh....jaja.....mmm....dussuh....juist ja. Wat heb je eigenlijk zelf al geprobeerd? Als ik google opstart vind ik toch echt meer dan genoeg informatie en eigenlijk idem hier met de zoek van GOT. Dus ik zou zeggen, back to the drawing board. Probeer het eens opnieuw en stel een heldere vraag waarin je aan duidelijke en complete situatieschets geeft en verteld waar je op vast loopt.
Mocht je daar niet uitkomen kun je altijd nog de verschillende zeer uitgebreidde FAQ's hier op GOT doornemen. wat mijn buurman hierboven dus zegt :) :w

(als ik trouwens je wens lees snap ik ook nog niet zo goed waarom je een vpn constructie wilt en niet een of andere remote desktop situatie)

[ Voor 16% gewijzigd door bonzz.netninja op 19-03-2007 09:55 ]

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.wegmetbigtech.nl

Verwijderd

Topicstarter
dit is de eerst keer dat ik dit wil gaan doen maar heb geen idee waar ik beginnen moet
ik heb een eminent router daar kan ik vpn op intstellen mijn pc waar het omgaat krijgt een ip adres uit dhcp server van de router.
Wat ik wil is als ik op vakantie ben dat ik mijn bureaublad kan overnemen om elke dag een aantal dingen te controleren is dit mogelijk want ik kan denk ik niet op mijn vakantieadres de router instellen daar

• Kvn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 09:02

Kvn

Daar heb je geen VPN voor nodig hoor, heeft er zelfs weinig mee te maken. Jij doelt ofwel op VNC of op RDC (dat zit standaard in Windows XP Professional). Natuurlijk, dit kun je via een VPN doen, maar is niet nodig dus.

• Steephh
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:50
Mij lijkt dat je eerst wat meer moet verdiepen in een protocol wat je ermee kan en wat je er precies mee wilt doen voordat je roept dat niet weet hoe je iets moet configureren.

_@/'

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-03 10:31
Volgens mij wil jij geen VPN verbinding (om bijv. bij de shares te komen) maar een remote desktop-oplossing. Je kan gebruik maken van de standaard Windows Remote Desktop, maar als je bang bent dat je niet door de router op je vakantie adres kunt komen dan zou je ook naar de (betaalde) versies van VNC kunnen kijken, die kunnen zelfs over de http-poort werken.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 24-03 14:20

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Zie de gegeven hints.. Er is zat over te vinden, en daarbij is got geen helpdesk waarop je dergelijk vragen kan dumpen.

een beetje eigen inzet zou geen kwaad kunnen :|
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.