Toon posts:

DMZ Instellen via Pc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goedemorgen.

Ik heb gezien dat er al aardig wat topics over zijn, en er is mij ook heel wat duidelijker geworden, maar helaas kan ik nergens mijn specifieke vraag vinden...

Wij hebben binnen ons bedrijf de volgende situatie:

ADSL Router -->> Firewall -->> 6 servers (waarvan 1 proxy) -->> clients

Nu ben ik bezig met een nieuw anti-virus pakket (McAfee Total Protection Advanced) en kom ik er achter dat deze geen windows 98 machines ondersteunt.. (hiervan heb ik er 4 staan i.v.m applicaties die anders niet (goed) werken).

Nu ben ik dus aan het kijken naar andere mogelijkheden, en viel mijn oog op DMZ ..

In de meeste topics en sites (via google) blijkt dat de DMZ allemaal via de router gaat..

Mijn idee was eigenlijk, om op 1 pc Windows XP te zetten (met McAfee), en deze als DMZ te laten functioneren. Zodat de virusscanner en die pc alles tegen houden wat van die 4 pc's af komt en heen gaat.
Maar mij is niet helemaal duidelijk hoe (en OF) dit werkt (als het kan)..

Dan krijg je dus naar mijn idee: ADSL Router -->> Firewall -->> 6 servers (waarvan 1 proxy) -->> clients / 1 client als 'DMZ' -->> 4 overige clients..

De enige mogelijkheid die McAfee namelijk bied, is de pc's upgraden, en dit is niet mogelijk, vandaar mijn idee..Misschien slaat het nergens op, maar ik meende dat zoiets ook wel mogelijk was.. Of zit ik dan verkeerd te denken?

En krijg je dan in die pc 5 netwerkkaarten, of zou het kunnen met 2 (1 voor netwerk verbinding en 1 voor naar een switch)?
Alvast bedankt voor de info.