Toon posts:

Opgelicht? Checkstat website teller

Pagina: 1
Acties:
  • 125 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Voor mijn website ben ik gaan kijken of de Checkstat teller interessant voor mij was. Ik ging naar hun site en bestelde het 2 weken op proef. Nu zijn de 2 weken inmiddels verstreken en willen ze mij voor 1 kwartaal laten betalen omdat ik het zogenaamd een tijdje zou hebben gebruikt na de 2 weken. Ik heb ze al verteld dat ik niks overmaak en dat ik alleen van de gratis 2 weken gebruik wou maken. Daarop kreeg ik een mail terug dat ik dat van te voren kenbaar had moeten maken.

Mijn vraag is dus sta ik in mijn recht als ik niets betaal?
had Checkstat mij niet aan moeten geven dat als ik nog van hun dienst gebruik wilde maken geld over moest maken?
Hadden ze niet gewoon mijn account stop moeten zetten na die 2 weken?

Ik hoop dat jullie mij hier verder mee kunnen helpen, het gaat niet om honderden euro's maar ik voel me toch opgelicht.

Ik lees net de voorwaarden van de proefperiode:

Indien de klant zijn account voortzet na afloop van de termijn, cq. proeftermijn, verplicht de klant zich tot het betalen van de hiervoor geldende prijzen en tarieven. De klant zal de hem in rekening gebrachte bedragen, overeenkomstig de op de factuur vermelde betalingscondities, aan CheckStat betalen. Een CheckStat account wordt afgesloten voor tenminste één termijn van 3 maanden.

Tja eige schuld dus wel een beetje: kleine lettertjes!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 19:15 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 01-12 05:31
Wat staat er in een eventuele overeenkomst die je accepteerde?

Waarschijnlijk maak je niet veel kans als je het product langer dan 2 weken gebruikt hebt maar ik kan er langs zitten.

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-11 13:14
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 08:56:
Edit: sorry verkeerde plaats. Zal hem opnieuw plaatsen in Internetproviders en Hosting.
Hiervoor is de report knop: Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif, hiermee kan je bij mods een topicmove aanvragen, nooit gaan dubbelposten hier ;)

Ik heb de report al geplaatst btw, zou nu door een mod verplaatst moeten worden :)

[ Voor 23% gewijzigd door PeterSelie op 19-03-2007 09:02 ]

• Haan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:30

Haan

dotnetter

had Checkstat mij niet aan moeten geven dat als ik nog van hun dienst gebruik wilde maken geld over moest maken?
Hadden ze niet gewoon mijn account stop moeten zetten na die 2 weken?
Welcome to life ;)

Ik gok dat er heus wel in de kleine lettertjes staat wat precies de voorwaarden zijn van hun en daar zal wel iets instaan dat je proefabonnement stilzwijgend wordt verlengd.
Als je ergens vanaf wilt, moet je dat altijd zélf aangeven, zij gaan jou dat heus niet vertellen, zij willen immers geld aan jou verdienen. ;)
Het opzeggen dien je minstens 1 maand voor het einde van de proefperiode te doen.
Dat is dan wel dubieus als de proefperiode maar 2 weken is 8)7

[ Voor 12% gewijzigd door Haan op 19-03-2007 09:04 ]

Kater? Eerst water, de rest komt later

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Stopt het proefabonnement automatisch?
Ja en nee. Onderaan het aanvraag formulier staat of het abonnement automatisch stopt of dat het wordt omgezet naar een jaarabonnement. Bij automatisch stoppen hoef je niets te doen, het proefabonnement wordt niet verlengd. Als het proefabonnement geldt tot wederopzegging en je wilt het na de proefperiode niet meer ontvangen, dan moet je zelf even schriftelijk opzeggen. Dit doet je bij de klanten- of abonnementenservice van het blad zelf. Die informatie vind je in het colofon van elk nummer. Het opzeggen dien je minstens 1 maand voor het einde van de proefperiode te doen.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 28-11 20:09

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Op verzoek >> I&H :)

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 28-11 12:23

Bergen

Spellingscontroleur

Van het "blad"? Hebben ze die voorwaarden van een tijdschrift gekopieerd ofzo? En een maand vantevoren opzeggen als je proefabonnement maar 2 weken duurt? Hoe moet ik dat zien? "Goedendag, ik ga over 2 weken een proefabonnement nemen en dat wil ik bij deze alvast graag beeindigen." :?

• LuCarD
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

LuCarD

Certified BUFH

Bergen schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:07:
[...]
Van het "blad"? Hebben ze die voorwaarden van een tijdschrift gekopieerd ofzo? En een maand vantevoren opzeggen als je proefabonnement maar 2 weken duurt? Hoe moet ik dat zien? "Goedendag, ik ga over 2 weken een proefabonnement nemen en dat wil ik bij deze alvast graag beeindigen." :?
Dit gaat over proefabbo's dat het een internet service is IMHO niet relevant.

Programmer - an organism that turns coffee into software.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

LuCarD schreef op maandag 19 maart 2007 @ 09:15:
[...]

Dit gaat over proefabbo's dat het een internet service is IMHO niet relevant.
Oh ok, er stond niet bij waar het vandaan kwam dus ik ging er vanuit dat je een stukje uit de AV van Checkstat had gekopieerd.

Verwijderd

Als je niet betaalt of niet reageert ben je sowieso fout. Dus altijd reageren.

Volgens mij is het zo dat een proefabonnement niet stilzwijgend verlengd mag worden. Het is altijd de aanbieder die actie moet ondernemen naar de klant toe. Zij moeten jouw vragen of je het abonnement al dan niet door wil zetten. Als jij hier niet op reageert moeten zij het abonnement stopzetten.

Gewoon een nette brief schrijven waarin je ze wijst op het feit dat zij een proefabonnement stilzwijgend verlengen wat niet mag en zeker niet klantvriendelijk is. Stel er dus in dat je de rekening niet zal betalen en dat je van hun een reactie hierop verwacht binnen een bepaalde termijn.

( Check voor de zekerheid wel even na of het ECHT niet mag dat proefabonnementen stilzwijgend verlengd worden. Let wel, de wet gaat ALTIJD boven hun voorwaarden. Check dus wat er in het consumentenrecht over wordt gezegd. ( www.consumentenbond.nl bijvoorbeeld)

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt dat zal ik eens doen, we praten hier wel over 12 keiharde euro's :)
nee maar het gaat mij om het principe, bij een tel. abbo etc. is het bekend, maar iets op proef nemen en dan automatisch al klant zijn? Ik laat het weten hoe het afloopt

Verwijderd

een proefabonnement mag toch nooit stilzwijgend worden verlengd? lijkt me wel heel stug en zeker niet klantvriendelijk inderdaad.
weet je wel zeker of het een proefabonement is en niet een abonement waarvan 2 weken gratis?
en ik zou dit ook echt niet betalen.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 19:27 ]

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12:52
maar iets op proef nemen en dan automatisch al klant zijn? Ik laat het weten hoe het afloopt
Doet UPC dat ook niet met die mediaboxen? Zodra je dat ding accepteerd moest je gaan betalen?

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

Verwijderd

Net nog even gekeken naar de voorwaarden, wel een beetje vaag allemaal.
Dit staat er trouwens ook in:

Overeenkomsten voor een bepaalde tijd worden na verloop van het verstrijken van de initiële duur automatisch verlengd voor dezelfde duur, tenzij de klant kenbaar heeft gemaakt zijn account te willen beeindigen (overeenkomstig de voorwaarden voor beeindiging).

Hieruit blijkt volgens mij dat de verlenging steeds maar met 2 weken verlengd kan worden omdat je initiële duur ook maar 2 weken is.

• Bergen

Bergen

Spellingscontroleur

Jassy schreef op maandag 19 maart 2007 @ 19:26:
[...]

Doet UPC dat ook niet met die mediaboxen? Zodra je dat ding accepteerd moest je gaan betalen?
Nee, zodra je hem accepteert heb je hem een half jaar gratis. Als je binnen dat half jaar besluit om hem niet te houden kun je hem kosteloos terugsturen, anders kost ie 2,16 per maand. Maandelijks opzegbaar.
Pagina: 1