FTP werkt wel op laptop en niet op PC

Pagina: 1
Acties:

• veryip
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-03 14:16

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Een of ander vaag probleempje... nou... probleem want zou een b-tje jammer zijn als ik 't niet meer aan de praat krijg.

Probleem:

2 computers, 1 laptop en 1 PC, beide Windows XP, beide Cute ftp... Op de laptop (draadloos) gaat het FTP-en naar de hosting van m'n website prima, op de computer (bedraad) krijgt ie wel akkoord voor het inloggen maar blijft ie hangen bij:

PASV
227 Entering Passive Mode (XXXXXXXXXXXXXXX).
COMMAND:> LIST
STATUS:> Connecting ftp data socket XXXXXXXXXXXXXXXX...
ERROR:> Can't connect to remote server. Socket error = #10060.

Oftewel.. de server wordt wel gevonden... inloggen gaat ook goed... alleen dan gaat het ergens mis.

Alle webhostingservers (4 verschillende) zelfde probleem

... en ik heb geen flauw idee waar het aan ligt :-S

dingen die hier recent qua software/ hardware/ netwerk zijn veranderd:

PC=> Vista Transformation Pack 6.0 geïnstalleerd
Netwerk => VOIP-telefoon geïnstalleerd en poort 5060 geforward naar het Ip van m'n telefoon

Nikon D7000

Verwijderd

het is wel handig als je er bij zet wat je al geprobeerd hebt en wat niet. overigens is een beetje googlen ook geen schande ... deze vond ik na nog geen minuut :

http://help.globalscape.com/help/cuteftppro6/socket_error_=__10060.htm

• Bergen
  • Laatst online: 19-03 17:06

Bergen

Spellingscontroleur

Ik gok op een active/passive probleem. Misschien werkt het alleen als je een active verbinding opzet. De firewall juist configureren zou dan de oplossing zijn. Lees je eens in. :) http://slacksite.com/other/ftp.html

[ Voor 15% gewijzigd door Bergen op 19-03-2007 04:00 ]

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
ik had al wel lopen zoeken maar niet zo zeer op die foutcode :? 8)7

Daar maar eens mee aan het knutselen gaan...

THNX anyway

Nikon D7000

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Uiteindelijk was het simpelweg opgelost door de firewall in m'n router uit te zetten :? had die blijkbaar bij het instellen van m'n VOIP-telefoon aangezet ofzo...

Maarrem... aan is natuurlijk beter :?

Grote vraag die bij mij rijst is waarom de firewall van m'n router blijkbaar wel het verkeer van m'n PC (bedraad) tegenhield en niet die van m'n laptop (draadloos)

Gaat BTW om een ASUS WL500g.deluxe

Nikon D7000

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Nou, je PC probeert te connecten náár het IP "XXXXXXXXXXXXXXXX" (dat ene wat je gecensureerd hebt uit je CuteFTP-logje).

En aangezien m'n glazen bol helaas kapot is, kan ik niet zien wat voor firewall-rules je ingesteld hebt, maar ik raad je aan om die eens door te gaan nemen... Met name zoeken naar dat "XXXXXXXXXXXXXXXX", de (passive) poorten die de remote FTP-server gebruikt en 't interne IP van je PC.

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
:'(

toch niet :?

Gaat even goed maar wanneer blijkbaar m'n router helemaal goed is opgestart gaat ut mis... en geeft ie weer dezelfde error... even leuk browsen op je FTP en dan binnen een minuut houdt ie ermee op...
COMMAND:> TYPE A
200 Type set to A
COMMAND:> PASV
227 Entering Passive Mode (85,158,xxx,27,223,125).
COMMAND:> LIST
STATUS:> Connecting ftp data socket 85.158.xxx.27:57213...
ERROR:> Can't connect to remote server. Socket error = #10060.
ERROR:> Failed to establish data socket.
Ben ook al bezig geweest met poorten instellen (20 & 21) en die dan forwarden naar het IP van m'n PC :?

p.s. altijd begrepen dat je IP-adressen moet "verminken" maar blijkaar is dit nodig willen jullie het probleem kunnen zien?? interne ip van m'n PC is trouwens 192.168.1.6... mocht dat boeiend zijn...

[quote]

p.s. verder geen ingewikkelde dingen ingesteld qua IP-adressen extern ofzo...

[ Voor 4% gewijzigd door veryip op 20-03-2007 17:05 . Reden: zpelvauten ect.... ]

Nikon D7000

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
en bij active FTP gaat dit mis
COMMAND:> TYPE A
200 Switching to ASCII mode.
COMMAND:> PORT 192,168,1,6,10,133
ERROR:> Timeout.
ERROR:> Failed to establish data socket.
nogmaals... port 20:21 geforward naar 192.168.1.6

....

Nikon D7000

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Goed... ook maar een geprobeerd....

De laptop... via draadloos... FTP vlekkeloos
De Laptop... via Bedraad... zelfde problemen als de PC...

Routerprobleempje dus.... maar wat??!!

Nikon D7000

• Osiris
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
veryip schreef op maandag 19 maart 2007 @ 23:41:
p.s. altijd begrepen dat je IP-adressen moet "verminken" maar blijkaar is dit nodig willen jullie het probleem kunnen zien?? interne ip van m'n PC is trouwens 192.168.1.6... mocht dat boeiend zijn...
offtopic:
't Is qua privacy wellicht wel handig inderdaad, maar laat dan bijvoorbeeld de laatste 2 van de 4 delen weg ofzo met sterretjes, dan valt in ieder geval nog te zien dat het een 'public' IP is, zoals in dit geval. Dat kán nodig zijn voor een goeie diagnose. Denk bijvoorbeeld aan een verkeerd ingestelde FTP-server die de client naar een 'private' (192.168.x.x bijv) wil laten connecten.. Nou, dan connect je dus naar een FTP-server op je eigen LAN die er (hoogstwaarschijnlijk) niet is 8)7 Dus 'verminken' is prima, maar laat dan nog wel aub de relevante gegevens staan, zoals de eerste 2 delen :P

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
maarrum... kort gezegd.. 1 router, draadloos FTP-en geen probleem, bedraad wel...

Wie helpt me??!!

Nikon D7000

• veryip

veryip

Nikon D7000 + Glas

Topicstarter
Goed... uiteindelijk.... :|

alle opgelost met een firmware downgrade 8)7

.... whatever :?

Nikon D7000