[Testcase] Dansende meisjes

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:43
Ik zou graag even jullie feedback op onderstaande foto'tjes willen. Ze zijn genomen in een heel donkere schouwburg (Leuven - Stadsschouwburg) en ik zat achter een opstakel op het podium gedurende de hele show waar ik amper kon bewegen of het publiek kon me zien...

Foto's zijn zonder flits getrokken met een Canon 300D en een 70-300mm (zonder IS of USM en zonder flitsmachien). Ze komen recht uit m'n toestel en enkel een kadertje rond gezet met Photoshop. #4 is in Z/W gezet en lichtjes het contrast aangepast...

Ik heb het gevoel dat het licht niet goed zit, maar ik kan/mag niet flitsen vanwege het feit dat het een live show is die tevens opgenomen wordt op TV. Misschien moet ik eens naar een andere lens toewerken, maar welke zou voor dit soort werk geschikt zijn. Ik dacht zelf aan een Sigma 50-150mm...

Afbeeldingslocatie: http://trash.niqniq.be/_bd/dance1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://trash.niqniq.be/_bd/dance2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://trash.niqniq.be/_bd/dance3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://trash.niqniq.be/_bd/dance4.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Ja dat zijn nogal extreme omstandigheden en je lens kan dan eigenlijk niet lichtsterk genoeg zijn. Een 50 of 85 mm 1.4 of 1.8 zou ik aanraden. Gezien de omstandigheden wel fraaie foto's

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

die 2de foto is mooi gelukt, die derde is te lelijk (licht niet aan jou maar aan dat meisje met haar mond/kin en haar haar, heb je wel mooi opgelost in foto4, lijkt het haast een soort van kiss-make-up. foto 1 vind ik de wazige waaier niet mooi, en die lijk bleke / groene kleur

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-03-2007 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
Frogmen schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:10:
Ja dat zijn nogal extreme omstandigheden en je lens kan dan eigenlijk niet lichtsterk genoeg zijn. Een 50 of 85 mm 1.4 of 1.8 zou ik aanraden. Gezien de omstandigheden wel fraaie foto's
Ik ga een 70-200mm f/2.8L USM aanschaffen... dat moet al wat beter zijn hé :+
Verwijderd schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:15:
die 2de foto is mooi gelukt, die derde is te lelijk (licht niet aan jou maar aan dat meisje met haar mond/kin en haar haar, heb je wel mooi opgelost in foto4, lijkt het haast een soort van kiss-make-up. foto 1 vind ik de wazige waaier niet mooi, en die lijk bleke / groene kleur
Wat foto 3 betreft heb je gelijk. In de 4e is hij vele mooier omdat bepaalde details wegvallen.
Wat de kleur betreft in foto 1 vind ik juist dat contrast van het rood / wit / zwart juist heel mooi gelukt (maarjah, dat is persoonlijk). En doordat de waaier wazig is valt de aandacht nog altijd op het meisje zelf, wat de bedoeling is. Moest de waaier ook scherp zijn, dan was de aandacht waarschijnlijk meer daar op gevallen. Al had ik die met dit materiaal nooit scherp kunnen trekken vanwege de lange sluitertijd...

Meer reacties en kritiek zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HaterFrame
  • Laatst online: 00:16

HaterFrame

Well... Poo came out!

De eerste vind ik de beste van de serie, en wel om de redenen die je zelf aangaf.
De tweede vind ik ook niet verkeerd, mooie compo, mooi gespeeld met het beschikbare licht :)
De derde vind ik ook niet verkeerd, al is het jammer dat deze niet scherp is. De zwartwit versie is het mooist.

I am the great Cornholio!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
Zoals je zelf al zei, je kan zien dat het moeilijke lichtomstandigheden zijn geweest.
En inderdaad, een lichtsterke lens zou wellicht wat betere foto's hebben opgeleverd maar ik vind het alsnog puike plaatjes ;)

Vooral nummer 2 vind ik erg mooi, misschien de brightness íets aanpassen. Foto 1 is ook mooi trouwens. 3 vind ik niet zo geweldig, ook nét niet scherp.

Watvoor ISO heb je ze geschoten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Superflip
sOid schreef op dinsdag 20 maart 2007 @ 19:57:
...
Watvoor ISO heb je ze geschoten?
Ik denk ('uit het losse hoofd') op 800 en 1600...

Ps.: sorry voor de late reactie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maarten L
  • Laatst online: 26-05 21:56
In deze omstandigheden schiet ik op:

RAW, 1 stop onderbelicht, grootst mogelijke diafragma, iso 800/1600. In DPP verhoog ik kan de helderheid (Brightness adjustment) weer terug. Dat kan in RAW bijna zonder kwaliteitsverlies..

Gezien de omstandigheden mooie foto's. Zelf vind ik foto 2 het mooist.

[ Voor 24% gewijzigd door Maarten L op 26-03-2007 09:48 ]

www.maartenlangelo.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Laatst online: 09-08 20:14

Toff

FP ProMod
#2 is heel bijzonder, het lijkt of ze zweeft. #1 is imo te krap c.q. te veel naar rechts gekaderd. Misschien kan je beter iets minder inzoomen, dat helpt met stilhouden van de cam en je kan de uitsnede beter achteraf bepalen. Al met al niet verkeerd, voor een eerste poging.
Ik sluit me aan bij het lensadvies van Frogmen, waarbij ik zelf een lichte voorkeur heb voor de 85mm F 1.8, vanwege het bereik en omdat die ring-USM heeft, wat net iets sneller zou zijn als micro-USM. Beide zijn toch een stuk lichtsterker dan je eigen idee 70-200mm F 2.8 en een stuk (3x) goedkoper. Als, ik herhaal als, ik voor de 70-200 F 2.8 zou gaan, dan zou ik hem ook all-the-way willen, met IS. Dan win je pas wat, tov eerdergenoemde primes, zeker bij redelijk statische voorstellingen.

Ik vraag me wel af overigens, hoe het zit met die TV-opnamen. Wordt het licht daar niet enorm voor opgeschroefd dan?

ISO etc. staat netjes in de EXIF bij de foto's...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Foto #2 vind ik heel mooi. Het feit dat ze volkomen los lijkt te staan van de achtergrond geeft een erg mooi effect. Tot op zekere hoogte heeft foto #1 dat ook, maar die is net iets minder mooi dan #2.

De laatste twee voegen weinig toe in vergelijking met de eerste 2. De achtergrond voegt weinig toe in die twee platen en is eerder storend.

Maar... gezien het slechte licht en de beperkte middelen toch een heel geslaagde poging. Van met name foto #2 en #1 mag je er van mij nog veel meer maken :) .
Pagina: 1