Een ander zonder microfoon toch kunnen horen.

Pagina: 1
Acties:
  • 199 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-02 19:39
Ik zit met een beetje een vreemde vraag, mijn vriendin en ik praten met elkaar via msn en ICQ, ik gebruik mijn microfoon via msn en zij typt haar antwoorden in ICQ (dit omdat bij ICQ ik het niet aan de praat krijg), nu hoor ik via mijn headset af en toe dat ICQ geluidje dat iemand een berichtje ontvangt, bij mij staat dit geluidje uit maar bij mijn vriendin niet, nu vraag ik mij af, hoe kan dit?
Zij heeft zelf voor zover ik weet geen microfoon maar ik vraag mij dan toch af hoe ik haar ICQ dan toch kan horen?
Zij gebruikt een onboard geluidskaart, kan het daar misschien aan liggen?

Alvast bedankt voor enige verklaring want ik ben hier best wel nieuwsgierig naar.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

software loopback 'microfoon'?

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• blup
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18:59
CyBeR schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:34:
software loopback 'microfoon'?
What he said, hij record haar stereomix zeg maar. Waarschijnlijk zal je ook haar muziek moeten horen.

[ Voor 12% gewijzigd door blup op 18-03-2007 23:37 ]

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 28-01 19:27

leuk_he

1. Controleer de kabel!

zou waarschijnlijk wel een echo zijn zoals bij een GSM,

Maar als je een luidspreker in een microfoon ingang steekt dan werkt die als een slechte microfoon.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• JorisTheWise
Maar dan zou zij mij niet meer kunnen horen wat wel het geval is.

Hmz een software loopback lijkt mij dat je die toch eerst dient in te stellen toch? De computer is voor zover ik weet van haar op geluidgebied nooit aangepast sinds zij 2 maanden geleden windows opnieuw heeft geïnstalleerd.
De Microfoon poort van haar computer is trouwens ongebruikt.

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Waarschijnlijk staat ICQ of de Sound Mixer van Windows bij haar gewoon niet goed ingesteld.
Misschien staat ie wel zo dat ie wave als opnamebron heeft ipv de microfoon, vandaar dat je dit soort dingen krijgt.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• JorisTheWise
Ik ga het morgenochtend gelijk aan haar vragen, het klinkt logisch voor mij dat dat het geval kan zijn.

Verwijderd

leuk_he schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:37:
zou waarschijnlijk wel een echo zijn zoals bij een GSM,

Maar als je een luidspreker in een microfoon ingang steekt dan werkt die als een slechte microfoon.
Ook al zou je een speaker aansluiten als microfoon dan geeft het bagger-kwaliteit. Speaker is ook heel anders dan een microfoon, maar dat is een discussie apart :P

Verwijderd

Misschien een onboard mic? :P

• JorisTheWise
Mwa, dat heb ik persoonlijk in iedergeval nog nooit meegemaakt maar als de theorie van speakers die als microfoon kunnen fungeren zou kloppen dan zou de pc-speaker van de kast zelf mogelijk als microfoon kunnen fungeren maar dan moet er bij het aansluiten haast wel iets fout mee moeten zijn gebeurd denk ik.

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:14

GaMeOvEr

Is een hork.

Webcam misschien? Die dingen hebben ook bijna altijd een mic. :)

Aannames zijn fataal.

• skelleniels
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15-02 23:23
Is het een laptop? Meestal zit daar ingebouwde mic in. Bij mijn laptop hoor je dan zelfs de harde schijf ratelen >:)

http://specs.tweak.to/16567

• Robbie T
  • Laatst online: 12:50
Het klinkt misschien dom, maar niet heel toevallig oordopjes in de ingang van de microfoon zitten?

• JorisTheWise
Hehe, ze heeft (nog) geen webcam dus dat valt al af en het is ook geen laptop maar een desktop pc en de speakers zitten in de speaker aansluiting (want anders had ze mij ook niet kunnen horen).
Dus die mogelijkheden vallen af.

• snameroc
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 13:21
Er zijn ook toetsenborden met ingebouwde microfoon

snameroc. Solar 6kW piek Warmtepomp Vaillant vwl75/6. Boiler wp boiler dimplex. Thuisaccu marstek venus ev3 fw146 hw p1 opnemer. En op zolder nog een savant die nu overbodig is omdat we gasloos zijn. Ook nog een 1 fase ev lader.

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19:35

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Als ik jou was kocht ik voor een paar rotcenten even een headset voor d'r (vindt ze je ook weer lief :P ) en installeerd ik even skype bij jou en haar. Werkt stukken beter als MSN, veel helderder en is nog gratis ook :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• JorisTheWise
The Eagle schreef op maandag 19 maart 2007 @ 16:51:
Als ik jou was kocht ik voor een paar rotcenten even een headset voor d'r (vindt ze je ook weer lief :P ) en installeerd ik even skype bij jou en haar. Werkt stukken beter als MSN, veel helderder en is nog gratis ook :)
Dat helpt miij niet met mijn vraag, een headset met webcam is al onderweg en skype installeert zij vast wel gelikj denk ik dan, het gaat er gewoon om dat ik mij afvraag hoe ik wel geluiden kan horen, haar toetsenbord heeft trouwens geen microfoon on-board om op een vande andere punten te reageren, haar speakers zitten dus in de juiste aansluiting en omgevingsgeluiden zijn niet te horen, echt dus alleen geluiden van de computer.
Het blijft vaag.
Pagina: 1