[Keuze] Welke CPU en Mobo combo

Pagina: 1
Acties:
  • 29 views sinds 30-01-2008

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48
Ik heb wat onderdelen uitgezocht voor een standaard desktop PC die niet al te duur moet zijn maar wel een paar jaar zijn werk kan doen als mail / administratie / office computer en af en toe moet dienen voor wat zwaardere taken zoals coderen / decoderen van films en bewerken van plaatjes.
Mijn keuze is uitgekomen op de volgende combinaties:

Asus M2V AM2
AMD Athlon64X2 3800+ AM2
Asus EN7100GS256/TD/64M PCI-E
Prijs: € 401,-

Asus P5L-MX S775 (heeft on-board Intel Graphics Media Accelerator 950)
Intel PentiumD 915 2.8GHz 2Mb
Prijs: € 385,-

Beide met 1 GB aan RAM en een Fortron 400 Watt voeding.

Welke is op lange termijn z'n geld nog waard?!

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Een Pentium D is sowieso niet meer van deze tijd, ga dan tenminste voor een C2D.
Als ik moet kiezen uit de 2 bovenstaande opties zou ik voor de X2 gaan, maar ik denk dat je eerlijk gezegd nog wel wat beters kan krijgen voor dat bedrag.

E4300 C2d = 150€
Gigabyte 965 DS3 = 110€
en dan heb je nog zat budget over voor een videokaartje (gezien de keuzes die je gemaakt hebt kan dat al een kaartje zijn van 4 tientjes). DAn ben je voor €300 klaar, kun je er nog 1GB ram bijkopen, want 1GB is toch wel ERG weinig.

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-01 23:03
Overigens is die Geforce Go 7100 die je noemt in je ASUS M2V, ongeveer evengoed als die GMA950. Dus dat maakt niet zoveel uit.

Ik zou zelf bouwen, dan ben je meestal toch goedkoper uit!

• dr snuggles
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Een X2 + mobo combo die even duur is als een Core duo + mobo combo, zal ook ongeveer even goed presteren (zie tomshardware cpu charts + pricewatch). Of je dus een X2 of een Core Duo kiest maakt qua performance dus weinig uit. De PentiumD daarentegen is zoals Terw_Dan zegt echt bejaard.

De 7100GS keuze snap ik niet. Onboard video zal prima kunnen wat jij verlangd. Een ingebouwde geforce 6150 bijvoorbeeld.

De prijzen die je geeft zijn ook wel erg hoog. Een asus m2n-mx (met 6150) + x2 3800 + 1GB + goede voeding kosten uit m'n hoofd zo'n 60 + 100 + 70 + 50 = 280 euro.

• ODF
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 22:48
Dat Gigabyte mobo is erg goed.

De prijzen had ik er even snel bijgezocht en nog niet definitief wezen shoppen.

Voor een merendeel office PC is 1GB toch niet weinig?!

Klaverjassen op je Pocket PC?! Klik hier!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ODF schreef op zondag 18 maart 2007 @ 23:13:
Dat Gigabyte mobo is erg goed.

De prijzen had ik er even snel bijgezocht en nog niet definitief wezen shoppen.

Voor een merendeel office PC is 1GB toch niet weinig?!
Nee, maar als je er ook op wil gaan coderen en decoderen dan is mem wel gunstig. Zeker als je Vista wilt gaan draaien, dan kom je met 1GB niet echt ver meer.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 19:54

Thandor

SilverStreak

Wat moet ik nemen? Is dit systeem goed?. Voorgenoemde sticky bevat een aantal eisen waar dit topic niet aan voldoet. Zodoende gaat dit topic op slot. :)

Lees eens reviews en bekijk benchmarks over de onderdelen die in de PC's zitten. Zo kom je snel genoeg te weten welk onderdeel het beste is :). Nieuws op Tweakers.net (Search) laat zien wat de huidige ontwikkelingen zijn en wat er nog te wachten staat. Op basis daarvan kun je hardware selecteren met upgradebaarheid in het achterhoofd.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.